Vil du jobbe med kommunikasjon i en kultur bygget rundt innovasjon og fleksibilitet? BCG utvider markedsteamet!
Boston Consulting Group har siden 1963 samarbeidet med ledere om å finne gode løsninger på komplekse problemstillinger for bedrifter og organisasjoner. De løser det mest pressende utfordringene for de største selskapene og organisasjonene i verden.
-For å få til dette ansetter selskapet kun de dyktigste og mest ambisiøse profilene. Kombinasjonen av kunnskap og spennende utfordringer gjør BCG til en utrolig spennende plass å jobbe med stort fokus på det sosiale og muligheter for vekst for de som søker dette, sier Tommy Nodland, Marketing & Communications Country Manager i BCG.
Rom for å utfordre
Oslo-kontoret ble opprettet i 1996 og BCG Norway er i dag blant de ledende konsulentselskapene i Norge. Selskapet jobber med både lokale og internasjonale selskaper innen varehandel, retail, teknologi, media, finans, telekom, industri og energisektoren.
Tommy har vært sentral i selskapets markedsteam de siste tre årene og er stolt av å være en del av et selskap som jobber med noen av de viktigste og mest krevende problemstillingene i verden. Samtidig syns han det er givende å være i et fagmiljø der tid er den eneste virkelige begrensingen. Kombinasjonen av spennende faglige utfordringer, muligheter, løsningsorientering og fantastiske mennesker gjør dette til en veldig god arbeidsplass, ifølge Tommy.
-Har du en god verdiskapende ide og kapasitet til å gjennomføre er det bare å sette i gang. Kulturen her er bygget rundt innovasjon og fleksibilitet. Dette har gitt oss i Oslo-teamet muligheten til å utfordre alt og alle initiativer vi føler at vi kan forbedre. “Nei” er aldri siste svar. Vi er også en del av et Nordisk og globalt team. I Norden jobber vi sammen for å videreutvikle våre egne ideer og på felles prosjekter. Globalt er vi ett markedsføringsteam og driver kontinuerlig med kunnskapsutveksling, så her er det mye å lære hvis man ønsker å videreutvikle kompetansen sin, forteller Tommy.
Flotte kontorlokaler midt i sentrum
Arbeidshverdagen i de nyoppussede kontorlokalene i Henrik Ibsens gate er svært varierte. Kort oppsummert er dagene sosiale, kreative, positivt utfordrende og fulle av overraskelser. Samtidig skal markedsteamet levere på høye forventninger og mål som krever at de holder et høyt tempo.
-Vi er sparringspartnere for kollegaer på alle nivåer i selskapet og tilfeldige samtaler resulterer ofte i idéer og umiddelbar planlegging av nye prosjekter. Vi kan tillate oss å være veldig tilgjengelige fordi vi er gode til å planlegge prosjektene vi jobber med slik at vi kan sette av nok tid, forklarer Tommy.
Bygger team med fokus på åpenhet og faglig utvikling
Nå skal BCG utvide markedsteamet med en spesialist innen content og sosiale medier. Tommy ønsker å bygge et miljø der fagpersoner som ønsker å utvikle seg og skape noe får god plass.
-Jeg vil bygge et team med fokus på åpenhet, høye forventninger, rom for å gå på tryne, ønske om å lære og utvikle seg. For å få til dette mener jeg personen vi nå skal rekruttere må være en som tar ansvar, ser verdien i arbeidet sitt og ønsker å vokse videre. Jeg er ikke en som micro-manager. Jeg ser på min jobb som leder å tilrettelegge slik at de på teamet lykkes i den grad de selv ønsker, sier Tommy.
-For å trives her tror jeg man må være en proaktiv person med høye ambisjoner for egen vekst, kreativitet og detaljfokusert som ser på læring som en motivator. Personen må være komfortabel med å snakke med mennesker på alle nivåer og klar til å ta de skippertakene som kommer i ny og ne. Vi ser etter en person som kan kommunisere via bilde, video og tekst og har drivkraften til å jobbe i et miljø der ting går veldig fort og kravene er høye, avslutter Tommy.