TV 2 søker ansatte markedsstrategi

TV 2 fant sin leder for markedsstrategi. Skal dere ansette en leder i deres mediemiljø? Ta kontakt med Henrik Sandberg for en bransjeprat.

Se flere referanser fra mediebransjen

Har du lyst til å jobbe i det råeste markedsføringsmiljøet der de dyktigste folka jobber, og være strategisk ansvarlig for å styrke og utvikle merkevaren TV 2?

Mediehuset TV 2 er en norsk allmennkringkaster som består av Norges største kommersielle TV-kanal TV 2, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no. Som allmennkringkaster er vi opptatt av å ivareta samfunnsansvaret vårt gjennom egenproduserte nyheter. I tillegg satser vi på sport med rettigheter som Champions League, norsk fotball, EM og VM, for å nevne et lite utvalg. Samtidig investerer vi stort i underholdning som Farmen, The Voice, Skal vi danse, Kompani Lauritzen og mye, mye mer.

Nå samler vi markedsressursene i TV 2 inn i en nyopprettet enhet med mål om å skape Norges råeste markedsføringsavdeling, og i den forbindelse ser vi etter vår nye leder for markedsstrategi. Du vil få ansvaret for å utarbeide og jobbe med TV 2s merkevarestrategi og merkevareutvikling, og legge grunnlaget for å styrke merkevaren for fremtiden, samt ha ansvar for forvaltning av merkevarens profil.

 Stillingen rapporterer til direktør for merkevare og markedsføring i TV 2 og inngår i ledergruppe for Marked.

Hovedansvar:

  • Ansvarlig for markedsstrategien til TV 2, herunder styrke og utvikle merkevaren og posisjonering i markedene 
  • Utvikling TV 2s mediestrategi i samarbeid med leder for medieoptimalisering og øvrig ledergruppe.
  • Ansvarlig for forvaltning av merkevaren, herunder TV 2s profil, design, tone-of-voice mm. for å sikre helhetlig merkevareopplevelse på tvers av plattformer og mediekanaler
  • Være en pådriver i markedsavdelingen for å øke kunnskap, kompetanse og innsikt rundt marketing som fagområde for å sikre faglig utvikling og innsiktsbaserte beslutninger
  • Lede og utvikle ansatte i eget team og sikre at avdelingen som helhet har en tydelig retning, måte å jobbe på og har det gøy på jobb

Ønsket bakgrunn:

Vi ser etter deg med sterk merkevare- og markedsføringskompetanse og dokumentert erfaring innen både strategi og utvikling, herunder posisjonering, merkevarestruktur . Du har god erfaring med å jobbe innsiktsbasert og bred kunnskap om hvordan drive utvikling basert på kundeinnsikt, samt dokumentert erfaring med å etablere, jobbe etter, og måle KPI’er om kunder, markeder og utvikling.

Arbeidsoppgaver:

Som vår leder for markedsstrategi skal du jobbe med strategisk utvikling av merkevaren TV 2, med mål om å gjøre denne til en av Norges aller sterkeste merkevarer.

Du vil få ansvar for å videreutvikle og forvalte merkevarestrategi for TV 2 (posisjonering og arkitektur) som skaper god vekst og verdier for selskapet. Du vil også jobbe med å utvikle en innsiktsplattform for markedsføring med relevante KPI’er.

Sist, men ikke minst: Du skal lede, utvikle og motivere medarbeidere i eget team og ellers i organisasjonen, samt sørge for at disse til enhver tid innehar relevant kompetanse.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter en strategisk sterk leder som jobber godt på tvers av organisasjonen og skaper samarbeidslyst, også hos kolleger i andre deler av organisasjonen. Du er en typisk lagspiller som engasjerer og motiverer utover egen avdeling, og du har en god balanse mellom å være pragmatisk og tydelig.

Se flere referanser fra mediebransjen

Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Martine Holen Instefjord

Prosjektleder og innholdsprodusent

452 99 838

martine@teft.no
linkedin icon