Grove Knutsen: – Her vil du få muligheten til å utfordre en tradisjonell bransje
Grove Knutsen er en familiedrevet grossist og ledende leverandør innen arbeidsutstyr til profesjonelle brukere i bransjer slik som bygg, industri, lager, transport og verksted. Selskapet ble stiftet i 1948 og siden den gang jobbet for å utvikle, veilede og tilby riktig utstyr til jobben som skal gjøres. Selskapets styrker ligger i høy produktkunnskap, solide merkevarer, fortreffelig kundeservice og effektive logistikkløsninger, og har et landsdekkende forhandlernettverk med over 1200 forhandlere.
Nå søker markedssjefen Mikkel Gedde etter en ny kollega som kan bidra til å løfte Grove Knutsen og selskapets viktigste merkevarer og være med på å utvikle selskapets digitale tilstedeværelse og kommunikasjon. Mikkel har god kjennskap til selskapet, leverandører og kunder, og har jobbet som markedssjef siden 2013. Han er også med-eier i Grove Knutsen.
Han er utdannet innen markedsføring, ledelse og innovasjon, og har også gått gründerskolen og vært med å starte digitalbyrået Fennek&Friends, som var spesialister på utvikling av applikasjoner tilknyttet Facebook og var Norges eneste Facebook Preferred Developer.
– Jeg er på jakt etter en kreativ og engasjert person som synes det er spennende å utforske og jobbe med digitale medier og netthandel. En som kan bidra til å utvikle måte vi jobber med markedsføring og kommunikasjon i Grove Knutsen. Jeg ser etter en kollega å kaste ball med, en som har gode samarbeidsevner, er strukturert, og liker å både å jobbe operativt. Jeg ser etter en person som har et godt høye for kvalitet, liker å produsere innhold og som motiveres av muligheten til å være med å påvirke og sette sine spor på markedsarbeidet, forklarer Mikkel.
Flat struktur og høy trivsel
Grove Knutsen gjennomførte nylig en kulturundersøkelse blant sine ansatte, og resultatet var at bedriften blir sett på som en trygg arbeidsplass med solid økonomi, med stor grad av frihet og engasjement og trivsel blant medarbeiderne. Selskapet er godt etablert i markedet, har en god posisjon økonomisk, og scorer høyt på tilfredshet på kundeundersøkelser.
-Vi har en flat organisasjonsstruktur der alle er synlige. På kontoret sitter nesten alle ansatte, alt fra salg, regnskap og administrasjon, til lager. Vi har felles kantine og omgåes på tvers av avdelinger. Jeg vil si vi har et sunt, engasjerende og godt arbeidsmiljø. Vi er også et familieeid selskap hvor alle eierne jobber i selskapet. De siste årene har vi hatt mer fokus på å få inn flere unge ressurser med bakgrunn fra andre bransjer, og det har vært tilskudd for miljøet og dynamikken her, sier Mikkel.
Grove Knutsen holder til på Berger, mellom DHL og Bring langs E6, rett nord for Oslo. Mikkel selv bor på Ullern i Oslo og bruker rundt 25 minutter i bil, mot køen, til jobb.
-Det tar kortere tid å kjøre hit enn man kanskje tror. Hit kjører man mot køen både til og fra jobb hvis man bor i Oslo. Vi har dessuten en fleksibel arbeidshverdag, og man kan jobbe hjemmefra ved behov.
Se effekten av det du skaper
I denne rollen vil du få jobbe med etablerte merkevarer, merkevarebygging og innholdsproduksjon, samtidig som du vil ha en stemme i utviklingen av markedsstrategien og planene som legges for kommunikasjonen. Man vil også være med å påvirke, og det er kort vei fra idé til gjennomføring. Grove Knutsen jobber med kvalitetsmerkevarer som Jonex, Zarges, Knipex, Suprabeam, Fallsafe og Raaco, for å nevne noen.
-Vi ser etter en som liker å jobbe med bilder og tekst, har et øye for detaljer, finne og formidle gode historier, og som er resultatfokusert og har gode samarbeidsevner. Vi tror at du motiveres av å jobbe med både markedsledende og nye merkevarer, og ikke minst et bredt spekter av kunder i flere bransjer. Her er det mange muligheter! Vi ønsker å jobbe mer målrettet mot sluttkunden for å engasjere bygge kjennskap til Grove Knutsen og våre viktigste merkevarer. Vi skal bli mer synlige i markedet og Inbound marketing blir en viktig tilnærming i tiden som kommer, forteller Mikkel.
-Denne stillingen er spennende for en som liker å utforske, prøve og teste, og som vil sitte tett på resultatene av det man skaper. Her vil man få sjansen til å utfordre i en ganske tradisjonell bransje, med mange uutforskede mulighetsrom. Her vil du blant annet få jobbe med å utvikle nettbutikken, kommunisere med kunder og øke kjennskapen til solide merkevarer, avslutter Mikkel.