Myk landing i 2024 for Teft
2024 ble ikke som vi hadde håpet. Det var et lavere rekrutteringsvolum hos merkevarene og i byråene enn vi har sett på mange år. Det gjorde året krevende for mange – også for oss i Teft.
Likevel landet vi på beina og er stolte over at vi klarte å styre gjennom et utfordrende år med en samlet omsetning på drøyt 24 millioner kroner. Og selv om driftsresultatet vårt på ca -400 000 ikke er noe å skryte av, er vi stolte av å ha levert gode prosesser og bidratt til at våre kunder har fått på plass skikkelig flinke fagfolk og ledere det siste året. Fjoråret handlet for oss om å ta godt vare på kjernevirksomheten vår. Den har blitt litt mindre, og vi er blitt litt færre. Heldigvis har de som måtte forlate oss fått seg gode nye jobber, det gjør oss lettet.
Et marked i endring
Antall stillinger utlyst i vår del av markedet har gått bratt nedover de siste to årene om vi ser på tallene hos Finn.no. Markedsorganisasjonene har konsolidert og innhousingsbølgen viser tegn til å reverseres. Byråene har nedbemannet for å balansere ressurser mot etterspørsel. Et lavere stillingsvolum skaper større søknadsmasser, og dagens prosesser er annerledes enn for bare to år siden. I dag handler det mye mer om god håndtering av en stor og motivert kandidatmasse, og systematiske og kunnskapsbaserte utvelgelsesprosesser for å velge riktig. Det er utfordringer som vi er godt rigget for å løse.
Gjennom 2024 har vi blitt litt bedre. Vi har optimalisert interne prosesser, tatt i bruk nye teknologiske verktøy, og forbedret kvalitet og effektivitet i våre kjerneleveranser. Dette har styrket vår endringsevne og gitt oss bedre forutsetninger for å levere på krevende oppdrag med høy presisjon.
Samtidig har vi kjent på styrken i det vi tror på: relasjoner, kvalitet, innsikt og ekte engasjement – for menneskene og faget vi jobber med.
Fremover med ny kraft
I dag står vi igjen med et tydeligere fokus enn på lenge. Vi er et spesialistmiljø som gjør det vi er aller best på: rekruttering og lederutvelgelse for virksomheter og folk som bygger sterke merkevarer.
Vi går inn i andre halvdel av 2025 med mer å gjøre og bedre resultat enn i fjor, men viktigst av alt: med forsterket tro på det vi står for. Vi er kanskje litt mindre enn før – men vi er enda tydeligere, enda nærmere, og enda mer til stede for de vi jobber for.
Vil du vite mer om å tilpasse og utvikle virksomheter i krevende tider. Ta kontakt med Henrik Sandberg, daglig leder i Teft.