JCP PRAD: profesjonalitet + lekenhet = suksess

Siden 1998 har JCP jobbet med visjonen om å være «The Fun Place for Brave Thinking», og selskapet er i dag et av Norges ledende kommunikasjonshus. Midt mellom Aleksander Kiellands Plass og Vulkan i Oslo finner du JCPs hovedkvarter, hvor det jobber rundt 100 ansatte som sammen leverer eksepsjonelle løsninger for de mange og varierte kundene sine.

JCP PRAD er kommunikasjonshusets PR- og reklamebyrå. Byrået teller rundt 30 personer, som gjennom lagspill og en vilje til å tenke annerledes skaper prisvinnende og anerkjente kreative konsepter og uttak innen PR, reklame, film- og innholdsproduksjon.

Byråleder Lars Eia Kirkholm har jobbet i JCP i snart syv år, og forteller at han motiveres av å få lov til å jobbe med så mange fine folk, og kunder som stadig gir teamet spennende oppdrag innenfor en rekke fagfelt:

– I tillegg er det både viktig og skikkelig motiverende å se tilbake på alt vi har fått til sammen, og alle ambisjonene vi har for fremtiden, sier han.

The Fun Place for Brave Thinking

Drivkraften som ligger i arbeidsmiljøet, kommer av det som oppleves som en unik, og nettopp drivende, arbeidskultur. 

– Grunnlaget for alt vi er og gjør i jobbsammenheng er visjonen vår: The Fun Place for Brave Thinking. Den er sentral i alt og ikke noe vi bare sier høyt på julebordet, forklarer Lars. Gleden av å jobbe i JCP PRAD finnes i styrken hos kollegaene og entusiasmen hos kundene.

– Kulturen skapes av mennesker som jobber her. For at vi skal sikre at alle drar mest mulig i samme retning, så har vi isteden for stillingsbeskrivelser definert noen tydelige ansvarsområder og kulturkjennetegn. Hvordan man velger å løse utfordringer og skape muligheter er opp til hver enkelt, så lenge det er innenfor disse rammene. Eksempelvis har vi definert at vi skal ha en feedback-kultur, vi er opptatt av å ha det gøy sammen, gjøre som avtalt, spille på lag og være mer opptatt av å prøve enn å feile. Det gir stor grad av fleksibilitet, bygger opp under innovasjon og nytenking, samtidig som det skaper trygghet og en tydelighet rundt hva som forventes, fortsetter han.

Nå søker JCP PRAD en ny rådgiver som er god på å ivareta, utvikle og forvalte eksisterende kunder, som drives av å skape nye muligheter og som speiler verdiene til selskapet : leken, ambisiøs, stolt og profesjonell.

 

Om du er nysgjerrig på rollen og ønsker å vite mer om den og hvem JCP PRAD ser etter, samtidig som du blir bedre kjent med arbeidsmiljøet, anbefaler vi deg å lese videre i vår Q&A.

Her møter du 4 sentrale JCPere og rollens fremtidige kollegaer innen PR, kreativitet, strategi og ledelse: 

Q&A med Lars Eia Kirkholm

Lars Eia Kirkholm, byråleder i JCP PRAD

Hva er de viktigste fokusområdene deres fremover, for å fortsette å vokse og gjøre suksess som et av landets ledende kommunikasjonsmiljøer?
– Det korte svaret er å fortsette den gode jobben som er gjort. Vi har definert et målbilde om å være bransjens beste rådgivere for kundene våre, og være den beste arbeidsplassen. Det er mitt, og alles fokus hver eneste dag og noe vi måler på ukentlig basis.

Det er tøffe tider for deler av næringslivet. Hvordan påvirker dette dere?
– De siste årene tror jeg har gitt mange en «speed course» i omstilling. Gjennom å mestre dette har vi kommet godt ut av det. For våre kunder sin del og markedet opplever vi en stabilisering. Det handler nok mye om at skal vi være den beste rådgiveren så må vi også evne å hele tiden vise verdien av det vi skaper for og sammen med kundene våre.

Hva gleder du deg mest til for fremtiden på selskapets vegne, og hvordan jobber dere for å sikre trygghet og stabilitet for de ansatte?
– Kultur står også sentralt her. Fortsetter vi å levere på visjonen vår vil vi alltid utvikle oss. Samtidig har vi fordelen med å eie oss selv, og er opptatt av, og har god økonomisks styring. Disse to tingene kombinert tok oss helskinnet gjennom og styrket ut av pandemien og vil også være grunnlaget for å skape trygghet og stabilitet også fremover.

Hvordan er det å være nyansatt hos dere?
– Vi har et skreddersydd onboarding-program der alt av strukturer og kultur er sentralt. I tillegg til å følges tett opp av nærmeste leder får man også en fadder som jobber i en annen avdeling, nettopp for å skape de beste rammene for den tryggheten man trenger i en oppstart.

På hvilken måte vil denne rollen være viktig for selskapet og teamet, og bidra til suksess og fornøyde kunder?
– Rådgiverrollen er sentral av mange grunner. Det er førstelinja både internt i kundeteamet og ut mot kunden. Man må tørre å ta avgjørelser internt samtidig som det motiverer, og være tydelig rådgivende for kunder uten at man oppfattes arrogant.

– Samtidig har man et økonomisk ansvar i kraft av å utvikle og forvalte sin kundeportefølje.

Hvilke fire egenskaper bør man ha for å lykkes i rollen som rådgiver hos dere?
– Fristende og riktig å bruke verdiene våre her: Professional, Ambitious, Proud and Playful.

Hva er det beste med å jobbe i JCP PRAD?
– Miljøet
– Friheten
– Ambisjonene

Hvis du møtte den rette personen for rollen og du hadde mindre enn et minutt å selge inn rollen på, hva ville vært din elevator pitch?
– JCP PRAD er for mange et friskt pust i bransjen, som både tør å utfordre, samtidig som vi er profesjonelle og tilgjengelige. Vil du ha en sentral posisjon i denne gjengen og samtidig har store påvirkningskraft for å skape bransjenes mest ambisiøse og beste arbeidsplass er dette muligheten.

 

Q&A med Øivind Kristiansen

Øivind Kristiansen, Head of Creative/kreatør i JCP PRAD

Hvilke fire egenskaper bør man ha for å lykkes i rollen som rådgiver hos dere?
– Ikke være redd for å plukke opp telefonen til en potensielt ny kunde
– Tørre å være en god rådgiver – ikke bare en “pleaser”
– Ha et stort nettverk du bruker aktivt
– Følge med på trender og være interessert i faget

Hva er det beste med å jobbe i JCP PRAD?
– Aldri en kjedelig dag på jobb!
– Verdens beste gjeng!
– Byrået med sterkest kultur i hele Norge

Hvis du møtte den rette personen for rollen og du hadde mindre enn et minutt å selge inn rollen på, hva ville vært din elevator pitch?
Her kan du være deg selv 100%. Senk skuldrene, legg igjen de spisse albuene i ditt forrige byrå og bli med på å lage jobbene du drømte om i et utfordrerbyrå med hårete mål og alt å vinne!

 

Q&A med Martin Pira

Martin Pira, Head of Creative Strategy i JCP

Hvilke fire egenskaper bør man ha for å lykkes i rollen som rådgiver hos dere?
– Erfaring fra å håndtere både små og større kunder
– Liker kundepleie
– Ha et nettverk
– Tør å være tydelig både internt og eksternt

Hva er det beste med å jobbe i JCP PRAD?
– Arbeidsmiljøet
– Mulighetene som ligger i JCP
– Veldig allsidig kundeportefølje

Hvis du møtte den rette personen for rollen og du hadde mindre enn et minutt å selge inn rollen på, hva ville vært din elevator pitch?
– JCP er det kommunikasjonsmiljøet i Norge med det største potensialet både når det gjelder personlig og kommersiell utvikling.

 

Q&A med Salima Breie Jobarteh

Salima Breie Jobarteh, Head of PR i JCP PRAD

Hva er det som motiverer deg med jobben din – og å jobbe nettopp her?
Det som motiverer meg, er definitivt menneskene jeg er så heldig å få jobbe med hver dag. Vi har et fantastisk miljø, lave skuldre og latteren sitter løst. Vi er modige i tankesettet og går alltid den ekstra mila!

Hva er det som er unikt med arbeidskulturen og måten dere jobber på?
Vi setter sammen team basert på erfaring, kunnskap og interesseområder. I tillegg har vi en godt etablert arbeidsprosess (ISO 9001 sertifisering), og fot-i-bakken/avsjekker gjennom prosessen hvor vi tar tak i eventuelle utfordringer og en evaluering på slutten hvor videre utvikling blir tydelig.

Hvilke fire egenskaper bør man ha for å lykkes i rollen som rådgiver hos dere?
– Vær sulten på salg
– Følg med på medietrender
– Se nytt potensiale i eksisterende kunder
– Å tenke at det beste for kunden er det beste for oss

Hva er det beste med å jobbe i JCP PRAD?
– Menneskene
– Personlig utvikling
– Tydelig strategi på PRAD sin målsetning og veien dit

Hvis du møtte den rette personen for rollen og du hadde mindre enn et minutt å selge inn rollen på, hva ville vært din elevator pitch?
Bli en del av vår fantastiske, morsomme, modige, tverrfaglige, tenke-utenfor-boksen og sammensveisede gjeng, vi har en sterk kultur som vi er veldig stolte over! JCP er et fullservice kommunikasjonshus med en bred kundeportefølje som vi ønsker å vokse ytterligere gjennom en sulten rådgiver!