Apriil PR Oslo vil kjempe om de mest attraktive kundene i Norge

Apriil har startet på reisen mot å bli et nasjonalt, ledende kommunikasjonshus som konkurrerer med de største og mest kjente aktørene i bransjen. Nå søker de en daglig leder til Apriil PR Oslo, tidligere Navigator kommunikasjon.

Navigator kommunikasjon ble etablert så tidlig som i 1988, og i dag konkurrerer selskapet med andre middels store PR-selskaper. Målet er at byrået skal vokse og innen et par år bestå av minst 5-6 medarbeidere.

-Stikkord som kreativ kultur, samhandling og gjennomføringskraft skal kjennetegne Apriil. På den måten skal vi kjempe om og forsøke å vinne de største og mest attraktive kundene i Norge, fastslår Fredrik Hannestad, partner i Apriil PR.

Portrettbilde av Fredrik Hannestad i Apriil PR

Spennende muligheter i Apriil-fellesskapet

Apriil har med andre ord store ambisjoner og i den forbindelse søker vi etter en daglig leder til April PR Oslo, som både kan bistå dagens kunder og vinne nye, samtidig som han/hun ivaretar og bygger opp en kreativ og bærekraftig kultur internt.

-Apriil PR Oslo, tidligere Navigator, har i dag to selvdrevne og dyktige medarbeidere som forvalter selskapets kunder. Den nye daglige lederen skal ikke bare bistå dagens kunder. Utvikling av nye kundeforhold vil være viktig fremover. Administrasjon og interne forhold forventes å være en liten del av jobben, og dette blir langt på vei ivaretatt av morselskapet i Bergen, forteller Fredrik.

Apriil PR Oslo AS er hundre prosent eid av Apriil PR AS som har sitt hovedsete i Bergen. Ambisjonen er å utnytte fellesskapet som PR-kontorene i Oslo og Bergen til sammen representerer. Videre inngår Apriil PR Oslo i et fellesskap med fem andre Apriil-byråer fordelt over Oslo, Bergen og Stavanger. Til sammen utgjør de seks selskapene en felles merkevare; Apriil, som består av rundt 90 medarbeidere innen PR, reklame, story, digital markedsføring og event. Apriil inngår i norskeide Media Bergen Gruppen som består av rundt 270 medarbeidere.

Kreativ kultur, samhandling og gjennomføringskraft

Daglig leder i Apriil PR Oslo forventes å kunne håndtere to «hatter» samtidig; du vil både være daglig leder for eget aksjeselskap, samtidig som du er en av frontfigurene for fellesskapet i Apriil.

-Begge «hattene» vil være like viktige. Det kreves gründerånd og selgende evner for klare å skape en synlig og tydelig fremtid. Den nye daglige lederen må ha erfaring fra PR- eller konsulent-bransjen, men vi er aller mest opptatt av å finne en med riktig personlighet og kompetanse. Vi ønsker oss en inspirerende og kundefokusert leder, og som gjerne har et nettverk i bransjen fra før, sier Fredrik.

Som daglig leder i Apriil PR Oslo vil du få en stilling preget av stor grad av frihet under ansvar. Organisasjonskulturen preges av en sterk kundeorientert kultur og utnyttelse av muligheter – både internt og i markedet.

-Vi vil skape en kreativ kultur på tvers av Apriil-felleskapet. Konsekvensen er at organisasjonen ikke er like sterk på administrative rutiner. Det interne arbeidsklimaet preges av en direkte tone og tydelige tilbakemeldinger og det må den nye daglige lederen være komfortabel med. Vi er en gjeng hyggelige folk, som brenner for å bygge opp et annerledes kommunikasjonshus, avslutter Fredrik.