Norwegian søker Senior Digital Analyst

Aldri før har Norwegian vært i en bedre posisjon enn nå. Vi har lagt bak oss en utfordrende tid og ser nå fremover.  Dette gjør vi med en fornyet sentralisert organisasjon og tilgang på ny kapital. Som et strømlinjeformet og fokusert flyselskap går vi nye tider i møte med høye ambisjoner og mål. ( for English , see below)

Til å være med på denne reisen søker vi etter en Senior Digital Analyst, som skal bli vår fremste globale ekspert på google analytics og lede migrasjonen vår fra GA360 til GA4. Du vil bistå med ​​innsikt i våre kundesentriske web og markedsføringsprogrammer til produkt- og markedsavdelingene. Som Senior Digital Analyst vil du bli en del av vår Marketing, Sales and Customer Care-avdeling. Du vil være vår Google Analytics-ekspert og få ansvaret for det tekniske oppsettet og implementering av GA. Jobben vil bestå av å supportere både interne og eksterne aktører.

Arbeidsoppgaver og ansvarsområder:

  • Lede migrasjonen av Google Analytics fra GA360 til GA4
  • Støtte Salg, Marketing, Produkt/ehandel, med brukeradferd analyser
  • Strukture Google Analytics kontoene med mapping av data til våre web og app portaler
  • Analyse av AB testing & Traffik / konverteringsstrømmer
  • Sikre sporing av product og markedsaktiviteter I Google Analytics
  • Koble google analytics data med Google Tag Manager (GTM) og vår kundedataplattform (CDP)
  • Utvikle og vedlikeholde brukervennlige dashboards/ rapporter med handlingskraftig innsikt for brukeradferd, kanaloppnåelse samt kjøpstrakten på våre nettsider
  • Adhoc dypdykk inn i utvalgte emner for å avdekke underliggende drivere, mønstere og utfordringer
  • Kommersiell tankegang med evne til å oversette og kommunisere data innsikt til forretningskontekster
  • Sette sammen kvantitative og kvalitative data til et forståelig helhetsbilde
  • Lage rapporter og dashboards for våre kommersielle markedsaktiviteter

Vi ser etter deg som er Forretningsorientert og har et analytisk hode. Du har en bevist evne til å lykkes i både selvgående og samhandlende arbeidsstrømmer. Det er viktig at du enkelt evner å forklare komplekse konsepter og utfordringer til ledere/ medarbeidere på en enkel måte. Du liker å jobbe proaktivt mot forretningen med interesse for strategi.

Erfaring og kompetanse:

  • Flere års  relevant analyseerfaring
  • Google Analytics, både fra et brukerperspektiv som erfaring med teknisk oppsett og strukturering
  • Web/digital analyse og tag manager løsninger, GTM preferert
  • Big Query
  • Bygge dashboards og rapporter I verktøy som Power Bi, Datastudio eller lignende
  • Kunnskap om “event” basert  serverside sporing og koding et pluss
  • Har arbeidet på prosjekter hvor flere avdelinger må betjenes

Hos Norwegian blir du en del av et av Europas mest premierte og kjente flyselskap med gode utviklingsmuligheter og utfordringer, som skal gjenoppleve vekst men med fokus på finansiell soliditet. Vi har gode fordeler som forsikringer, ID reiser og sosiale grupper.

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
linkedin icon

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Marte Palm Steen

Rådgiver og prosjektleder

412 66 666

marte@teft.no
linkedin icon