Fredensborg Fritid doblet omsetningen i 2021 – har store ambisjoner for fremtiden
Fredensborg Fritid er Norges ledende destinasjons- og fritidsboligutvikler, og har store ambisjoner fremover. Selskapet har levert svært gode resultater de siste to årene og 2021 var tidenes beste for Fredensborg Fritid da de mer enn doblet omsetningen, fra cirka 240 millioner i 2020 til i overkant av 500 millioner kroner.
-Vi har mange nye fritidsboliger under utvikling og i salg, og forventer at den positive trenden forsterker seg ytterligere i årene fremover. Med en effektiv, faglig sterk og gjennomføringsdyktig organisasjon med bred og lokal kompetanse på de ulike destinasjonene, så har vi store ambisjoner om videre vekst de kommende årene, forteller Karianne Timraz, markedssjef i Fredensborg Fritid.
Rom for utvikling og engasjement
Karianne er en svært erfaren leder med godt over 15 år med markedsføring og ledererfaring bak seg fra en rekke ulike selskaper, både utenlands og i Norge. Hun startet yrkeskarrieren i London med digital markedsføring og før hun kom til Fredensborg var hun markedssjef i Scandic Hotels Norge. I fjor begynte hun i rollen som markedssjef i Fredensborg Fritid.
Som leder er hun opptatt av at det skal være gøy å gå på jobb. Hun ønsker å legge til rette for at hver enkelt er motivert og får videreutviklet seg slik at teamet sammen kan løfte hverandre opp og frem.
– Vi skal skape rom for arbeidsglede, engasjement og en kultur hvor alle tar tak og det er lov å feile. Jeg er opptatt av å se hver enkelt slik at alle kan levere sitt beste. og utvikle seg. Vi har en høy gjennomføringskraft og oppnår de målene vi setter oss i samarbeid, forklarer Karianne.
Hun beskriver en arbeidsplass preget av tempo, engasjement og åpenhet.
-Her vil du møte en kultur preget av høy energi, arbeidsglede og engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen vår og arbeidet vi gjør.
Vil du jobbe med å virkeliggjøre folks drømmer?
Som digital markedsfører i Fredensborg Fritid vil du få en sentral rolle i markedsavdelingen. Du vil få en variert arbeidshverdag der du vil jobbe selvstendig og ta ansvar for store og små oppgaver, samtidig som du jobber i ulike team med alt fra interne prosjekter til å bistå selskapets ansatte lokalt ute på destinasjonene.
-Dette er en bred rolle med ansvar for innhold til våre egne digitale kanaler samtidig som du vil få være med ut på alle fritidsdestinasjonene og jobbe med disse lokalt. Du vil jobbe tett med de øvrige ressursene i markedsavdelingen, samtidig som du vil være involvert i prosjekter på tvers av organisasjonen. En dag sitter du kanskje med innhold til nettsidene våre og den neste er du i Kragerø eller på Turufjell for å støtte ulike prosjekter som trenger digital oppmerksomhet, forklarer Karianne.
Fredensborg Fritid ser etter en allsidig og operativ markedsfører som er nysgjerrig, faglig engasjert og liker å ta utfordringer på strak arm. Det er viktig at du trives med å jobbe både selvstendig og i team på tvers av organisasjonen.
Fantastiske fritidsopplevelser – på lag med lokalsamfunn
Selskapet holder i dag til sentralt i Oslo, og er som oftest samlet på kontoret, men med rom for fleksibilitet. Om et års tid flytter selskapet inn i Ambassaden som ligger en liten gåtur fra Nationaltheatret og blir ett av blant Norges mest moderne kontorlokaler. Her blir det et rikt tilbud for de ansatte og for befolkningen forøvrig.
-Vi er et ungt og effektivt team i Fredensborg Fritid, og vi er opptatt av å bygge kultur. Jeg ser det som verdifullt at vi samles, blir kjent og styrker lagånden på kontoret, sier Karianne.
Det kommende året har selskapet mange spennende prosjekter på trappene, som man vil få være en del av.
– I år vil vi blant annet legge til rette for grønnere mobilitet og enklere transportløsninger, både innad på destinasjonene og til og fra dem. Vi ønsker også å videreutvikle aktivitetene for å styrke helårstilbudet og bruke lokal arbeidskraft for å utvikle bærekraftige lokalsamfunn. Som en del av Fredensborg Fritid vil du få være med å virkeliggjøre fritidsdrømmen for kundene, sammen med dyktige kollegaer i et selskap der alle får være med på utviklingen av selskapet, avslutter Karianne.