Off Piste – ledende på eksklusive opplevelser

Det Oslo-baserte eventbyrået Off Piste, opplevde som så mange andre selskaper i samme bransje en tøff tid under pandemien. I kjølvannet av Covid har byrået flyttet inn i nye, lekre lokaler på Solli Plass og satt startstrek for det de kaller Off Piste 2.0. Kjernevirksomheten er eventer, og det handler om bemerkelsesverdige opplevelser av ypperste klasse. Managing Partner i Off Piste, Jan Axel Syberg og hans kolleger har mer enn nok å gjøre om dagen og skal nå hente inn flere flinke folk for å kunne si ja til det stadig økende tilfanget av oppdrag. Les mer om den ledige stillingen som prosjektleder  (klikk på lenken).

Denne artikkelen ble publisert da Teft rekrutterte prosjektledere og Office Manager til Off Piste 2022, men lagt til nåværende stilling.

Opplevelsesselskapet har rundet 25 år og opererer i toppsjiktet når det gjelder arrangementer i inn- og utland. Selskapet har en god standing i markedet og har gleden av å jobbe med mange tilbakevendende kunder. Off Piste merker stor pågang post pandemi, og er i full sving med å arrangere utenlandsreiser og store og små eventer for både privat- og bedriftskunder. 

Vi besøker byrået på deres nye kontor i ærverdige Bygdøy Allé 1 og lar oss imponere av interiøret i de flotte lokalene. Vi møter en gjeng hyggelige mennesker som forteller om et godt og samstemt miljø, bestående av flinke folk som drar i samme retning, med et brennende ønske om å lykkes i hvert prosjekt de tar på seg. 

Off Piste har profilerte navn og bedrifter på kundelisten, som naturlig nok ikke er komfortable med å fronte eller skape stor oppmerksomhet rundt arrangementene og reisene de bestiller gjennom selskapet. 

– Mye av jobben vår går ut på å være synlig usynlige, forteller Karl Martin Gurholt, prosjektleder i Off Piste. 

Et utsagn som understreker diskresjonen som preger arbeidshverdagen og gjennomføringen av evenementer og reiser selskapet arrangerer. Som leverandør av minneverdige opplevelser viser Off Piste som byrå, stor respekt for kundens ønske om suveren gjennomføring, dog lite blest i for- og etterkant. 

Kundereisen står høyt i kurs for Off Piste 2.0. Med økende interesse for ekslusive opplevelser og kreative løsninger få har sett maken til, har gjengen på kontoret stort fokus på kundereisen i alle ledd. Når selskapet nå styrker staben med prosjektledere og en Office Manager får byrået ikke bare økt kapasitet til å ta på seg flere prosjekter, de vil også kunne ivareta, videreutvikle og perfeksjonere kundereisen ytterligere.  

For ikke lenge siden ble det ansatt en Trend & Research Manager; et kreativt hode til å ta pulsen på markedet og fange opp trender som rører seg og vokser til innen arrangerte opplevelser i hele verden. Målet er å være i forkant av konkurrenter, og påse at kunder og gjester skal sitte igjen med følelsen av å ha vært med på noe helt unikt, meningsfylt og annerledes. Byråets fokus på grønne alternativer og bærekraftige løsninger er også sentralt.  Å systematisere og profesjonalisere dette har vært viktig for selskapet med tanke på utvikling og kvalitetssikring.

Gjengen på kontoret forteller at det er et bredt spenn oppgaver de befatter seg meg, og understreker at det er totaliteten som gjør det så gøy å jobbe i byrået. Teamene settes sammen basert på erfaring og styrker, og så følger hvert team prosjektene fra a til å. Samarbeidet med kundene er tett. Når gjennomføringen er i gang og alt går på skinner kjenner teamet på en form for eufori – sammen skaper de magiske øyeblikk for kunden og deres gjester. 

Vi spør gjengen om når det ikke er gøy å være prosjektleder i Off Piste. De tenker seg om før de er enige i at det er når det oppstår uventede floker og at det skjer uforutsette ting i kulissene.    

– Samtidig er det disse små hindre som oppstår underveis som også gjør deg ekstremt fokusert og løsningsorientert.  Dette er stunder jeg ikke ville ha vært foruten. Når det virkelig brenner og vi kan bidra med slukking. Jeg elsker når vi sammen finner løsninger fortløpende uten at kunden merker noe som helst. Det gir et rush og gjør jobben ekstra spennende, sier Head of Customer Experience, Christine Tronsen, som har jobbet i selskapet i hele 15 år.