Storm 121 – fart, kreativitet og teknologi
– Vi er sikre på at løsningen og teknologien vi tilbyr er så unik at det egentlig bare er et spørsmål om å vise frem hvordan den virker, og hva den kan gjøre for de rette kundene. Det sier Martin Nerstad, daglig leder i Storm 121. Bak seg har han blant annet over 10 år som leder i flere Schibsted-selskaper, og det siste året har han vært leder i Storm 121 som har gått fra en startup til en scaleup. – Vi skal være Nordens ledende datadrevne video tech selskap, og jeg vil påstå at vi allerede har den posisjonen. Nå handler det meste om å etablere kanalen og teknologien i markedet.
Storm 121 er i korte trekk en teknologi for å knytte relevant og personifisert video sammen med dialogbasert kundekommunikasjon. I løpet av det siste året har selskapet laget og distribuert banebrytende kampanjer med bl.a. SATS, Arbeiderpartiet, Choice, BI og en rekke andre større annonsører og kommunikasjonsavdelinger. Og apropos Choice: Petter Stordalen er gjennom Storm Communications en av eierne i selskapet, og man merker at engasjementet og farten ligger i veggene. -Vi skal heller ikke legge skjul på at det er en god inngang til dialoger i markedet at vi har en tydelig tilknytning til både Storm Communications, og andre Stordalen-selskaper, legger Martin til.
– Vi er ikke så mange ennå, og fordelen med det er at vi er et lite og godt sammenskrudd team som jobber skulder ved skulder og finner løsninger i sammen. Alle har en sterk motivasjon for at vi lykkes med kundeprosjektene, og vi har kapasitet til å tilpasse teknologien og lage løsninger som imøtekommer forventningene og ideene som oppstår når vi treffer kundene våre.
– Teamet er ungt, og relativt internasjonalt, så samholdet blir sterkt og arbeidshverdagen er varierende og ganske hektisk. Vi har ikke hatt som mål å ansette folk som likner mye på hverandre, men vi ser etter folk som har de beste forutsetninger for å løse oppgavene sine på sin måte. Dermed blir vi et arbeidsmiljø hvor vi verdsetter individualitet og synlighet, og har plass til folk som tar plass, forteller Martin.
Storm 121 er i en vekstfase og planlegger å starte opp i flere Nordiske land i løpet av kort tid. Teknologien er unik, og det er rom for å markere seg både i selskapet og markedet for den som virkelig vil oppnå noe og være med i tidlig fase i et vekstselskap.