Dr.Dropin skal bli Norges sterkeste merkevare innen medisin og helse

Dr.Dropin er et av mange suksessrike selskaper som har blitt startet av Askeladden de siste årene. I dag er Dr.Dropin et av Norges ledende miljøer innen primærmedisin. I skrivende stund har de totalt 17 klinikker i Norge der 13 av klinikkene er i Oslo-regionen, to i Bergen, en i Trondheim, og en i Stavanger – og flere klinikker er underveis. 

-Dr.Dropin er i en kraftig vekstfase, og har planer om ytterligere ekspansjon – også til utlandet. Vi tilbyr pasientene allmennmedisinske legetjenester, og håndterer det meste fastleger og legevakter gjør. I tillegg har vi egne legespesialister innen hud, gynekologi og pediatri. I 2021 lanserte vi også fysikalske behandlinger i noen utvalgte klinikker, forteller Daniel Sørli, daglig leder og gründer av Dr.Dropin.

Daniel Sørli, gründer og daglig leder i Dr.Dropin

Rigger selskapet for videre vekst

Nå søker Dr.Dropin etter en Chief Marketing Officer som skal få ansvar for alle markedsaktiviteter knyttet til selskapet og de ulike tjenesteområdene de tilbyr. I denne rollen vil du få den spennende oppgaven med å bygge Dr.Dropin til å bli den sterkeste merkevaren knyttet til medisin og helse i Norge.

Anette Kunst Wergeland, Marketing Lead for Dr.Dropin og marketing manager i Askeladden & Co, gleder seg til å få på plass en ny og viktig kollega i denne rollen.

-Du vil være en viktig stemme og ressurs i utviklingen av hele selskapet fra et markeds- og forbrukerperspektiv. Du vil lede og være ansvarlig for alt av eksternt markedsarbeid, både innen media og kommunikasjon, samtidig som du vil være viktig i arbeidet med å bygge og lede organisasjonen på den videre vekstreisen, forteller Anette.

-Vår nye CMO bør ha god oversikt over mediemarkedet og evne å planlegge, utvikle og implementere markedsføring-og kommunikasjonsstrategi på tvers av alle mediekanaler. Det meste av innholdet lager vi inhouse, så vi trenger deg som kan lage en god innholdsstrategi som er relevant for de ulike målgruppene til Dr.Dropin, med effektiv bruk av distinkte brand-elementer, forteller hun.

En annen sentral og viktig arbeidsoppgave vil være å utvikle og utforme et CRM-løp som bidrar til at de ulike tjenesteområdene i Dr.Dropin utfyller hverandre og som muliggjør oppsalg og mersalg. I tillegg vil man få en viktig rolle i arbeidet med å rigge selskapet for videre vekst gjennom utrulling av nye tjenesteområder gjennom rekruttering, samarbeid og byråpartnere.  

-De fleste av bestillingene til Dr.Dropin skjer digitalt, og det er utrolig gøy å kunne måle alt og regne hjem hva det koster å få inn en kunde. Vi vet hva vi er villige til å betale for en kunde, men her er det også lett å bli veldig kortsiktig i tankegangen. Dr.Dropin sin CMO må derfor balansere kortsiktige- og langsiktige aktiviteter, og samtidig ta høyde for at de nye tjenesteområdene til Dr.Dropin er relativt nyoppstartede selskaper. Dette er utrolig gøy, og dette er det vi i Askeladden elsker, og vi ser frem til å få inn en ny CMO som kan bidra på denne reisen vi er på, sier Anette.

Anette Kunst Wergeland, Marketing Lead for Dr.Dropin og marketing manager i Askeladden & Co

Uformelt miljø med engasjement og drive

Dr.Dropin er en uformell og lite hierarkisk arbeidsplass, med ekstremt ambisiøse medarbeidere og en enorm drivkraft og et felles mål om å bli best og størst raskest mulig. 

-Her vil du møte et miljø preget av tonnevis med guts og drive. Dr.Dropin består av en løsningsorientert gjeng som kun ser muligheter. Jeg syns det er et veldig inspirerende miljø å være en del av. Vi liker også veldig godt å være sosiale, både internt med de som jobber i Dr.Dropin og på tvers av de ulike tjenesteområdene i Askeladden. Det er en veldig fin arbeidsplass på alle måter, sier Anette.

Dr.Dropin holder til i fine lokaler på Majorstuen i Oslo. I denne rollen er det også naturlig at man også vil sitte en del på kontoret til Askeladden i Parkveien 12, der marketing teamet for Askeladden holder til. 

-Det som er felles for de som jobber hos oss er at vi har drive og er løsningsorienterte, nysgjerrige, har kommersiell, god forretningsforståelse og et analytisk hode. Disse egenskapene er selvsagt viktige også når vi ser etter vår nye CMO, sier Anette.

Skal ta Dr.Dropin til nye høyder nasjonalt og internasjonalt

I denne rollen vil du få stor fleksibilitet og rom til å forme din egen arbeidshverdag.

-Man bestemmer selv hvordan man organiserer og gjennomfører arbeidet sitt, men det er ønskelig at man er fysisk tilstede på kontoret flere ganger i uken for å være tett på den daglige driften og de uformelle samtalene, sier Anette. 

I dag utføres markedsføringen til Dr.Dropin i sin helhet via teamet i Askeladden, og målet med denne ansettelsen er å få Dr.Dropin over på egne bein. En typisk arbeidshverdag kan bestå av å sparre og diskutere med de ulike lederne for tjenestene/selskapene under Dr.Dropin, lage strategier, briefe opp produksjon, være med ut på en shoot eller analysere tall. CMOen vil få et bredt ansvarsområde, så ingen dager vil se helt like ut.

-Dr.Dropin har blitt såpass store nå at vi trenger en egen dedikert CMO som sitter enda tettere på medarbeiderne i selskapet og som kan ta oss til nye høyder, både nasjonalt og utenfor Norges grenser, avslutter Anette