Re:Media styrker sin posisjon innen retail – vil hjelpe norske kunder i kampen mot internasjonale aktører
I løpet av det neste året skal Re:Media fokusere 100% på sin posisjon innen retail. Selv om dette kundesegmentet er under press, ser byrået masse positiv energi og stort potensial for spennende oppdrag.
-Hemmeligheten ligger i å forstå balansen mellom det langsiktige posisjonerende, og det kortsiktige salgsutløsende. Mange års erfaring med retail og netthandel, gjør at vi er perfekt posisjonert for akkurat denne typen annonsører. Og det er jo egentlig slik at denne måten å tenke på, er relevant for mange flere annonsører enn bare hard core retailere, sier Marius Damsleth, byråleder i Re:Media.
Nå ser de etter en rådgiver for å styrke byråets leveransekraft. En ambisiøs person med noen års erfaring som motiveres av å utfordre kunder til å ta beslutninger som gir bedre resultater. Noen av arbeidsoppgavene blir blant annet å definere kundebehov og coache kundeteam, og det er viktig at du er en person som trives med mye ansvar.
– Dette er en fantastisk mulighet for en som ønsker å ta et steg videre i sin karriere.Vår nye medarbeider vil jobbe med noen av byråets viktigste kunder, og skal håndtere hele verdikjeden fra strategi til operativ gjennomføring av kommunikasjons- og medieplaner. Hos oss vil riktig person kunne utvikle seg både faglig og personlig, men også ha stor påvirkning på det organisatoriske og kulturelle i selskapet. Dette er en viktig ansettelse for oss, sier Helle Thorkildsen, leder for god flyt og gode kundeopplevelser/COO.
Vil styrke norsk varehandels kraft i konkurransen mot internasjonale aktører
Konkurransen om forbrukeren i Norge tilspisser seg, og internasjonale nettkonsepter flytter både omsetning og arbeidsplasser ut av den norske økonomien. Re:Media er opptatt av å ta et felles ansvar og hjelpe norske virksomheter og selskaper med å hevde seg i det tøffe markedet.
-Det er bra med konkurranse som gagner forbrukeren, men vi må anerkjenne at norsk økonomi trenger sterke norske retailere også. Derfor går vi på jobb hver dag for å styrke deres konkurransekraft, uansett om det er kjedevirksomheter, omnikanal aktører eller rene norske netthandlere, sier Marius Damsleth.
I disse dager jobber Re:Media med foredling av teknologiriggen som skal resultatøke kundenes markedsplaner. Dette gjøres i samarbeid med Re:Medias affiliate nettverk, Havas Media Group, som er verdens 6. største mediebyrånettverk.
-Vi ser behovet for fremtidsrettede løsninger som sikrer at merkevare, kampanjekonsepter og kampanjeprodukter blir plassert optimalt. Det finnes et stort forbedringspotensiale i å optimalisere medieplasseringene på tvers av TV og digitale kanaler med hensyn til timing og format for bedre effekt. Vi ser også at vi kan utfordre og forbedre mediestrategien til de kundene som fortsatt bruker DM i kjernen av sin strategi, forklarer Marius.
-Flat struktur preget av tillit
Helle og Marius er stolte av å jobbe i Re:Media – et byrå de beskriver som Norges mest dynamiske mediebyrå, med en helt unik kultur. Medarbeiderne i byrået har gitt tilbakemeldinger om at de trives godt i et arbeidsmiljø med flat struktur der medarbeiderne får mye tillit.
-Vår organisering og arbeidsmetodikk gjør at alle blir utfordret ut av komfortsonen og har rom til å utvikle seg både personlig og faglig. Vi har et miljø hvor alle bidrar, både operativt og strategisk. Alle i Re:Media deltar i den kontinuerlige prosessen med å definere kultur og utvikle arbeidsplassen. Vi har fortsatt en del uutnyttet potensial i samarbeidet mellom fagfeltene i byrået, men dette står høyt på agendaen i 2020, sier Helle Thorkildsen.
Hos Re:Media er ingen dager like. Arbeidsoppgavene er mange og tempoet er høyt. Fellesnevneren er at dagene som oftest er styrt av kundebehov.
-Vi er operative og tilgjengelige, og kan til tider fremstå som litt kaotiske. Men det finnes en struktur og et metodeverk i bunn, så vi lander alltid på beina. Vi er en ambisiøs gjeng med mange baller i lufta, men uansett om man har mye å gjøre eller er presset på tid, får man alltid god støtte av kolleger, smiler Helle.
Som leder beskriver Helle seg som ambisiøs, strukturert og helhetstenkende.
-Vi har utviklet vår egen plattform for kultur, og baserer driften av virksomheten på trygghet og tillit. Så lenge det strukturelle er på plass, heier vi på at hver enkelt medarbeider påvirker utviklingen av byrået gjennom sin egen personlighet og kompetanse. Men, felles for oss alle, er at vi alltid setter teamet og fellesskapet foran enkeltindividet. Vi er ett lag, med ett felles mål, sier hun.
Som byråleder er Marius opptatt av engasjement, nærhet til kunden og proaktivitet.
-Selv om vi er nære og samarbeidsfokuserte i selskapet, så stiller vi høye krav og forventer at våre medarbeidere jobber med hjertet på «utsiden av drakta» for å løse problemstillinger for norske retailere, fastslår Marius.
Er du klar for neste steg i karrieren din?
I rollen som rådgiver i Re:Media vil du kunne utvikle både byrået og deg selv. De kan tilby deg et godt og faglig sterkt arbeidsmiljø, med raushet og mye latter