Bank2 går for større synlighet og bedre kunnskap rundt tjenestetilbudet
Bank2 er en del av Eika Gruppen, og Norges eldste refinansieringsbank, og har hjulpet tusenvis av mennesker til å få kontroll og forutsigbarhet over sin egen økonomi. Banken ble etablert i 2005 og har spesialisert seg på å tilby individuelt tilpassede løsninger til privatpersoner og selvstendig næringsdrivende med behov for et alternativ til andre, mer tradisjonelle banker. En uttalt kjerneverdi er at Bank2 ser menneskene bak problemene, og er opptatt av å finne individuelle løsninger som passer for hver enkelt kunde. Bank2 er en av få norske banker som tilbyr denne tjenesten.
I en hverdag hvor mer og mer styres og avgjøres av teknologiske løsninger er Bank2 en tilbyder som ser på alle potensielle kunder som mennesker med individuelle historier. Bankens viktigste premiss for å kunne hjelpe er sikkerhet i fast eiendom. Banken har kunder fra alle aldersgrupper og alle sosiale lag fra hele landet.
– Vi ser at finanskrisen og nå utfordringene som kommer i kjølvannet av Covid-19 har ført til at mange mennesker sliter økonomisk og derfor endt opp med å leve på forskudd. Bank2 ønsker å hjelpe mennesker som har kommet i økonomisk uføre, og som ikke får dekket sitt finansieringsbehov hos tradisjonelle banker, med å finne en løsning som er bærekraftig på lang sikt, forklarer leder for salg og marked i Bank2, Sebastian Mikolajczyk.
Nå ønsker banken å ta mer eierskap til markedsføring og dialog med kunder og potensielle kunder. I tiden fremover vil banken har fokus på person- og refinansieringsmarkedet. Mange nye kunder kommer til Bank2 via agenter, men også direkte gjennom søknader til banken.
– Det er mye tabu i denne delen av lånemarkedet, men det vi gjør er å hjelpe de som har for mye og for dyre lån og samle det inn i et boliglån. Renten vil være høyere enn den i ordinære banker, men også lavere enn renten kunder har på forbrukslånene de gjerne sitter med. Kundene skal komme bedre ut etter å ha vært hos oss. Vi ønsker større synlighet og bedre kjennskap rundt tjenestene vi leverer. Bank2 er et selskap i vekst og derfor ønsker vi nå å styrke vår interne markedskompetanse ved å ansette ny markedssjef, sier Mikolajczyk.
Med ny strategi for digital markedsføring og store ambisjoner om videre vekst søker Bank2 nå ny markedssjef. Rollen vil være viktig i arbeidet med å nå målene som er satt og markedssjefen spiller, i tillegg til interne ressurser, på eksterne byråer.
Bank2 holder til i moderne lokaler på Solli Plass i Oslo sentrum. Der sitter til vanlig rundt 30 personer og banken har stor faglig kompetanse in-house. På rådgiversiden er alle ansatte autoriserte rådgivere, mange med lang fartstid og erfaring, men i Bank2 jobber det også yngre rådgivere som veier opp for kortere fartstid med stort pågangsmot.
– Jeg vil si vi er et miljø som er opptatt i alle ledd av å levere det beste til kundene. Bank2 er en liten bank og det er kort vei fra idé til beslutning. Som ansatt i Bank2 har du større påvirkningsevne enn i større selskaper, og vil i mange tilfeller være direkte beslutningstager, sier Mikolajczyk.