Få muligheten til å bygge det designmiljøet du drømmer om hos Sprint!

Sprint ble startet i 2005 av tre softwaregründere som også hadde erfaring fra strategirådgivning. De ville skape et selskap som kombinerte en gründers kreativitet, realiseringskraft og vekstfokus, med den profesjonalitet, fagkompetanse og samarbeidskultur man finner i de ledende konsulentmiljøene. Siden starten har Sprint vokst lønnsomt hvert eneste år. Suksessen de har oppnådd så langt er utelukkende basert på menneskene som har valgt å bli med på laget.

Nå søker Sprint en Leder for strategisk design, det kan du lese mer om her.

Partner og Head of Innovation i Sprint, Sigrid Rennemo startet i Sprint i 2014. Hun har vært med på å bygge opp innovasjonssatsningen til Sprint, både gjennom utvikling av metoder og rammeverk for innovasjon, og gjennomføring av innovasjonsprosjekter for en rekke norske selskaper.

– Vi har store vekstambisjoner og skal fortsette å jobbe mot å være et av de råeste og mest anerkjente innovasjonsmiljøene i Norden. Det betyr at vi trenger flere dyktige innovasjonsfolk som brenner for å skape vekst både for Sprint og våre kunder, at vi må fortsette å videreutvikle fagfeltet og kompetansen vår, og at vi må jobbe inn mot nye målgrupper, fastslår Sigrid

Sprint

Sigrid Rennemo, partner.

Hvilke kunder jobber Sprint med?

Sprint har en veldig tydelig formening om hvordan ledende selskaper kommer til å se ut fremover, og de liker å jobbe med ledere og gründere som deler Sprint sitt fremtidsperspektiv. Enten dette er ledere i oppstartsselskaper eller i store organisasjoner.

Sprint jobber med kunder fra både privat og offentlig sektor. Både teknologiorienterte selskaper og selskaper fra tradisjonelle bransjer. Blant våre klienter er store organisasjoner som Hafslund Eco, Schibsted, TINE og Telia, men også spennende oppstartsbedrifter som Tise, Dr. Dropin, reMarkable og Nyby.

– Jeg syns det er utrolig gøy å få være med på å skape noe nytt og være med på å definere fremtiden, som også er grunnen til at jeg elsker å jobbe med innovasjon. Jeg syns det er skikkelig inspirerende å være med på å utvikle nye produkter og tjenester som skal løse faktiske problemer for folk! Å hjelpe virksomheter med å levere den verdien oppleves veldig meningsfylt, sier Sigrid

Innovasjon i Sprint

Sprint er allerede kjent som et av Norges sterkeste innovasjonsmiljøer, og skal med designdrevet innovasjon befeste posisjonen sin.

Tora Gjengset, konsulent i Sprint, har de siste årene vært med på å eksperimentere med bruken av designdrevne metoder i flere av våre innovasjonsprosjekter. 

– Jeg startet i Sprint fordi jeg ønsket å jobbe i et konsulentselskap hvor jeg hadde mulighet til å være med og påvirke retningen til selskapet. Jeg opplevde fort at i Sprint har de ansatte faktisk reell påvirkning på hvilke prosjekter man jobber med, hvilke metoder og verktøy man bruker i prosjektene og hvilken retning selskapet skal gå i, sier Tora.

Sprint

Tora Gjengset, konsulent.

Hvorfor mener du designdrevet innovasjon er viktig?

– Designdrevet innovasjon er en måte å drive innovasjon på som setter kunden eller brukeren i sentrum.  Det betyr å ta seg tid til å virkelig forstå brukerne og deres behov og utfordringer før vi kommer opp med løsninger. Å sette menneskene som vi ønsker å lage noe for i sentrum skal hjelpe oss med å utvikle produkter og tjenester som de ikke bare liker, men elsker, og dermed ønsker å benytte seg av igjen og igjen, fastslår Tora

Hvordan skal Sprint ta i bruk designdrevet innovasjon fremover?

– For å lykkes med å løse noen av de store utfordringene samfunnet vårt står overfor, tror Sprint at å gå designdrevet til verks og å jobbe i tverrfaglige team – både på tvers av fagområder, selskaper og sektorer – er avgjørende. I Sprint er det mange nysgjerrige og engasjerte folk som allerede lar seg inspirere av tankegodset og verktøyene designdrevet innovasjon byr på, og metoden brukes i flere av prosjektene vi gjør i dag. Men nå skal vi hente inn enda mer fagkompetanse og sørge for at designdrevne metoder blir en integrert og sentral del av alle våre innovasjonsprosjekter.

Kulturen i Sprint

Noe som kjennetegner Sprintere er at de er opptatt av å holde seg oppdatert på det som skjer rundt seg. De er engasjert i miljø og samfunn og ønsker å utgjøre en forskjell. Og de er selskapsbyggere som har lyst til å skape noe – både for Sprint og de selskapene vi jobber sammen med.

– En av grunnene til at jeg digger å jobbe i Sprint er jo nettopp folka våre. Det som kjennetegner Sprintere er at man er nysgjerrig, engasjert og initiativrik — uten sånne folk om bord hadde vi ikke vært der vi er i dag. I tillegg opplever jeg at folk har en enorm stå-på-vilje og leverer kvalitet i alle ledd. Dette er også ting vi ser etter når vi nå søker etter nye kollegaer. Ikke minst er det trivelige folk som jobber her — vi er en gjeng som har det skikkelig gøy sammen, forteller Sigrid

Sprint

Godt sosialt miljø hos Sprint Consulting.

Sprint er organisert i vekstteam som fungerer som interne startups som har i oppdrag å bygge Sprints tjenesteområder. Som designer møter du ingen gammal moro hos Sprint, men blanke ark, masse autonomi og frihet. Det betyr at du får være med på å bestemme hva innen designfaget Sprint skal jobbe med, hvordan Sprint skal jobbe og hvem dine med-designere skal være.

Les mer om stillingen og søk her (sett inn link)