Birger N. Haug vil bli best på digitale kundeopplevelser

Bilbransjen er i konstant utvikling. Nye bilmodeller og merker lanseres hyppigere enn noen gang.

Birger N. Haug har lang fartstid i bransjen og feiret sitt 70 års jubileum i 2017. Det som startet som et verksted på Bislett utviklet seg på 80-tallet til å bli en bilforhandler. I dag har Birger N. Haug bilmerkene Nissan, Subaru, Hyundai, MG, Suzuki, Isuzu og Maxus i porteføljen og avdelinger i Oslo, Bærum, Lillestrøm, Follo, Buskerud, Gardermoen og Røyken. Birger N. Haug er fortsatt et selskap i sterk utvikling – med mål om å skape de beste kundeopplevelsene.

-Kvalitet og omtanke ligger i vårt DNA. Her jobber det dyktige og kompetente medarbeidere som gjør sitt ytterste for å skape gode kundeopplevelser hver dag. Vi har investeringsvillige og fremtidsrettede eiere og engasjerte medarbeidere som er glad i arbeidsplassen sin. Dette er et godt sted å være, sier Line Nordlund Setsaas, markedsdirektør i Birger N. Haug.

For å kunne tilby bransjens beste digitale kundeopplevelser søker de nå etter en digitalansvarlig til markedsavdelingen.

-Vi jobber kontinuerlig med utvikling av kundereisen på bnh.no, og vår nye kollega vil ha stor påvirkning på morgendagens kundeopplevelse. Vi har allerede mange spennende pågående prosjekter med digitalisering av kundeopplevelser i flere deler av organisasjonen. Som vår nye digitalansvarlig vil du få ta del i disse. Her vil du dessuten møte mange hyggelige fagfolk som brenner for sitt fagområde og jobbe tett sammen med kollegaer fra salg og servicemarked for å skape de beste løsningene, forteller Line.

Portrett av Line, markedsdirektør i Birger N. Haug

Line Nordlund Setsaas, markedsdirektør i Birger N. Haug.

Åpen og engasjert

Line startet i Birger N. Haug som CRM-ansvarlig for fem år siden. Etter et år i bedriften fikk hun muligheten til å bygge opp en markedsavdeling i ny stilling som markedsdirektør. Hun har markedsfaglig bakgrunn med kjernekompetanse innenfor CRM, digital markedsføringsledelse, merkevarebygging og brukerdrevet digital utvikling.  Nå har hun vært i bilbransjen i totalt åtte år, først hos importør og nå hos forhandler.

-Jeg er opptatt av gode kundeopplevelser og kontinuerlig utvikling sett fra et kundeperspektiv. Hos Birger N. Haug er det helt klart kunden som står i fokus. Før jeg startet hadde Birger N. Haug besluttet å etablere nettbutikk, og jeg syns muligheten for å være med å utvikle denne var veldig fristende. Dette i tillegg til at det er en spennende bransje der utviklingen skjer raskt, var bakgrunnen for at jeg valgte jeg å ta jobben. Året etter åpnet den digitale butikken, som første bilforhandler i Norge, forteller Line.

Markedsavdelingen består i dag av tre personer som har overordnet ansvar for omdømme- og merkevarebygging, og herunder helhetlig profilering og kommunikasjon.

-Vi har det veldig hektisk og veldig morsomt. Det skjer mye hele tiden, og siden vi er såpass få får vi jobbe veldig hands-on. Markedet er i stadig utvikling med nye merker og modeller som stadig krever vår oppmerksomhet. Det er stort spenn i hva vi gjør, fra kampanjer til profilering, kundereiser, kundedialog, analyse med mer. Vi har en veldig variert og inspirerende hverdag, fastslår Line.

Hvordan er du som leder?

-Jeg er åpen og inkluderende, engasjert, tilgjengelig og har stor grad av tillit til medarbeiderne mine. Vi jobber tett sammen i avdelingen og har et uformelt miljø, smiler markedsdirektøren.

Line og Silje i markedsavdelingen til Birger N. Haug

NYE KOLLEGAER: LIne (t.v.) og Silje i markedsavdelingen gleder seg til å få på plass en ny medarbeider.

Fokus på utvikling

Det siste året har markedsavdelingen jobbet mye i forbindelse med etableringen av et nytt profilkonsept til det nye bilvarehuset på Gardermoen. Erfaringen fra dette prosjektet videreføres nå til Bærum, der Birger N. Haug bygger enda et nytt bilvarehus.

Fokus på kundereisen med etablering av personas, kommunikasjonsprogram og implementering av et nytt marketing automation system har også vært viktige prosjekter det siste året.

Nå satser de videre mot nye mål.

-Vi er gode på å finne og vinne kunder. Fremover vil vi ha fokus på å utvikle eksisterende kunder. Videreutvikling og optimalisering av kundekommunikasjon og den nye marketing automation plattformen vil være sentralt i tiden som kommer. Videre vil optimalisering av kundereise og nettside være et viktig satsningsområde.

Nå gleder Line seg til å få på plass en ny medarbeider som kan bidra til å forme morgendagens kundeopplevelser, i en selvstendig rolle, i et stødig selskap, sammen med engasjerte og hyggelige kollegaer.

-Først og fremst ønsker vi oss en hyggelig kollega som er nysgjerrig og engasjert. Egenskaper som struktur, selvstendighet, og initiativ vil være personlige egenskaper som vektlegges. Videre er erfaring og trygghet i å lede og drive prosesser viktig. I stillingen vil man få en utfordrende, variert og spennende rolle i et solid selskap i utvikling. Her får du også gode utviklingsmuligheter, både faglig og personlig, avslutter Line.