Dagbladet ansatte markedssjef
Dette oppdraget er løst – vil du snakke med oss om hvordan dere kan finne den beste lederen til deres miljø? Ta kontakt med Eivind Ruud Johnsen
Aller Media søker markedssjef til Dagbladet – konsernets største merkevare!
Som Dagbladets nye markedssjef vil du ha det overordnede merkevareansvaret for en av landets sterkeste merkevarer.
Et kommersielt hode og en tydelig digital profil er viktig for å lykkes i jobben. Som del av Salg og Marked B2C sitt lederteam vil du vil være en drivkraft for vekst i digital brukerbetaling, som evner å ta eierskap til våre ambisiøse vekstplaner. Du vil også jobbe tett med Dagbladets redaksjonelle ledelse.
Sammen med teamet ditt, bestående av dedikerte produktmarkedsansvarlige har du det operative markedsansvaret for Dagbladet Pluss, og gjør de rette prioriteringene for å oppnå høy brukervekst. Du vil ha ansvar for strategisk planlegging og målsetting, samt oppfølging av operasjonell gjennomføring. Du deltar aktivt i konseptutvikling, og du trives med å jobbe med operasjonalisering og skalering av digitale vekstinitiativer.
Teamet ditt samarbeider tett med spesialistene i Marketing Operations, og dere vil også jobbe tett med andre avdelinger i Aller Media.
Du vil utøve P&L-ansvar, med spesielt fokus på topplinjeutvikling og relevante kostnadsposter som marketing og distribusjon av Dagbladets produkter. Dette inkluderer
- Dagbladet Pluss
- Dagbladet papiravis – løssalg og abonnement
- Dagbladet Magasinet
- Rolf Hansen X-ord
Kompetanse, erfaring og personlige egenskaper
Du en nysgjerrig, dedikert og resultatorientert lagspiller. Evnen din til å lede, samarbeide og oppnå resultater i en stor organisasjon med mange interessenter er derfor en viktig suksessfaktor.
Følgende kvalifikasjoner og personlige egenskaper vil være viktige for å lykkes i stillingen:
- Erfaring med digital marketing og abonnement – forbrukerprodukter, gjerne media eller digitale abonnementstjenester/produkter.
- Innehar domenekunnskap, med erfaring fra lignende stilling
- Evne til å se helhet og sammenhenger
- Solid operativt gjennomføringsevne
- Erfaring fra prosjektarbeid og/eller endringsprosesser
- Relevant høyere utdannelse – markedsføring, økonomi og administrasjon ol.
Vi ønsker deg som vil utgjøre en forskjell for markedsarbeidet i Aller Media generelt og Dagbladet spesielt. Samtidig evner du å spille- på egen og andres erfaring og jobber strukturert med endringer.
Hva vi tilbyr
Som markedssjef for Dagbladet får du være med på å forme en av Norges største og sterkeste merkevarer. Vi gir deg stort spillerom til å sette dine ideer ut i live, men støtter deg med dedikerte produktmarkedsansvarlige og spesialistressurser for å hjelpe deg til å nå dine mål. Vi tilbyr også et energisk arbeidsmiljø, konkurransedyktige betingelser og gode videre karrieremuligheter i et av Norges mest spennende og fremoverlente medieselskap.
Dagbladet er en del av Aller Media. Aller Media i Norge er et ledende og diversifisert media-, kommunikasjon- og tjenestekonsern med flere selskaper og ca. 600 ansatte. Størstedelen av virksomheten vår ligger i media, med selskaper som Dagbladet AS og Dagbladet Pluss AS, samt en solid portefølje av titler i ukepresse- og magasinmarkedet, som Se og Hør, KK og Vi Over 60.
Vår digitale posisjon er i verdensklasse, med en bred portefølje av digitale siter. I tillegg er Ahead Group Norway, Norges ledende kommunikasjonshus med en sterk posisjon i attraktive markeder, en del av Aller Media. Innen tjenesteområdet har vi etablert nye og spennende tjenester til forbrukere, blant annet gjennom Lommelegen, Kode24 og Elbil24.