Bellas Hus satser videre på netthandel

Janicke Lysklætt, daglig leder i Inside too, har jobbet med å utvikle Bellas Hus til et omnikanal interiør -og livsstilskonsept siden 2016.

-Målet var å tilby et bredt sortiment bestående av egenproduserte varer, i tillegg til et eksklusivt utvalg internasjonale merkevarer. Konseptutviklingen skjedde i samarbeid med designbyrået KKD i London som strategisk samarbeidspartner, forteller Janicke.

Merkevaren Bellas Hus ble relansert høsten 2017, med nytt design, egenprodusert interiør- og loungewearkolleksjon, ny nettbutikk og ny butikk med fantastisk beliggenhet i det nyoppussede Glasmagasinet. De valgte fra da å satse offensivt på digital markedsføring av butikkene og bellashus.no og i juli 2019 ble en stor og flott Bellas Hus-butikk åpnet på CC Vest.

Konseptet Bellas Hus har stått støtt gjennom pandemien både på nett og i fysisk butikk, og vi ønsker nå å rigge organisasjonen for ytterligere vekst både på nett og med flere fysiske butikker.

-Ambisjonen for nettbutikken er å vokse rundt 40% per år slik at vi innen en femårs periode ligger på 50 millioner i omsetning, dette inkluderer også å lansere nettbutikken internasjonalt. Samtidig er det naturlig for oss å se på muligheter for å etablere 1-2 nye butikker i Stor-Oslo og dette arbeidet vil vi sette i gang på nyåret. Inside too AS (wholesale og retail) har en ambisjon om å nå 100 millioner i omsetning for 2022, sier Janicke.

Janicke Lysklætt, daglig leder.BILDE KREDITERING: Fotograf: Filippa Tredal, Stylist: Tone Kroken, Publisert i Bonytt.

Nå skal Bellas Hus ruste seg for videre vekst og i den forbindelse ser de etter en dyktig E-commerce Manager som skal videreutvikle og løfte nettbutikken til et vesentlig høyere nivå enn i dag. 

-Vi mener dette er en spennende mulighet for en som ønsker å være med på å påvirke vår videre reise, herunder rent omsetningsmessig, men også å løfte selve brukeropplevelsen av butikken. Dette innebærer kontinuerlig forbedring og utvikling av vareutvalget, øke salgsandelen av våre egenutviklede Bellas Hus-varer, øke trafikken inn til siden, skape mer synlighet i SoMe-kanaler, samt å oppgradere innpakkings- og foresendelseselementene, forklarer Janicke.

I tillegg ønsker Janicke at denne rollen tar aktivt eierskap til hvordan selskapet skal jobbe med influencere.

-Hvordan skal vi bli bedre til å skreddersy budskap til ulike kanaler og formater, optimalisere innhold for søk, samt at vi i større grad enn idag klarer å måle effekten av det vi gjør? Vi søker deg som bruker tall og analyse for å optimalisere salget, jobber selvstendig og er proaktivt. Du har god forretningsforståelse, kommersiell teft og drives av å skape gode resultater.  I tillegg har du god skriftlig fremstillingsevne og øye for visuelt innhold og detaljer, sier Janicke., sier Janicke.

Hvordan vil du beskrive en typisk arbeidshverdag for E-commerce Manageren i Bellas Hus?

-En typisk arbeidshverdag vil være å følge opp salgstall i forhold til budsjett og fjorår, jobbe med optimalisering av de ulike kategoriene, rullere produkter på forsiden, oppdatere forsidebanner ukentlig, følge opp kundehenvendelser på mail og messenger, følge opp at ordre og fakturering hos vår logistikkpartner flyter og er i rute, avstemme med butikkene om det er oppfølgingsbehov rundt klikk&hent-ordre, samt legge ut organiske poster på SoMe i henhold til publiseringsplanen.

I starten/midten av hver uke går vi gjennom kampanjeplanen og gjør avstemminger med byrået vårt om det er noe som skal endres i forhold planen eller godkjenner ukens utsendelser av nyhetsbrev og annonser. Oppfølgingsmøter med Magento/Visma vil også i perioder være ukentlig, men avhenger av hvilke utviklingsprosjekter vi har løpende. I tillegg vil det periodevis være fokus på oppdatering av nettbutikken med nye produkter, inkludert bilder og tekst. Det samme gjelder supplering av varer til nettlageret.

Syns du dette høres ut som en stilling for deg? Da vil vi gjerne at du tar kontakt med vår rådgiver Christelle Haug på e-post christelle@teft.no.

Du kan også sende inn en søknad her.