OBOS søker Direktør mediestrategi og investeringer

Løst oppdrag

OBOS er Norges største boligbygger og en av de største i Norden. Selv om vi har en lang og stolt historie, har fokuset alltid vært på å bevege oss videre. Nå starter jobben med å bygge opp en ny enhet hvor vi i enda større grad skal profesjonalisere vårt markedsarbeid i Norge og Sverige. Vi er helt i startgropen med dette arbeidet og søker en Direktør for mediestrategi og investeringer. Les mer om OBOS sin nye strategi i vårt intervju med Kathinka Koch Sommerseth, Konserndirektør for marked, kommunikasjon og samfunnskontakt.

Stillingen er nyopprettet og skal jobbe med strategisk utvikling og operasjonalisering av mediestrategi, med mål om å bidra til synergier og effektivisering. Du blir en sentral del av ledergruppen i konsernenheten marked, kommunikasjon og samfunnsansvar og får være med på å forme hvordan OBOS skal jobbe fremover. Særlig viktig er det at du blir en pådriver for bruk av relevant teknologi, plattformer, måling av effekt samt optimalisering av ROMI.

Ansvarsområder og oppgaver

  • Ansvarlig for at mediestrategi og investeringer i relevant teknologi og medier er i tråd med konsernets strategi og målsetninger
  • Bygge business cases og formidle rasjonale for mediesatsninger: identifisere utfordringer, finne muligheter, tallfeste potensialet og dokumentere effekt
  • Utarbeide medieplaner for alle flater på tvers av forretningsområder, for å levere på operative og strategiske målsetninger
  • Systematisk lete etter nye og bedre muligheter for bruk av teknologi for å optimalisere investeringer og skape innsikt og beslutningsgrunnlag
  • Sikre måloppnåelse i alle deler av kundereisen, både interne og eksterne flater
  • Ansvar for å kartlegge, bearbeide og bygge opp et godt og tillitsfullt samarbeid med medieleverandører og eksterne kompetansemiljøer
  • Faglig ansvar for mediestrategi og oppbygging av dette som kompetansefagfelt i enheten

Faglige kvalifikasjoner

  • God kommersiell forståelse, med dokumenterte resultater
  • Solid digital kompetanse og interesse for ulike typer digitale plattformer
  • Analytiske og tekniske evner, inkl kjennskap og erfaring fra operativt arbeid i verktøy som Google Analytics 360 og andre digitale analyseverktøy
  • Forståelse og interesse for Marketing Automation plattformer
  • Innsikt i GDPR og muligheter og begrensninger i det digitale økosystemet for annonsekjøp
  • Forståelse av hva som skaper god kommunikasjon
  • Erfaring fra mediebyrå med ansvar for strategisk planlegging og dokumentasjon av effekt er en fordel. Det samme gjelder erfaring fra å bygge internt kompetansemiljø
  • Utdannelse innen markedsføring, mediefag, økonomi eller annen relevant fagkrets på masternivå

Kulturen i OBOS bærer preg av endringsvilje og fokus på utvikling. Du må evne å både tenke strategisk og se de lange linjene, samtidig som du også er hands-on, kan snu deg raskt og endre kurs ved behov. Vi ser etter deg som er en sterk og proaktiv gjennomfører, med gode samarbeidsevner. Du må kunne kommunisere godt med kollegaer på alle nivå i organisasjonen, samt skape entusiasme hos de du treffer. Det er også viktig at du kan tenke kreativt, jobbe strukturert og trives med høyt aktivitetsnivå.

Kontaktpersoner:

Eivind Ruud Johnsen

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no
linkedin icon

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon