Elkjøp Nordic søker Nordic E-commerce Director
Dette oppdraget er løst – vil du snakke med oss om hvordan dere kan finne rett leder i deres markedsmiljø? Ta kontakt med Eivind Ruud Johnsen
Vi er Nordens største forhandler av forbrukerelektronikk og elektriske husholdningsapparater og ser nå etter en E-commerce Director som skal ha ansvar for det nordiske markedet. Elkjøps nettbutikker er allerede blant Nordens største, og med satsning på ny teknisk plattform og flere ressurser legger vi til rette for ytterligere vekst i årene fremover. Som E-commerce Director har du ansvar for vår nordiske e-commerce strategi og for at vi når våre målsetninger om økt omsetning og de beste kundeopplevelsene.
Vi ser etter en trygg leder som kan motivere, lede gjennom andre og oppnå gode resultater som et team. Med omfattende bakgrunn innen e-commerce kjenner du til alle aspekter for å lykkes kommersielt med netthandel, deriblant salgsstrategier, merchandising og kontinuerlig forbedring av kundeopplevelsen. Du er en faglig sterk ressurs som har kommersiell erfaring med større e-commerce plattformer, herunder hvilke utfordringer og muligheter som ligger i dem. Samtidig vet du hvordan man tilnærmer seg muligheter og innovasjoner i markedet. Det er selvsagt for deg at utvikling av løsninger og brukergrensesnitt er basert på analyse og kundeinnsikt.
E-commerce- avdelingen er en del av Brand & Digital Nordic som består av ulike fageksperter innen blant annet utvikling, UX og CRO. Teamet vil samarbeide tett med andre avdelinger i Brand & Digital, særlig innenfor kundeinnsikt, personalisering/kundereise, performance marketing, content og kampanjer. Andre viktige samarbeidspartnere i Elkjøp Nordic er IT og Commercial. Et viktig fokusområde er kompetanseutveksling og samarbeid med e-commerce-teamene og øvrige kommersielle ressurser som sitter i kjedene da disse har nøkkelroller for iverksettelse av strategi og oppnåelse av fastsatte KPIer.
Ansvarsområder og oppgaver:
- Utarbeide og eie strategi for e-commerce i Elkjøp Nordic
- Etablere og utvikle et team av fageksperter slik at man oppnår målsetninger, har gode arbeidsprosesser og – ikke minst – trives på jobb
- Operasjonalisere kundereisestrategi og -forbedringer (utarbeidet i samarbeid med Customer Experience teamet), og sikre at look and feel på alle Elkjøps nettsider følger guidelines for Elkjøps merkevareidentitet
- Lede forhandling av avtaler og eie relasjonen til eksterne leverandører
- Optimalisere eksisterende plattform og tilhørende prosesser, samt fortløpende vurdere muligheter i markedet
- Sette retning og prioritere front end-utvikling, samt bidra i prioritering av back end-utvikling
- Som medlem av ledergruppen i Brand & Digital sikre nødvendig forankring og koordinering på tvers av avdelinger, samt delta i styringsgrupper i tverrfunksjonelle prosjekt
- Ansvar for å sikre deling av best practice mellom kjedene, samt oppfølging av viktige KPI’er som konvertering og optimalisering
- Utvikle og forankre business cases for å sikre investeringsmidler til videreutvikling
Kompetanse og erfaring:
- Omfattende erfaring fra lignende roller samt høyere utdanning innen relevant fagfelt
- Ledererfaring fra større organisasjoner
- Sterk faglig kompetanse innen e-commerce, deriblant erfaring fra større tekniske e-commerce plattformer, feks SAP Hybris eller tilsvarende
- En dyktig nettverksbygger med evne til å jobbe i matrise
- God forretningsmessig forståelse
- Svært god kommunikasjons- og formidlingsevner med evne til å engasjere og inspirere
- Flytende i minimum ett skandinavisk språk og engelsk
Vi tilbyr:
Å jobbe for Elkjøp Nordic er gøy og utfordrende, og som ansatt hos oss er du en del av den største og mest tradisjonsrike aktøren innen forbrukerelektronikk i Norge, og Norden. Hos oss vil du få opplæring skreddersydd til din rolle, og vi tilbyr en konkurransedyktig lønn inkludert bonusavtale og spennende karrieremuligheter. Kontoret har base i flotte, moderne lokaler i Nydalen i Oslo. Vi har en utmerket kantine, og vårt eget treningsstudio, og en lang liste med ansattfordeler som for eksempel gunstige priser på produktene vi selger og gode forsikringsordninger.
På vårt hovedkontor vil du være en del av et åpent og inspirerende arbeidsmiljø. Miljøet preges også av god lagånd, trivsel, stolthet og stor tro på det vi gjør. Din oppgave blir, sammen med andre, å gjøre våre interne og eksterne kunder 100 prosent fornøyde hver dag. Kulturen vår er viktig for oss, og det er viktig at du også kan identifisere deg med våre kjerneverdier; ansvarlighet, engasjement og effektivitet.
Vi er opptatt av mangfold og balanse i organisasjonen vår, og oppfordrer derfor alle til å søke uansett bakgrunn, etnisitet, kjønn etc. Vær oppmerksom på at vi bruker personlighetstest i rekrutteringsprosessen, og at vi også utfører en bakgrunnssjekk på den vi ønsker å ansette.