Posten søker Performance Marketing Specialist

Er du en strukturert og målrettet problemløser?

Posten er et nordisk konsern som utvikler og leverer helhetlige løsninger innen post, kommunikasjon og logistikk. Konsernet møter markedet med to merkevarer, Posten og Bring. Til avdelingen for kommunikasjon og strategi ser vi nå etter en strukturert, selvstendig og løsningsorientert Performance Marketing Specialist.

Du vil få ansvar for publisering og performance på alt egenprodusert innhold i det vi kaller vårt «always on-løp». I dette ligger også ansvar for å tilrettelegge for å avdekke innholdsbehov og -muligheter, og du vil jobbe tett med innholdsprodusenter, design og andre ressurser for å skape innhold som engasjerer og driver resultater. Du vil få budsjettansvar for produksjon og spredning av innhold til always on-løpet i egne kanaler. Stillingen rapporterer til Markedsdirektør i konsernstab Kommunikasjon og strategi,

Vi ser etter en sterk fagperson som motiveres av muligheten til å jobbe både operativt og strategisk, og som har lyst til å bli en del av et sterkt markedsmiljø der vi spiller hverandre gode og jobber sammen for at Postens merkevare skal være synlig og godt representert i digitale kanaler. Her vil du få en viktig rolle i prosjekter som spenner bredt, og jobbe tett i samarbeid med kollegaer, både i markedsavdelingen og på tvers av organisasjonen. Posten setter innovasjon og faglig utvikling høyt, og du vil få stort spillerom til å forme din egen arbeidshverdag.

 Arbeidsoppgaver

  1. Planlegge og koordinere always on-løpet i egne kanaler for merkevarene Posten og Bring basert på performance, behov og samkjøring med større kampanjer.
  2. Evaluere og forbedre (bruk av) eksisterende innhold, samt lage en strategi for kommende periode. Bestille nytt innhold som artikler, filmer og animasjoner fra innholdsprodusenter. Bruke analyseverktøy og SEO til å følge med, presentere og evaluere med teamet.
  3. Operativt produsere og publisere i egne kanaler (SoMe + flere) i samarbeid med innholdsprodusenter, nettredaktører og SoMe-ansvarlige. Lage nyhetsbrev og poster til SoMe, Være drivkraft for at riktig innhold er på til riktig tid i riktig kanal mot riktig målgruppe.  Budsjettansvar for innholdsproduksjon og mediebruk egne kanaler.
  4. Bidra med kompetanse i markedsteamet og mot andre miljøer i Posten og Bring.

Erfaring og kompetanse

Vi ser for oss at du har utdannelse på masternivå, eller nok arbeidserfaring som kan kompensere for manglende utdanning – bachelor er dog et minstekrav. Vi tror du har rundt 3-5 års arbeidserfaring med performance marketing, gjerne fra et byrå, der du selv har sittet med ansvaret for performance marketing-kampanjer for kunder.

I denne rollen er det viktig at du har svært god digital forståelse og kompetanse, og at du er flink til å formidle kunnskap og informasjon skriftlig og muntlig, til både kollegaer og kunder. Du behersker analyseverktøy som Google Analytics og annonseverktøy som Facebook Business Manager, i tillegg til at du har god kjennskap til Google Ads og Google Display Networks.

Personlige egenskaper

Har du en analytisk tilnærming til problemstillinger? Liker du å dykke ned i data og bruke dette som underlag når du utvikler nye løsninger og formulerer ulike budskap for å teste innholdet? Motiveres du av å se resultatene av det du skaper og syns det er gøy å optimalisere innhold? Da har du mange av de egenskapene vi ser etter.

Vi er på jakt etter en faglig sterk, utadvendt og imøtekommende relasjonsbygger, som trives godt med å samarbeide med ulike mennesker og miljøer. Du har god oversikt, er strukturert og evner å jobbe raskt for å oppnå resultater på kort sikt, samtidig som du kan løfte blikket og arbeide langsiktig for å nå ambisiøse mål.

Vi tilbyr

Som Performance Marketing Specialist i Posten vil du få en selvstendig rolle med mye ansvar og mange muligheter. Posten er en stor og trygg organisasjon med lange tradisjoner, kombinert med en dynamisk og innovativ kultur med mål om å være i forkant av utviklingen. Du får jobbe både selvstendig og i samarbeid med mange ulike roller i konsernet, i små og større tverrfaglige team. Du vil være en viktig stemme i utviklingen av vårt innhold, på tvers av organisasjonen, og fungere som en faglig rådgiver i spørsmål knyttet til ditt fagområde.

Posten er en arbeidsplass med stort fokus på bærekraft og innovasjon. Vi ble kåret til Norges mest innovative selskap i 2019 og kom på andreplass i samme kåring i fjor. I avdelingen for innovasjon har det blitt utviklet en rekke nye tjenester de siste årene, som allerede er godt etablert på markedet. Våre verdier er «spille på lag», «vil mer» og «tar ansvar», og dette er verdier vi gjør vårt beste for å etterleve hver eneste dag på jobb.

 

Kontaktpersoner:

Eivind Ruud Johnsen

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no
linkedin icon

Knud Fahrendorff

Rådgiver

952 83 101

knud@teft.no
linkedin icon

Marte Palm Steen

Rådgiver

412 66 666

marte@teft.no
linkedin icon