Cappelen Damm søker Direktør for merkevare, markedsføring og kommunikasjon

Som Norges største forlag er det Cappelen Damms ansvar å styrke lesingen og litteraturen. I en stadig sterkere global konkurranse, skal vi bringe kvalitet og et mangfold av litterære stemmer nærmere leserne, lytterne og brukerne. Da må vi utvikle oss. Vil du være med på det?

Vi søker en erfaren leder som direktør for merkevare, markedsføring og kommunikasjon.

Med dype røtter i norsk litteratur, er Cappelen Damm stolt utgiver av mange av samtidens fremste forfatterskap innen alle sjangre.  Vi er også hovedleverandør til norsk skole og utdanning fordi vi bygger solide fagmiljøer med vekstvilkår for kunnskap, kreativitet og innsikt.

Som direktør for markedsføring og kommunikasjon vil du få en sentral rolle når Cappelen Damm skal tiltrekke seg nye forfattere, utvikle og forvalte forfatterskap, og styrke våre fagmiljø. For på den måten å bringe litteratur og kunnskap – i alle dens former – nærmere leseren, lytteren og brukeren.

Egenskaper:

Du må trives i skjæringspunktet mellom et skarpt kommersielt miljø og et forlagshus med sterk kultur- og samfunnskapital. Som direktør for markedsføring og kommunikasjon skal du lede en avdeling med spesialister, der daglig og godt samarbeid med redaksjonene, salgsavdelingene og teknologiavdelingen er avgjørende for å lykkes.

Dette krever en person som er faglig sterk og som har erfaring fra merkevarebygging, markedsføring og kommunikasjon. Du er samtidig nytenkende som leder og en sterk relasjonsbygger. Som en del av forlagets ledergruppe vil du være sentral i å utvikle Cappelen Damm til en av Norges sterkeste merkevarer innen publisistisk virksomhet.

Ansvarsområder:

  • Styrke vår posisjon som Norges ledende forlag, og utvikle merkevaren Cappelen Damm
  • Lage en helhetlig merkevare- og markedsstrategi med tilhørende planer for hele Cappelen Damm
  • Styrke alle våre plattformer og hele porteføljen av læremidler og utgivelser av alle sjangre og forfatterskap
  • Drive markedsføringsprosessene gjennom hele kundereisen i alle salgskanaler og bidra til å utvikle de samme kanalene
  • Opprettholde og styrke relasjoner med forfattere, skoler, utdanningsinstitusjoner og samarbeidspartnere
  • Hovedansvaret for proaktivt og reaktivt kommunikasjonsarbeid for hele forlaget, med alle våre målgrupper
  • Skape gode arenaer og møter mellom forfattere og lesere
  • Bidra til tillit i kontakten mellom forlag og samfunn

Direktør for merkevare, markedsføring og kommunikasjon rapporterer til administrerende direktør.

Cappelen Damm har store ambisjoner på vegne av kjente og nye forfattere og lesingen i samfunnet. Vi skal bringe litteraturen nærmere leseren. Vi skal formidle kunnskap til utdanning. Hvis du deler denne ambisjonen, og samtidig tror du trives i spennet mellom børs og katedral, vil vi gjerne høre fra deg.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Henrik Sandberg eller Julie Kathrine Andresen
Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Julie Kathrine Andresen

Prosjektleder

926 28 088

julie.andresen@teft.no
linkedin icon