Hyper rigges for vekst – styrker seg innen reklame, kreativitet og strategi

-Vi har store ambisjoner for Hyper i årene som kommer. Hyper har et et veldig godt utgangspunkt for videre vekst med solid fotfeste og en sterk posisjon i content markedet og innen content strategi. Byrået har også et godt utgangspunkt med sterke kreatører og strateger. Det neste steget for Hyper nå handler om visse markedet et endre bredere verdiforslag enn vi gjør i dag. Derfor skal vi fremover satse enda mer på reklame, strategi og kreativitet, sier Kjetil Botten Skogly, CEO i Ahead Group.

Som byrå har Hyper vært gjennom en spennende reise de siste årene, så først litt historie. Hyper eies av Ahead Group, og er et resultat av fusjonering av to søsterbyråer; Hyper og Redink. Målet med fusjonen var å skape en helt unik møteplass for kreativitet, innhold, teknologi og strategi, og i dag er Hyper et kraftfullt selskap med et unikt tjenestetilbud, og også et av de bredeste og mest komplette kommunikasjonsmiljøene i Norge.

Kjetil Botten Skogly

Hyper-metoden

Byrået beskriver seg som litt annerledes enn andre reklamebyråer. Et byrå som liker å blande fagfelt, metoder og ansatte, fordi de tror det er den beste måten å skape den meste effektive kommunikasjonen på. I en bransje hvor nyvinninger innen alle fagfelt stadig kommer til, mener Hyper det er viktig å være fleksible og sette sammen team bestående av ulike fag og fagfolk for at kunnskapen skal flyte, og byrået best mulig kan ta i bruk effektive grep til hver enkelt oppgave. 

Fremover vil satsingen på reklame, strategi og kreativitet styrkes ytterligere, for å forsterke kompetansen innen alle byråets fagfelt. Sammen med det som er blant landets fremste miljøer innen content marketing i Norge, kan byrået by på et unikt tjenestetilbud der kundens utfordringer løses i et helhetlig perspektiv. Dette har de valgt å kalle “Hyper-metoden”.

-Metodikken går ut på å blande reklamens oppmerksomhetsskapende stjernestøv med innholdsmarkedsføringens inspirasjon og kundereiser, fordi begge metoder har effekt. Litt hver for seg, og desto større effekt når de samles. Videre benytter byrået digitalmarkedsføringens kanalforståelse og utrettelige optimalisering, designfagets merkvarebygging og ikke minst teknologiens innovasjonsmangfold. Alt samles og knyttes opp mot strategien for å sikre de beste kundeleveransene i markedet, forklarer Kjetil.

Rekrutterer to viktige nøkkelroller

Til å lede byrået og til å stå i front for utviklingen av både nåværende og fremtidige kundeforhold skal Hyper nå rekruttere to veldig viktige og sentrale roller;  en byråleder og en direktør for strategi og merkevare.

I sin nye byråleder er de på jakt etter en visjonær leder som er opptatt av mennesker og som kan bidra til å synliggjøre og posisjonere Hyper på veien videre.

-Til denne rollen ser vi etter en person som liker å utvikle mennesker, samtidig som man har en god forståelse for kommunikasjonsmarkedet. Siden vi skal styrke fokuset på reklame og kreativitet fremover, er det ingen ulempe om man har erfaring fra denne delen av bransjen, sier Kjetil. 

Til rollen som direktør for strategi og merkevare vil hovedoppdraget være å bygge kundeporteføljen til Hyper videre. 

-I denne rollen er vi opptatt av å finne en person som både kan utvikle eksisterende kundeforhold og være spydspisssen vår inn i arbeidet med å hente ny kunder til Hyper, basert på den brede og dype kunnskapen byråets besitter. Her vil det også være viktig at personen vil jobbe aktivt med å synliggjøre byrået og byråets posisjon i markedet. Dette er en veldig viktig nøkkelrolle for oss på reisen videre, sier Kjetil.

Offensiv satsning

Hyper er et byrå bestående av en gjeng med flinke og positive mennesker, spredt utover et bredt spekter av fagområder. Sammen jobber de hver dag med å utvikle helhetlige kommunikasjonsløsninger for byråets kunder. 

Ahead Group satser på Hyper og har offensive planer for byrået fremover. 

-Hyper har vært gjennom en omstrukturering og rollene vi skal rekruttere nå er på en måte de to siste puslespillbrikkene som skal på plass før hele bildet er ferdig. Nå ligger fokuset på å bygge og utvikle byrået videre. Byrået er rigget for vekst og alt ligger til rette for at den nye byrålederen og direktøren for strategi og merkevare skal lykkes med oppdraget om å ta byrået med videre inn i fremtiden. 

-For å lykkes er det avgjørende at man trigges av å få være med å bygge og skape noe. Du vil få være med å utvikle oss videre, og med Ahead Group i ryggen – en byrågruppering med bredt sammensatt kompetanse innen mange ulike fagområder, vil man ha mange strenger å spille på og en god hånd å holde i. Nå satser vi, og dette er en unik mulighet for deg som har lyst til å rigge og utvikle Hyper, avslutter Kjetil.