Fremtidens utendørsreklame er her
JCDecaux er verdens største utendørsreklameselskap. De tilbyr både klassisk- og digital utendørsreklame som hver eneste dag kommuniserer svært effektivt med en stor andel av Norges befolkning.
I siste halvår av 2021 ble programmatisk utendørsreklame lansert på det norske markedet med stor suksess, og nå er de på jakt etter en dyktig selger til sitt salgsteam.
-Digital utendørsreklame er den nest raskest voksende mediekanalen i verden akkurat nå. Vi er med andre ord en veldig ettertraktet kanal. Programmatisk utendørsreklame er det største satsingsområdet til utendørsbransjen. Det er helt nytt i Norge, men kommer til å bli en viktig og stor del av markedet de kommende årene, sier Marius Valle, Director Programmatic Trading / Deputy Sales Director i JCDecaux.
Stor interesse blant norske kunder
JCDecaux er det eneste selskapet som tilbyr programmatisk salg av utendørsreklame i det norske markedet.
-Programmatisk utendørsreklame generelt er ganske nytt. Det har eksistert i rundt fem år. JCDecaux er etablert i 15 land med det programmatiske tilbudet nå og er verdensledende på dette området, forklarer Marius.
JCDecaux opplever allerede stor interesse for produktet på det norske markedet, kun noen måneder etter lansering.
-Dette er noe alle vil ha. Det vil ta litt tid før det utgjør en vesentlig del av omsetningen, men området er i kraftig vekst. Vi ser at programmatisk står for over en tredjedel av den digitale omsetningen til utendørsselskaper i enkelte etablerte europeiske markeder. I Norge er over halvparten av omsetningen av utendørsreklame digital nå og vi forventer at programmatisk annonsering om kort tid vil stå for en tredjedel av omsetningen også her, sier Marius.
LES OGSÅ: JCDecaux prioriterer onboarding: – Aldri før har jeg fått så god opplæring
Plattform med nye muligheter
JCDecaux skal nå ansette en ny selger til teamet som jobber med programmatisk annonsering. De ønsker å henvende seg til kunder som ikke har kjøpt utendørsreklame før, men som kjøper digital reklame programmatisk, og som nå ser at de har mulighet til å utvide/forsterke kjøpet sitt med utendørsreklame.
-Programmatisk utendørsreklame gjør at annonsørene kan kjøpe mer målrettet og tilpasset annonsering utendørs. Det gir jo en hel rekke nye muligheter for annonsørene, og det krever en litt annen type salg. Det hadde vært fint å få inn en person som er litt kjent med digitale annonseringsplattformer fra før, men det er ikke et absolutt krav. Vår nye selger skal jobbe med å få inn nye annonsører som ikke har kjøpt så mye utendørs før, samtidig som man henvender seg til eksisterende kunder så de kan kjøpe annonsering på en ny måte. For sistnevnte vil det være e interessant å kunne kombinere dette med ulike data som man sitter på i for eksempel en kjøpsplattform, forklarer Marius.
Lagspiller med teft
Er du en selger med interesse for digital annonsering som motiveres av tydelige mål, et godt internt miljø med fokus på lagånd og som er glad i å bygge relasjoner? Da vil dette være en spennende mulighet for deg.
– Vi er kjent for å ha et inkluderende miljø uten spisse albuer og vi jobber sammen mot felles mål. Her vil du få jobbe bredt i markedet med mange ulike annonsører og byråer, med et produkt i sterk vekst, avslutter Marius.