YX: -Vår gulloppskrift er kultur og struktur. Den magiske ingrediensen er tillit.
–Her vil du få lov til å bygge merkevaren til et verdidrevet selskap som har en nøkkelrolle i utvikling av bærekraftig mobilitet i samfunnet vårt gjennom en meget solid og bred merkevareplattform. Du samarbeider med forhandlere som brenner for sin egen butikk og sine lokalmiljø og ikke minst har et sterkt engasjement for en av verdens morsomste vinteridretter, hvor vi har en helt unik posisjon.
-YX skal være den norske energileverandøren som er der for deg – uansett hvor du er på vei. Vi skal være den beste samarbeidspartneren for deg som eier og driver din egen bensinstasjon. Vi skal bli markedsleder i energimarkedet for tungtransporten i Norge basert på den beste kundeopplevelsen, forteller Thomas Erik Sande, regionssjef i YX, region Øst.
YX har vært i markedet i over 100 år og historien startet med Hydro og Texaco som begge ble etablert tidlig på 1900-tallet. Tilbake i 2006 kjøpte REITAN Hydro Texaco selskapene i Norge og Danmark. Dette er videreutviklet til det som i dag er Uno-X Mobility, – et av fire konseptselskaper i REITAN HANDEL ved siden av REMA 1000 Norge, REMA 1000 Danmark og REITAN CONVENIENCE. YX Norge er en del av Uno-X Mobility som har en tydelig misjon om å utvikle og promotere løsninger for bærekraftig mobilitet, gjennom sine 5 datterselskaper i Norge og 4 i Danmark. I Norge er selskapet representert i markedet ved merkevarene: Uno-X (ubetjente energistasjoner) og YX (betjente energistasjoner og ubetjente truck anlegg). I dag finnes det 92 betjente YX 7-Eleven, 200 betjente YX stasjoner og 35 YX Truck anlegg.
Thomas Erik sin viktigste oppgave er å sørge for at alle forhandlerne lykkes med å drive og videreutvikle en energistasjon som er en lokal møteplass og bidrar til at vi sammen imponerer vår øverste sjef; kunden, uansett hvor han eller hun er på vei.
-Vår gulloppskrift er kultur og struktur. Den magiske ingrediensen er tillit. Vi er en verdidrevet organisasjon, liten og effektiv, med flinke folk i alle posisjoner som har til felles at de liker å ta ansvar, beslutte og gjennomføre. Vi synes vi har verdens beste arbeidsmiljø med et kollegafellesskap som jobber som et lag og elsker å vinne som et lag. Vi hjelper hverandre og spiller hverandre gode, det gjenspeiles i alt vi gjør, sier regionssjefen.
Sterk markedsfører med gründermentalitet
Nå søker YX etter en leder for merkevare som skal bli en del av ledergruppen og samarbeide tett med administrerende direktør, salg og regionssjefene. De ser etter en person med sterk markedsfaglig bakgrunn, som gjerne har erfaring med å bygge en merkevare gjennom sponsing av idrett.
Thor Kristian Korsvold er adm.dir. i YX Norge og vil bli nærmeste leder for rollen. Han ser etter en sterk markedsfører som kan bidra til å bygge og forsterke YX-merkevaren videre.
-Her vil du ha tett dialog med markedsteamene i våre to samarbeidende butikkjeder; YX butikk og 7-Eleven, samt våre samarbeidspartnere på fordelsprogammer i privatmarkedet (Coop og RessursBank). Sentralt for vår merkevarebygging er også et tett samarbeid med organisasjonen MOT, og Norges Skiskytterforbund. Vi har også en egen, langsiktig avtale med Johannes Thingnes Bø. Vi er opptatt av prestasjoner og kontinuerlig utvikling, og liker å la oss inspirere av toppidrett, forteller Thor Kristian.
Som leder for merkevare i YX er det viktig at du trives med en arbeidshverdag der du samarbeider tett med mange ulike aktører, og får disse til å spille godt sammen. Du må motiveres av muligheten til å videreutvikle og forsterke en merkevare og ha lyst til å være med på å sette retningen for YXs vei videre.
-Her vil det være viktig at du har en gründermentalitet i bunn. Du må like å utvikle noe og bygge noe sterkt over tid. Gode samarbeidsevner er også sentralt – du skal skape resultater sammen med våre samarbeidspartnere. Gode kommunikasjonsevner er veldig viktig i denne rollen, og du må ha en evne til engasjere de rundt deg. Er du i tillegg interessert i idrett og har erfaring med å bygge merkevare gjennom sponsing av sport? Da vil vi gjerne bli bedre kjent med deg, sier Thor Kristian.
Les mer om stillingen som Leder for merkevare i YX her
Ingen typisk arbeidshverdag
Regionssjef Thomas Erik Sande er en av personene lederen for merkevare vil samarbeide med i hverdagen. Han stortrives med Thor Kristians ledelse og beskriver en leder som er opptatt av å løfte de rundt seg og som bidrar med verdifull sparring når man ønsker det.
-Thor Kristian er en leder som gir sine nærmeste mye tillit og ansvar. Man må trives med å ta initiativ og drive utvikling selv. Samtidig er han en type leder som alltid er tilgjengelig for sparring, og han utfordrer ofte med en analytisk tilnærming til problemstillinger. Jeg opplever han som klok, med en strategisk fintfølelse få andre kan matche. Han er veldig opptatt av å løfte fram de rundt seg og tar lite plass selv. Han er varm og raus, og har mye humor i lederskapet. Han er lun, samtidig som han evner å være meget tydelig i sine forventninger. Alt i alt en drømmeleder å jobbe for hvis du står trygt i deg selv og trives med stor grad av ansvar, forteller Thomas.
Thor Kristian selv er opptatt av å skape et arbeidsmiljø preget av høy grad av frihet og tillit. Her vil du i stor grad kunne forme din egen arbeidshverdag.
-Her finnes det ingen typiske arbeidshverdager, men hvis jeg skal beskrive en “normal” dag for rollen som leder for Merkevare i YX, så starter den ofte i REITAN HANDELs høyborg G2 på Ensjø, der veggene oser av kultur og vinnervilje. Der sjekker du typisk gårsdagens nyhetsvarsler for å se om det er noe du bør vite om. Så fortsetter kanskje dagen med kreative økter der du ser på hvordan vi kan nå ut til eksisterende og nye kunder gjennom merkevareplattformen vår. Du snakker ofte med innholdsprodusentene våre og har svært tett kontakt med skiskyttermiljøet for å hele tiden være orientert om “pulsen” der. Men, dette er bare et eksempel. Spør du ti ansatte hos oss så vil du få ti ulike svar på hvordan en typisk dag er. Det er din rolle og ditt ansvar å legge opp dagene for å få maks ut av ditt eget og selskapets potensiale. Når du blir kjent med oss vil du se at retningen og spillebanen er definert, men at vi er opptatt av at det er du, med din kompetanse og med dine ferdigheter som er best skikket til å avgjøre hvordan vi skal spille for å vinne.
– Jeg gleder meg veldig til å få på plass en ny leder for merkevare og sammen jobbe for å forsterke YXs posisjon i markedet, sier Thor Kristian.
Syns du dette høres spennende ut og vil høre mer om rollen? Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål eller send inn en søknad i dag. Vi gleder oss til å høre fra deg.