NAF søker Digital Analytiker

Stillingen ble besatt 10. mai 2019

Vil du være motoren i våre digitale analyser?

Vi lever i en tid der vår måte å forflytte oss på er i stor endring. Vi får biler som er autonome, vi eier kanskje ikke vår egen bil, men deler med andre. Vi flytter til tettbebygde strøk og kjører mer kollektivt, og miljøhensyn gjør at vi må tenke alternativt når det gjelder transport. Vi skal gjennom den største transportrevolusjonen siden hest og kjerre. I denne revolusjonen endrer også NAF seg, og vi er i en spennende prosess der vi endrer både måten vi jobber på, hvilke verdier vi skal gi våre medlemmer og hvem som skal være våre medlemmer. For å kommunisere og ta frem de beste mobilitets- og reisetjenestene for våre medlemmer og kunder, organiserer vi oss i tverrfaglige team og fagmiljøer med engasjerte mennesker fra hele organisasjonen. 

NAF har 500.000 medlemmer og er Nordens største forbrukerorganisasjon. I tillegg er vi en betydelig samfunnsaktør og bruker mye ressurser politisk til beste for våre medlemmer. 

Analyse og kundeinnsikt er sentralt for alt som NAF jobber med, og det er i sentrum av dette vi ønsker oss en nøkkelperson. Som digital analytiker blir du en del av fagmiljøet i Digitale kanaler/marked og utvalgte team for å skaffe innsikt og sørge for at beslutninger tas basert på relevante analyser og innsikt. Det viktigste er at du evner å sette deg inn i komplekse problemstillinger og bruke innhentet informasjon til å utføre analyser og presentere disse på en måte som gir mening for de andre i teamet og organisasjonen. 

Noen av dine arbeidsoppgaver: 

  • Gjennomføre analyser av digitale flater for optimalisering av innhold, kommunikasjon og tjenester 
  • Sporing og innhenting av data på og fra digitale flater 
  • Utvikle rapporter for å følge KPIer, utvikling og gi innsikt om NAFs digitale flater 
  • Sette opp, gjennomføre og analysere A/B tester, spørreundersøkelser og brukertester 
  • Bistå digital markedsføring med sporing og analyser 
  • Hente innsikt fra NAFs andre kanaler som CRM og NAF Senter 
  • Trafikk- og konverteringsoptimalisering (CRO) og overvåking 

Vi ser etter deg som er levende interessert i digital analyse og å omsette innsikt til verdi for brukerne og gode beslutninger for NAF. Vi tror du har erfaring enten fra byrå- eller konsulentmiljø eller hos en bedrift som har kommet langt med bruk innsikt og analyse i sitt utviklings- og kommunikasjonsarbeid. Det er ikke viktig at du har lang erfaring, men det er viktig at du virkelig føler at dette er et fagområde som du ønsker å utvikle deg innen. Blant kvalifikasjonene vi søker er: 

  • Har erfaring med digitale analyse verktøy som Google Analytics og Hotjar 
  • Noe erfaring med SQL og gjerne BigQuery 
  • Har gjerne erfaring meg Python eller R, men det er ikke et krav 
  • Kan sette opp sporing med verktøy som Google Tag Manager 
  • Kan sette opp brukertester og brukerundersøkelser 
  • Bruke rapporteringsverktøy som Power BI 
  • Har relevant høyere utdanning hvor analyse, statistikk og/eller teknologi har vært viktige elementer. 

Som person ser vi for oss at du er analytisk, løsningsorientert og god til å kommunisere og dele informasjon. Du er nysgjerrig og tar initiativ, og er god på å balansere kvalitet og hva som er godt nok. Godt humør, sosial og omgjengelig er også egenskaper vi setter høyt. 

Les mer om NAFs nye strategi og satsing her

NAF er en spennende organisasjon med meningsfylte arbeidsoppgaver og prosjekter for deg som vil være med på å flytte organisasjonen fremover. NAF har flotte, moderne og helt nye lokaler midt i sentrum, med blant annet en svært god personalrestaurant. Vi tilbyr et hyggelig miljø, engasjerte kolleger, gode muligheter for faglig og personlig utvikling og konkurransedyktige betingelser. 

Stillingen ble besatt 10. mai 2019

 

Kontaktpersoner: