Gå inn i fremtiden med GaitLine

GaitLine, et norsk selskap, har utviklet en banebrytende skoteknologi inspirert av mer enn 300 OL og VM-medaljer. Skoteknologien optimaliserer kroppens bevegelser på en revolusjonerende måte. Når du trer inn i et par GaitLine-sko, vil du straks merke effekten. 

Gå mot det optimale steget

GaitLine´s grunnlegger, Håvard Engell, er tidligere profesjonell ballettdanser og 15 år i Olympiatoppen med ansvar for teknikk- og bevegelsesanalyse. Etter å ha jobbet toppidrettsutøvere innen 30 ulike idretter og år med omfattende forskning, slo Håvard seg sammen med sønnen Andreas. Sammen utviklet de en revolusjonerende såleteknologi, tilpasset for bruk i urbane miljøer. GaitLine-sko, der ‘Gait‘ betyr steg på engelsk, balanserer hvert eneste skritt du tar med en unik blanding av biomekanikk og nevrologisk forskning, og fremmer dermed optimal helse og bevegelse. 

Vekst gjennom bevegelse 

GaitLine har vokst til et selskap med 11 engasjerte ansatte med entreprenørånd som grunnverdi, lokalisert i fantastiske lokaler i Nydalen. Her tar de seg av hele verdikjeden, fra design og produksjon til markedsføring og salg med overveldende positive tilbakemeldinger fra sine kunder. Balanserte føtter har en positiv effekt på hele kroppen, noe som er grunnen til at alle fra profesjonelle idrettsutøvere og dansere til helsearbeidere, lærere, butikkmedarbeidere og fysioterapeuter, eller de som bare ønsker å leve et liv i balanse og smertefrihet, sverger til GaitLine. 

Ambassadør Pia Seeberg har jobbet med GaitLine i 1 år og er en pågangsdriver for å få det norske folk i aktivitet. Hun sier «Med GaitLine på foten har kroppen min det topp og jeg kan både se sporty og bra ut.»

Med en ambisjon om større nasjonal synlighet, økt merkevarekjennskap og internasjonal ekspansjon, planlegger GaitLine å styrke markedsavdelingen og søker nå en E-commerce Manager og en markedskoordinator. Nye kollegaer vil komme inn i en svært spennende fase av selskapets utvikling. Etter år med fokus på produktinnovasjon og etablering av det Skandinaviske markedet er GaitLine-skoene nå klare for å starte den globale reisen. De planlegger en betydelig innsats innen kommunikasjon og markedsføring i flere segmenter og land. Ta steget og bli med på GaitLine-reisen! 

Ambassadør Aleksander A. Kilde har jobbet med GaitLine i over 3 år. Høsten 2022 fikk han sin egen signatursko som selges hos Sport1, Anton Sport og Löplabbet. Skoen har nytt og lettere sålematerialer, World Cup PRO en optimal hverdags- og restitusjonssko.

Bli med på det norske skoeventyret GaitLine

Hvis du ble inspirert av GaitLine-historien, og er nysgjerrig på hvilke roller som eksisterer innenfor selskapet, vil vi anbefale deg å lese dette intervjuet. Her får du et nærmere innblikk i GaitLine gjennom vår Q&A med markedssjef Stine Gylterud. 

Stine Gylterud, Head of Marketing & E-commerce i GaitLine

Stine har vært en del av GaitLine i nesten syv år som Head of Marketing og e-Commerce. Hun beskriver seg selv som en markedsfører, retailer, og salgsperson av både sjel og hjerte, samt formell utdannelse. Hennes bakgrunn inkluderer markedsføring, salg, og retail i Ark, Vitus Apotek, Telenor Media og Norges Eksportråd. I GaitLine vil hun bli nærmeste samarbeidspartner til de nye rollene og leder for markedskoordinatoren. 

Når alle bitene faller på plass for Stine, er det når fagkompetanser møtes: produkt, butikk, det digitale, branding, markedsføring, og muligheten til å arbeide med og for folk. Dette skjer hos GaitLine. 

I intervjuet svarer hun på syv spørsmål som gir oss en dypere forståelse av selskapet, rollene, og veien videre. Slik kan du få et bedre bilde av hvorfor du burde bli en del av dette eventyret. 

Q&A med markedssjef Stine Gylterud 

1. Hva motiverer deg med å jobbe i GaitLine? 

– Jeg er stolt over å jobbe med en merkevare som GaitLine, som gjør en forskjell i folks liv. GaitLine har en filosofi om at alle mennesker skal ha muligheten til å bevege seg – og det med glede. Med vår patenterte skoteknologi kan vi tilføre mennesker en usynlig glede ved å forbedre hverdagskomfort, gi mer energi, forebygge smerter, og fremme god restitusjon. Det føles unikt å være en del av dette. 

2. Hvordan har utviklingen i selskapet vært siden du startet, og hva tenker du blir mest spennende fremover? 

– Vi har brukt mye tid på produktutvikling, kvalitetssikring og produksjon. Nå skal vi fokusere på kjernene i vår merkevareidentitet og satse internasjonalt. Vi har kontroll på produkt og produksjon, kapital til å vokse, en unik sko, og store ambisjoner. Vi gleder oss til å satse for fullt på kommunikasjon og internasjonal vekst. 

3. Hvordan er arbeidskulturen og det sosiale miljøet i GaitLine? 

– Vi har en hverdag hvor entreprenørånden blomstrer, og alle er sin egen entreprenør. Vi har et lite team hvor hver enkelt har ansvar for sine arbeidsoppgaver. Det sosiale miljøet er godt, og vi har det gøy på jobb 

4. Kan du fortelle litt om arbeidshverdagen? 

– Arbeidshverdagen er både sosial og faglig engasjerende. Vi er for det meste fysisk til stede på kontoret, som ligger i nyoppussede lokaler i Nydalen. Med sin beliggenhet langs Akerselva, gode kollektivforbindelser og parkering i kjelleren, er det lett å komme seg hit. Vi har en felles lunsj med deilig varm mat, og vi tar ofte en rask tur etterpå. Her er det mye trafikk av viktige samarbeidspartnere, og vi har egen lab hvor forskning utføres. Så det er aldri en kjedelig dag i GaitLine. 

5. Hvem er typiske GaitLine-ansatte? 

– Våre ansatte har en ungdommelig energi og et ønske om å gi litt ekstra for en merkevare vi er stolte av. Vi er i en spennende vekstfase, og ser frem til å få inn enda mer faglig energi og entusiasme. 

6. Hva er de tre beste tingene ved å jobbe i GaitLine? 

– Først og fremst er det meningsfylt å jobbe med et produkt som gjør en forskjell i folks liv. Fleksibiliteten og friheten man har under ansvar er også et stort pluss. Til slutt vil jeg trekke frem variasjonen og bredden i teamet som jobber her. 

7. Hva gleder du deg mest til med fremtiden for GaitLine? 

– Jeg ser frem til at vi skal sende et norsk produkt ut i verden. Bak merkevaren står et dedikert team på 11, snart 13, personer som har gjort alt fra å oppfinne teknologien, designe skoen, til å få den produsert og sendt ut i verden. Vi jobber i en organisasjon hvor vi faktisk gjør alt fra A-Å, og foreløpig er vi et lite kjent merke. Men det handler om dedikasjon og ønske om å gjøre en forskjell – og her gjør alle en forskjell for GaitLine.