Good For Me klare for vekst og ekspansjon
Good For Me er et norsk scale-up i stor vekst, og en ledende aktør innen kosttilskudd av høy kvalitet. Med offensive planer for produktutvikling og videre ekspansjon til nye kategorier og markeder blir 2021 et innholdsrikt år for selskapet.
At alle kosttilskuddene er 100% veganske, står som et viktig verdivalg for selskapet da de ikke ønsker at produktene skal inneholde ingredienser derivert fra, eller testet på dyr. Good For Me ønsker at produktene skal være egnet for alle mennesker uavhengig av religion eller kosthold.
Produktene selges i dag via egen nettbutikk som abonnement, og gjennom over 1000 forhandlere i Norge, herunder alle Apotek1 og Vitus Apotek. Foruten Norden er Storbritannia et av markedene selskapet ser stort potensial i, og Amazon er en viktig plattform der de utforsker muligheter for salg for å ta større markedsandeler. Strategiarbeidet pågår, og planen er å satse skandinavisk utenfor Norge i nær fremtid, for så å ta for seg det internasjonale markedet mot slutten av 2021.
Christoffer B. Andreassen kom til Good For Me fra byråsiden, der han jobbet som strategisk rådgiver og har hatt Good For Me som kunde. I arbeidet har han blant annet vært med på å forme selskapets kommunikasjonsstrategi. Han startet i rollen som Marketing Manager hos Good For Me januar 2021.
– Etter å ha jobbet med Good For Me fra byråsiden hadde jeg et veldig godt inntrykk av selskapet, folkene som jobbet der og markedet de opererer i. Jeg så enormt potensial i både selskapet og bransjen, og også muligheten til å komme inn i et sted hvor man har stor innflytelse og kan utgjøre en forskjell. Good For Me er i dag en av få aktører som utvikler, selger og markedsfører kosttilskudd slik de gjør, og jeg syntes det virket interessant å få være med på å profesjonalisere dette segmentet av bransjen, forklarer Andreassen.
– En annen faktor som gjorde Good For Me attraktivt for meg var all kunnskapen på huset. Daglig leder Fredric Gjertsen, som bygget opp selskapet fra bunnen av og er veldig flink til å motivere og utvikle alle ansatte. Frode Hundseth jobber som driftsansvarlig og kan også alle aspekter av bedriften, men jobber spesifikt på drift og teknologisiden. Han har bakgrunn som gründer, men også som økonomisjef. Håkon Ingebregtsen holder styr på økonomi, og har bakgrunn fra finansbransjen, sist var han i KWC. Alt i alt er det høy grad av profesjonalitet og stå-på-vilje i ledelsen, og det smitter over på de ansatte som alle er superdedikert. Det praktiseres flat struktur, det er høyt under taket, og vi har det moro på jobb, uten at dette går på bekostning av arbeidet, utdyper Andreassen.
I Good For Me er aldersspennet 24-40 år, og man kan trygt si at selskapet har et ungt og dynamisk miljø. Markedsavdelingen, som Andreassen leder, har ukentlige, kreative workshops og ellers fokus på korte statusmøter. Andreassen forteller at ingen spørsmål er for dumme og at ledelse og ansatte alltid er tilgjengelige for hverandre for å spille hverandre gode.
– Vi har store planer for utvikling og de ansatte kommer ofte med gode idéer og forslag. Som et lite selskap med eierskap innenfor alle leddene i verdikjeden har vi mulighet til å teste ut og utvikle nye produkter og prosjekter fort. Ser en av medarbeiderne en mulighet i markedet, og kommer med forslag til et slik produkt, så blir alltid idéen vurdert og ofte implementert. Vi ønsker å være innovative. Et av produktene vi selger i dag er betakaroten i form av veganske gummyvitaminer, og det er et godt eksempel, fordi for noen år siden var det kun gelatinprodukter i markedet, sier Andreassen.
Høyt under taket og flat struktur til tross, legger ikke Andreassen skjul på at selskapet preges av prestasjonskultur.
– Vi er en engasjert gjeng som setter høye dagsmål og gjetter på selskapets salgstall hver dag. Skal du jobbe her må du virkelig like og stå inne for merkevaren, samt være villig til å investere tid og hardt arbeid. Det gjelder å sette seg inn i bedriften og bli en del av selskapet. Vi er en aktør med store vekstambisjoner, og for folk som jobber her, eller kommer inn nå, vil det være store muligheter for utvikling og å jobbe seg oppover i selskapet. Good For Me ble gründet for åtte år siden og mye har skjedd siden den gang. Nå er nye strategier utviklet og mål satt, og 2021 er et år mye skal settes ut i live, avslutter Andreassen.