Eurofusion (EFAS) søker salgs- og markedssjef

Dette oppdraget er løst. Vil du snakke med oss om hvordan dere kan finne den beste markedsføreren til deres miljø? Ta kontakt med Henrik Sandberg

Vil du lede Eurofusions digitaliseringsreise og sørge for at vår digitale plattform legger et solid grunnlag for fremtidig posisjonering som bransjens mest sentrale aktør?

Eurofusion rigger seg for fremtiden og ser nå etter en salgs- og markedssjef til en sentral og viktig rolle i selskapet. I denne rollen vil du få ansvaret for salg, markedsføring, posisjonering og merkevarebygging, kundeopplevelse og kundeservice og for selskapets salgsbudsjett – samt selskapets kommunikasjonsmessige digitalisering. Din viktigste oppgave vil være å sikre bedre og mer effektiv kommunikasjon rundt Eurofusion sine produkter og tjenester ut mot B2B markedet.

Vi er i ferd med å digitalisere selskapet og etablering av ny digital infrastruktur er i gang. Vi ønsker at markedssjefen skal lede dette arbeidet og sørge for god struktur og kvalitet i alle ledd. Her vil du være ansvarlig for å omforme gode produktbeskrivelser, pris og produktinfo i selskapets PIM til god markedskommunikasjon på markedsplassen. Du skal sørge for at vår digitale plattform legger et solid grunnlag for fremtidig posisjonering, som bransjens mest sentrale aktør. En viktig del av dette er også å lede salgs- og markedsorganisasjonen i dette arbeidet og sørge for en god omstillingsprosess.

Vi ønsker at du gjør Eurofusion mer synlig, skaper trafikk til websidene, og sikrer høy konvertering. Du sikrer at de markedsmessige totale investeringene bidrar til økt salg og lønnsomhet for selskapet totalt sett. Enten direkte relatert til selskapets salgsbudsjetter, eller indirekte knyttet til kvantifiserbare markedsmål. Du vil videre få ansvaret for salgs- og ordremottak-ressursene og skal sikre god kundeopplevelse gjennom hele verdikjeden: fra digital markedsføring, markedsplassens innhold, til personlig kontakt og gjennomføring av salg og transaksjoner. Du får rett og slett et bredt, digitalt, markedsmessig og kommersielt mandat i selskapet.

Noen av rollens viktigste arbeidsoppgaver:

  • ansvar for å etablere og utvikle selskapets ehandelsløsning og markedsplass
  • ansvar for å berike markedsplassen med innhold (tekst, video, opplæring informasjon etc) som skaper en “community” følelse
  • lede salgs- og markedsorganisasjonen i en omstillingsprosess
  • ansvar for selskapets digitaliseringsprosess hva gjelder markedskommunikasjon, systemer, markedsteknologi og salgsstøttesystemer
  • ansvar for markedsføring i form av kampanjer, CRM-aktiviteter, messe-aktiviteter, nyhetsbrev o.l – både strategi og gjennomføring
  • ansvar for selskapets visuelle identitet og profil
  • ansvar for markedsbudsjettet og investeringer knyttet til markedsteknologi (web, markedsverktøy og kjøp av tjenester fra byråer og samarbeidspartnere o.l)
  • ansvar for god kundeopplevelse på alle flater og i alle kanaler
  • personalansvar for selgere og ordremottak og andre produksjonsressurser i markedsavdelingen
  • Hele “markeds og salgsansvaret” samles på denne måten under én ansvarlig

For å lykkes i rollen ser vi for oss at du har følgende kompetanse og erfaring:

  • Bred erfaring innen, og god forståelse for salg, digital markedsføring og kommunikasjonsarbeid
  • God markedsforståelse og evne til å oversette løsninger og produkter internt, til effektiv kommunikasjon og markedsføring eksternt
  • Sterk bestillerkompetanse og evne til å vurdere outsourcing vs inhousing
  • Erfaring med å strukturere og planlegge, samt evne til å kommunisere med tekniske og ikke-tekniske prosjektdeltagere og interessenter
  • En blanding av sterk strategisk forståelse og en hands-on evne til å operasjonalisere og gjennomføre prosjekter sammen med teamet internt og med eksterne leverandører
  • Inngående forståelse av og erfaring fra B2B
  • Erfaring fra å jobbe med digitalisering av kommunikasjonsplattformer, gjerne i et B2B-miljø
  • Erfaring fra IT-utviklings prosjekter og god kjennskap til blant annet ERP og PIM

Følgende egenskaper vil være viktige i stillingen:

  • Resultatorientert – fokus på verdiskapning i alle ledd
  • Faglig sterk – med dokumenterbar gjennomføringsevne
  • Utpreget markedsforståelse og gode prosjektlederegenskaper
  • Metodisk og strukturert arbeidsform
  • Gode relasjonsskapende egenskaper
  • Betydelig forretningsforståelse
  • Genuint opptatt av digitale løsninger / IT sin rolle i forretningsutvikling
  • God på kommunikasjon og formidling; du snakker like godt med ledergruppen som med medarbeiderne i avdelingene

Våre løsninger skal handle om å møte kundens behov. Du blir en markedsfaglig tyngde i utviklingsprosjekter knyttet til kundereise, kommunikasjon og digital markedsføring. Du vil være med på å definere hvordan Eurofusion (EFAS) skal nå målet om å bli markedsledende i vår bransje, og levere fremtidsrettede og bærekraftige løsninger i henhold til dette. Dette innebærer at du bør være vant til å følge opp interne og eksterne ressurser og sikre kvalitet i alle ledd.

Vi tilbyr:

  • En spennende rolle i et solid selskap i sterk utvikling. Her vil du få lede vår digitale satsing, og du vil få et betydelig mandat knyttet til vår digitale utvikling
  • En variert arbeidshverdag der du vil samarbeide med mange ulike deler av selskapet for å sikre en gjennomgående god systemarkitektur
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Mulighet til å påvirke din egen arbeidshverdag i stor grad
  • Store utviklingsmuligheter for deg og selskapet i årene som kommer

 

Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Martine Holen Instefjord

Prosjektleder og innholdsprodusent

452 99 838

martine@teft.no
linkedin icon