Publicis Starcom søker erfaren og strategisk rådgiver (Business Director)

Publicis Starcom er på jakt etter en ny strategisk rådgiver med kundeansvar. Dette er en senior rolle med stor betydning, der du vil eie sentrale kundeforhold både kommersielt, relasjonelt og faglig. Du vil lede kundeteamet og fungere som en rollemodell på tvers av fag, folk og forretning, og bidra til lønnsomhet og vekst for kundene våre.

Hva tilbyr vi deg?

I Publicis Starcom vil du få en variert og spennende hverdag, i et selskap med høy puls. Du vil bli del av et svært godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger, hvor faglig engasjement og nyskapende ideer blir høyt verdsatt. Vi kan tilby et kreativt og kompetent miljø, med en rekke spesialister innenfor hele kommunikasjons- og markedsføringsfaget.

Vi er alltid åpne for nye ideer for hvordan ting kan gjøres bedre og dine tanker vil bety noe. Vi vil gi deg muligheten til å utvikle deg gjennom dyktige kollegaer, kurs, og tverrfaglige samarbeid.

Du vil oppleve våre sosiale lunsjer med mat fra kokkene på huset, sosiale tilstelninger og felles turer, for å nevne noe.

Hos oss blir du en del av et internasjonalt miljø og et felleskap med ulike perspektiv og evner. Vi står sammen og spiller hverandre gode «en for alle, alle for en». Vi er forpliktet til prinsippet om like arbeidsmuligheter og til å skape et miljø med gjensidig respekt. Jo mer inkluderende og mangfoldige vi er, jo bedre blir arbeidet vårt!

Sist, men ikke minst, vi liker å ha det gøy på jobb!

Hvem er du?

  • Har erfaring fra tilsvarende rolle innen byrå eller som markedssjef med byråsamarbeid.
  • Du er en åpen og nysgjerrig person, som trigges av å jobbe med folk, fag og forretning.
  • Du er en tydelig leder som skaper resultater gjennom andre og trives med å lede et bredt team satt sammen av ulike kompetanseområder.
  • Du har sterke presentasjons- og selgeregenskaper, samt evne til å lede store prosjekter og pitcher.
  • Du er fleksibel og endringsvillig i en bransje som utvikler seg raskt.
  • Du tar ansvar for egen læring og utvikling, samt balanse mellom privatliv og arbeidsliv.

 Hvordan er jobben?

Publicis Starcom er et fullservice mediebyrå med kompetanse innen kommunikasjon, medier og teknologi. Vi sørger for at innhold, medieflater og data spiller på lag, med mål om å skape gode forbrukeropplevelser og solide resultater for kunden – i tett samarbeid med resten av Publicis-huset

For at markedsføring og kommunikasjon skal skape størst mulig effekt må du sette tydelige mål i samråd med kundene dine – mål som setter retning for kommunikasjonen og er tett knyttet til virksomhetens forretningsmål.

Ansvarsområder:

  • Ledelse: Oppnå mål gjennom andre ved å skape felles forståelse for målsetninger. Du skal være tydelig i briefing, veiledning, oppfølging, tilbakemelding og motivasjon
  • Kundeledelse: Du vil være kundens øverste kontaktpunkt i Starcom, ansvarlig for kvalitet og lønnsomhet i leveransen. Du jobber proaktivt med å identifisere nye muligheter og initiere løsninger eller prosjekter for kunden.
  • Interne bidrag: Bidra til case-konkurranser, utvikle gode relasjoner til mediene, delta i interne møter og prosjekter som prosessforbedring og organisering.
  • Newbiz/Pitcher: Lede store pitcher, styre hele prosjektet, og stå frem som frontfigur i møter. Bidra til at Starcom vinner nye kunder hvert år.

Stillingsinnhold og egenskaper:

  • Strategiansvar: Du vil ha fagansvar for mediestrategien i kundeteamet, og være nysgjerrig og interessert i å videreutvikle egen kunnskap, samt anvende andres kunnskap på tvers av Publicis’ byråer og fagavdelinger.
  • Forretningsansvar: Du vil ha ansvar for en viktig portefølje og vise planmessighet og dyktighet i driften.
  • Relasjonsbygging: Du må ha evnen og ønsket om å skape nære, gode og tillitsbaserte forretningsforbindelser til nøkkelpersoner hos kundene.
  • Proaktivitet og lederskap: Være proaktiv i kundearbeid og ledende i møter med andre fagmiljøer og spesialistbyråer.
  • Teamarbeid: Du er god til å få alle i teamet til å skinne og yte sitt beste. Du vil lede kundeteamet med fokus på forretningsforståelse og evne til å utvikle overordnede forretnings- og kommunikasjonsstrategier.
  • Power of One: Du må ha evne til og et ønske om å jobbe på tvers av reklame, media og PR for å styrke kunderelasjonene når det er hensiktsmessig for dem.
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Marte Palm Steen eller Martine Holen Instefjord
Kontaktpersoner:

Marte Palm Steen

Rådgiver

412 66 666

marte@teft.no
linkedin icon

Martine Holen Instefjord

Prosjektleder og innholdsprodusent

452 99 838

martine@teft.no
linkedin icon