Tannhelsetjeneste på kundenes premisser med Oris Dental
– Da vi startet for seks år siden var det med mål om bli den beste gjengen innenfor faget vårt i Norge. Og det har vi klart, forteller Therese Nøst, Chief Marketing Office i Oris Dental.
Oris Dental så dagens lys i 2016 og bestod den gangen av seks velrenommerte tannklinikker fra ulike landsdeler som alle ønsket å utvikle potensialet til sin klinikk i et større faglig fellesskap. Siden den gang har tannhelsetjenesten vokst til over 80 klinikker, med over 1100 medarbeidere og et rykte de er stolte av.
– Med bransjens dyktigste fagfolk på laget er målet å ha Norges mest fornøyde kunder, sier Nøst.
En trygg og forståelig tannhelsetjeneste
For å nå målet har Oris Dental nylig lansert en ny merkevareplattform, ny visuell profil og en helt ny nettside. For å videreutvikle denne trenger markedsavdelingen å styrke teamet med en Web Manager.
– Vi har nå gjennomført det største løftet som noen gang har skjedd i norsk tannlegebransje, gjennom en spennende re-branding av merkevaren vår med fokus på trygghet og brukervennlighet. Her retter vi fokus enda mer mot pasienten, eller kunden, som vi også kaller det, sier Nøst, og fortsetter: – Vi skal være den tryggeste tjenesten for kunden og levere tannhelse på deres premisser.
Den gode, spesialiserte kundereisen
Oris Dental har alltid hatt et sterkt faglig fundament.
– Nå er det på tide å nå ut til kunden med denne fagkompetansen, og tilgjengeliggjøre mer informasjon, forteller Nøst, og fortsetter:
– Tannlegefaget og tannlegespråket har altfor lenge vært fremmed og utilgjengelig for kunden. Det skal vi endre på nå. For å kunne tilby den aller beste tjenesten og kundeopplevelsen må vi være godt synlige allerede ved første Google-søk.
Derfor søkes det nå etter en Web Manager som vil ha fagansvaret for å videreutvikle og vedlikeholde nettsidene, med en innovativ og initiativrik tilnærming.
– For oss er det viktig at det kommer inn en som våger å prøve seg, gjerne med erfaring fra en annen bransje, og som tar med seg kunnskap vi kan lære av, sier Nøst. Hun legger til at det er viktig å kunne formidle til ulike målgrupper, både eksternt og internt.
– Web Manageren vi søker må klare å sette seg inn i flere målgruppers ståsted for å utvikle nettsidene våre i ønsket retning. Kommunikasjonen skal treffe klart og tydelig både for kunder og tannleger.
Motivasjonen i å drive noe fremover
Oris Dental har ambisiøse mål om videre vekst og har en arbeidsfilosofi som krever godt teamarbeid.
– Vi er et selskap der alle må bidra, og vi jobber ikke i siloer eller på egne øyer, sier Nøst. – Vi er selvstendige, men vi jobber sammen. Oris Dental er lidenskapelig opptatt av kvalitet i alle ledd, for faget, pasientene og den interne på-lag-kulturen vår.
Noe av det Nøst liker best med arbeidshverdagen i en ung bedrift er at hun er med på å skrive et eventyr.
– Jeg liker at entreprenørsjelen fortsatt sitter i veggene hos oss. Vi har blitt store på kort tid, men er fortsatt relativt små. Dermed får vi være med å sette vårt preg på drift og bedrift. Det ligger en spenning og forventning i å drive noe nytt fremover, og det bærer også de ansatte preg av. Hos oss har vi positive folk som brenner for å skape noe sammen. Alle er spesialister på sine felt, også dem uten dentalbakgrunn, forklarer Nøst.
Sterke stemmer for en viktig jobb
Hovedkontoret til Oris Dental ligger i Trondheim. Administrasjonen består av rundt 30 ansatte, der majoriteten er i Trondheim og øvrige er fordelt utover hele landet. Et Oslo-kontor er under utvikling, og en Web Manager vil ha muligheten til å jobbe fra Trondheim, Oslo og/eller remote.
Markedsteamet er delt opp over flere regioner og preges som resten av selskapet i høy grad av både selvstendig arbeid og teamarbeid, med flere treffpunkter – også sosiale sammenkomster.
– I Oris Dental jobber det folk av alle typer, aldre og personligheter. Vi har mange sterke stemmer som tør å stå for det tror på og deler sin fagkunnskap, sier Nøst.
– Hos oss får du en trygg og god arbeidsplass med mennesker som bryr seg om hverandre og fagfolk som elsker jobben sin. Vi ser på opplysningsjobben knyttet til at god tannhelse og munnhelse er viktigere for hele kroppen enn man kanskje tror, som en veldig viktig sak.
Fremtidens tannhelsetjeneste
Nå gleder Oris Dental seg til fortsettelsen med arbeidet om å bli like gode på kommunikasjon som de er på fag, med en Web Manager på laget som skal hjelpe dem med å videreutvikle og vedlikeholde nettsidene til fremtidens tannhelsetjeneste. Med “tannhelse på dine premisser” og “dentistry reimagined” som slagord skal Oris Dentals nye kapittel skrives både faglig, teknologisk og medmenneskelig.
– En Web Manager vil jobbe etter klare, definerte mål, men vil samtidig ha mulighet til å sette sin egen agenda, og skape sin egen arbeidsdag. Vi er spent på å oppdage mulighetsrommet som ligger her!