Bon Dep: Hårstrikken KKNEKKI ble starten på et imponerende veksteventyr

Du har helt sikkert sett dem, de elegante og freshe hårstrikkene ved navn KKNEKKI, som gjerne selges i eksklusive mote- og interiørbutikker, både i Norge og utlandet. Men du visste kanskje ikke at det er det familieeide og norske selskapet Bon Dep i Oslo som står bak? 

Bon Dep har vært gjennom en bemerkelsesverdig suksessreise siden oppstarten i 2017. Det som begynte som en idé om å drive med interiør, har nå blomstret til å bli et ledende accessoires-brand, takket være gründeren Vibeke Helene Knudsen Grønseth og hennes ektemann og styreleder i selskapet, Lars Åge Grønseth.

– Vi har gått fra å være et ufrivillig interiørbrand til ufrivillig å bli et motebrand. Det var ikke helt det vi så for oss, men det er veldig spennende og motiverende å jobbe med, forteller Vibeke Helene Knudsen Grønseth, som er daglig leder i selskapet.

Vibeke og Lars i Bon Dep.

Ikke brukt én krone på annonsering

Bon Dep-reisen har vært preget av strategiendringer, oppfinnsomhet og en sterk entreprenørånd. Fra å starte med puter og hjemmekontor i garasjen, til å bli eksklusiv distributør og eier av merkevaren Kknekki. Bon Dep har klart å skape sitt eget varemerke gjennom fokus på kvalitet og innovasjon.

– Vi har aldri hatt noen selgere som pusher varer i Norge. Etterspørselen kommer fra butikkene selv. De ser hva som selger. Og vi har ikke brukt en krone på annonser, forteller Lars.

I tillegg til hårstrikker, designer Bon Dep en rekke andre produkter, inkludert vesker, toalettmapper, hårprodukter og smykker. Smykkemerket Emilia by Bon Dep har hatt stor sukess, og er en smykkelinje designet av ekteparets datter, Marikken Emilia Grønseth. 

– De hadde ikke så mye tro på meg i begynnelsen, sier Marikken, men nå står produktene for en vesentlig andel av selskapets omsetning.

Bon Dep og KKnekki på messe.

Veksteventyr

Bon Dep har oppnådd imponerende økonomisk vekst, og omsetningen er økt ti ganger siden 2017. Men suksessen stopper ikke her. Bon Dep er nå på utkikk etter å styrke sitt team med tre nye nøkkelroller: Social Media Manager, Chief Marketing Officer og Digital Manager. I dag er de totalt 10 personer i selskapet, og de gleder seg til å utvide teamet med disse tre nye rollene.

– Vi ser etter talentfulle folk som vil være med på å forme vår vekst og videre suksess. Vi ønsker å bringe inn friske perspektiver og ideer som vil bidra til å ta selskapet til nye høyder. Vi ser et behov for å systematisere og strukturere oss bedre og få inn flere folk i sentrale funksjoner, sier Lars.

Bon Dep huser noen av de mest ikoniske merkene innen accessories, inkludert hårstikken KKNEKKI.

– Dette er en unik mulighet for de rette kandidatene til å være med på vår spennende reise. Vår ambisjon videre er å bli et verdensledende «house of brands» innenfor accessories-produkter på alle verdens kontinenter. Vi gleder oss til fortsettelsen med tre nye personer med på teamet, avslutter Vibeke.

Hvis du er klar til å bli med på Bon Deps eventyr og bidra til å forme selskapets fremtid, ta kontakt med oss i Teft, eller send inn din søknad. Les mer om stillingene ved å følge linkene under her.