OPF: Digitalisering og kundekommunikasjon i sentrum

Oslo Pensjonsforsikring styrker seg innen en rekke områder og skal nå etablere et eget team med fokus på kommunikasjon og digitale kanaler. Her vil du få være med på en spennende endringsreise og få stor påvirkningskraft i et selskap der kundekommunikasjon settes i første rekke. 

Oslo Pensjonsforsikring leverer solide resultater og har de mest fornøyde bedriftskundene i norsk livs- og pensjonsforsikring. De leverer pensjon, personalforsikringer og boliglån til et stort antall mennesker i osloområdet. Kundene er Oslo kommune, Ruter, Sporveien, Oslo Nye Teater, Oslo Universitetssykehus og flere andre kommunale selskap og helseforetak.

For å kunne tilby kundene smidig og pedagogisk kommunikasjon og møte fremtiden på best mulig måte vil de nå styrke seg innen en rekke områder, og de har store ambisjoner for forretnings- og produktutvikling fremover. 

– Fremtidige IT-tjenester, som automatisering og gode selvbetjeningsløsninger til kundene våre, spiller en viktig rolle i utviklingen fremover. Vi skal finne effektive løsninger for det vi utvikler, leverer og kommuniserer, og setter kundenes behov i sentrum. Målet vårt er å levere enhetlige kundeopplevelser som løser kundens behov enkelt og effektivt, forklarer Karin Anne Cartner, teamleder for Kommunikasjon og digitale kanaler.

Karin Anne Cartner, Teamleder Kommunikasjon og digitale kanaler i Oslo Pensjonsforsikring.

For å nå dette målet skal selskapet blant annet etablere et nytt team; Kommunikasjon og digitale kanaler. De vil få det overordnede ansvaret for å sikre helhetlig kundekommunikasjon i OPF og øke selvbetjeningen i digitale kanaler. Teamet er plassert i personkundeavdelingen, men vil få et bredt ansvarsområde på tvers av hele OPF. 

Personkundeavdelingen betjener OPFs pensjons- og lånekunder og har mange spennende utviklingsprosjekt i vente. 

-Vi står blant annet ovenfor et spennende reformarbeid innen pensjon og vi skal også øke satsingen vår på boliglån. Begge deler vil bli veldig spennende fra et kommunikasjons, markedsførings- og digitaliseringsperspektiv, sier Karin.  

Spennende endringsreise og stor påvirkningskraft

Hun startet selv i Oslo Pensjonsforsikring  i 2015. Hun har tidligere jobbet mange år i bransjen, både som journalist og kommunikasjonsrådgiver. Nå ser hun frem til å få enda flere dyktige kollegaer med på laget.

Her vil du bli en del av en spennende endringsreise og få muligheten til å påvirke, forme din egen rolle og være med på å bygge opp et fagmiljø og en satsing. OPF har en flat organisasjonsstruktur med kort vei fra idé, til beslutning og handling. Organisasjonen består av mange svært ulike fagmiljøer og vi har ekspertkompetanse og svært dyktige kolleger innenfor disse miljøene i dag, fastslår Karin. 

Oslo Pensjonsforsikring er et lite selskap med godt arbeidsmiljø, gode lønnsbetingelser og faglig spennende oppgaver. Selskapet har en viktig samfunnsmessig oppgave – å sørge for at et stort antall mennesker skal få riktig pensjon inn på konto i hele deres pensjonisttilværelse. 

– Fra et kommunikasjonsperspektiv har vi et viktig ansvar med å sørge for at medlemmene forstår sine rettigheter og plikter i forhold til pensjon og forsikring. Pensjon er ekstremt komplisert og det veldig givende å kunne bidra med å hjelpe medlemmene våre å navigere seg frem i denne jungelen, sier hun.

Arbeidshverdagen i avdelingen vil bestå av mange operative oppgaver innen ulike type prosjekter, og du vil ha stor frihet til å legge opp dagene slik du selv ønsker. De nye rollene som rekrutteres nå vil dessuten få en viktig stemme i utviklingsprosjekter på tvers av organisasjonen.

– I OPF har vi fleksibel arbeidstid der lunsjtiden er inkludert. Vi har fine moderne lokaler, et veldig bra kaffeutvalg, en fantastisk kantine og hyggelige kjøkkensoner. Dette vil bli enda bedre når vi flytter til flotte nyoppussede lokaler høsten 2022 ved St. Olavs Plass i Oslo sentrum, forteller teamlederen.

Miljøet er preget av engasjerte og hyggelige kollegaer, og en god blanding av begge kjønn i alle aldre. Totalt i selskapet jobber det rundt 110 personer. 

– Kulturen vår er preget av stor takhøyde, flat struktur, mye kunnskapsdeling der man som person vil bli sett og verdsatt. Våre kolleger er generelt mer opptatt av å løse arbeidsoppgaver i fellesskap, enn å ta æren for resultatene selv. Dette preger kulturen ved at folk kommer godt overens og bidrar til et godt sosialt klima og trygghet i organisasjonen, sier Karin, og legger til:

– Vi har også en romslig økonomi til sosiale aktiviteter og finner på mye variert og hyggelig gjennom året. Alt fra sommerfest, julebord og lønningspilser til arrangementer som Paint’n Sip, skidag, fellestrening, besøk i klokketårnet på Oslo Rådhus, Oktoberfest til champagnesmaking i kantina.

Frihet under ansvar

Karin vil være nærmeste leder for disse rollene. Hun er opptatt av å gi de ansatte mulighet til å forme sin egen stilling og utvikle seg faglig. Her vil du få en trygg arbeidsplass med lang tidshorisont, som ikke er preget av konjuktursvingninger. De tilbyr selvsagt også en pensjonsordning som er blant de beste innskuddsordningene i markedet.

– Vi ser etter fagpersoner som brenner for god kundekommunikasjon, er kundeorienterte og opptatt av å skape gode brukeropplevelser. Er du i tillegg  engasjert, positiv, kvalitetsbevisst og endringsvillig? Ja, da tror jeg vi er en veldig god match, avslutter Karin. 

 

Fotokreditering toppbilde: Øivind Haug.