Skal bli landets ledende destinasjonsutvikler innen fritidssegmentet
Under Fredensborg AS ligger datterselskapet Fredensborg Fritid som spesialiserer seg på destinasjonsutvikling og fritidseiendom. Selskapet er i stor vekst og ferd med å bygge opp et nytt markedsteam fra scratch, nå søker selskapet erfaren, engasjert og målrettet Markedssjef.
– Vi har store ambisjoner om å ha en tydelig identitet på alt vi er avsender av, både i form av det visuelle, og selvsagt også produktet vi skal levere til sluttkunden. Vi har en proaktiv tilnærming til digitalisering, som for markedsteamet vil bli en viktig oppgave, sier daglig leder Håkon Arnstorp. Vi er opptatt av å tilby veldig god kundeopplevelse, i det ligger en sømløs digital plattform, som er noe av det vi vil satse på, legger han til.
Fredensborg Fritid ble opprettet i 2018, som følge av at Fredensborg AS over tide har bygget opp en solid tomtebank på fire ulike destinasjoner, både alene og i partnerskap med andre. Geilo, Kragerø, Turufjell på Flå og Norefjell er destinasjonene selskapet utvikler i dag. Håkon Anstorp kom til Fredensborg Fritid, høsten 2020, fra Pilares Eiendom.
– Jeg kjente Nick og Ivar Tollefsen fra før, og har lenge sett på de som engasjerte, fremoverlente og ambisiøse eiere. Jeg så på muligheten til å jobbe i fritidssegmentet som veldig spennende, da natur og friluft er noe som ligger meg nært. Å kunne kombinere fritidsinteressen og eiendomsutvikling synes jeg er interessant fordi det inkluderer elementer jeg er personlig opptatt av. At selskapet også er destinasjonsutviklier, som jobber med viktig aktivitetsbasert infrastruktur i lokalsamfunnene der de har prosjekter, innebar for meg nye og interessante momenter, forteller Arnstorp.
Solid tomteportefølje
Fredensborg Fritid har en stor tomteportefølje, og målet er å bli landets ledende destinasjonsutvikler innen fritidssegmentet. Hittil i 2020 har selskapet ca 150 enheter solgt, men ambisjonsnivået ligger på årlig salg på 500 enheter ved utgangen av 2025.
– Vi er et selskap i stor vekst, dog er vi få mennesker og en liten organisasjon i dag. Med de vekstambisjonene vi har medfører det selvsagt en endring av organisasjonen. Vi skal bygge opp en markedsavdeling fra bunnen. Vi har en stor tomteportefølje og dermed mye å utvikle, men besitter foreløpig ikke nok kapasitet og kompetanse til å utvikle alt. Vi skal bygge opp et markedsteam fra bunn av. Som ny markedssjef vil man være med på reisen med å bygge opp teamet og påvirke utviklingen fra start, sier Arnstorp.
– Med ny spisskompetanse i organisasjonen vil vi heve kompetansenivået vårt betydelig, noe som er essensielt for prosjektutviklingen og kundereisen. Det vil utvilsomt gjøre mye for merkevaren og identiteten vår at vi høyner nivået på markedsføringen vår, og ikke minst vil det øke salget, legger han til.
– Vår ambisjon om et så stort omfang av enheter påvirker nødvendigvis også lokalmiljøene vi er tilstede i. Dette medfører et stort samfunnsansvar og i tråd med videre vekst vil også fokus på bærekraft bli et sentralt tema vi ønsker å jobbe godt med, understreker Arnstorp.
Lokal forankring
Fredensborg Fritid er organisert slik at det sitter en sentral del i Oslo som jobber ut mot destinasjonene, hvor det sitter respektive lokale forlengelser av organisasjonen. Selskapet jobber hele tiden for en optimal interaksjon mellom Oslo-kontoret og de lokale kontorene.
– Vi jobber tett ut mot destinasjonene våre og er ofte ute og jobber med lokalkontorene. Den nærheten er viktig både for å ha et godt samarbeid, men også for å forstå dynamikken på hver destinasjon. Den lokale tilstedeværelsen er veldig viktig, understreker Arnstorp.
Ambisiøse og verdidrevet
Verdiene til Fredensborg Fritid står sentralt i arbeidshverdagen.
– Vi ønsker at alle som jobber med og for oss skal representere oss på en solid og god måte. Vi engasjerer oss og er stolte av alle prosjektene, kjøperne, kollegaene og lokalmiljøene vi er tilstede i, og ikke minst i produktet vi leverer. I Fredensborg Fritid har vi et ungt og dynamisk miljø med en uformell tone, men samtidig veldig ambisiøse eiere som ønsker høy fart og at vi hele tiden tenker fremover. Vi er et selskap med store muligheter i form av at vi har solide eiere, så jeg føler meg trygg på at vi skal nå våre vekstmål innen 2025, avslutter Arnstorp.