BDO: motivasjon, muligheter og et sterkt fagmiljø i ryggen 

Over hele landet jobber tusenvis av virksomheter og organisasjoner hardt for å skape verdier. Og over hele landet er BDO til stede for å hjelpe dem. Med råd og innsikt er de samarbeidspartneren som skaper trygghet for at beslutninger tas på riktig grunnlag. 

BDO Norge er et rådgivnings – og revisjonsselskap med over 70 kontorer og 2000 ansatte. Som en del av et globalt nettverk drar markeds- og kommunikasjonsavdelingen nytte av å ha et stort globalt nettverk i ryggen, men har en tydelig lokalt forankret identitet og strategi. Det er unikt som en del av et stort, globalt selskap. 

En markeds- og kommunikasjonsavdeling i vekst

Markeds og kommunikasjonsavdelingen i BDO Norge har vokst de siste fem årene og har mer enn doblet seg i antall ansatte. Nå teller de 17 personer, som alle jobber for å implementere merkevareplattformen og den nasjonale kommunikasjonsstrategien.

BDO

Ove Forseth er Brand Manager og begynte i BDO august 2021.

– Jeg fikk gjennomgående godt inntrykk av både kollegaer, det faglige miljøet og ikke minst veldig interessante arbeidsoppgaver og ansvar.  Så for meg ble det en enkel sak å velge BDO, forteller han engasjert.

Bedre treffsikkerhet med profesjonalisering

Profesjonaliseringen  av markeds- og kommunikasjonsarbeidet har pågått en god stund. I dag har prioriteringene og oppgavene en tydelig retning som gjør det lettere å treffe med kommunikasjonsarbeidet.

– Avdelingen har de siste årene vært på en reise, og den pågår fortsatt. Det satses på merkevarebygging og synlighet i BDO, og det gir et takknemlig utgangspunkt for arbeidet og oss som jobber i avdelingen. Vår kompetanse er høyt verdsatt internt, og ulike avdelinger fra hele organisasjonen ønsker oss inn for å bidra i ulike prosesser. Vi gir organisasjonen og ledelsen råd om intern og ekstern kommunikasjon, og har både rådgivere med bred erfaring og spesialister innen områder som video, grafisk design, sosiale medier og web, sier Ove.

BDO

Alle får bidra med sin kompetanse

Markeds- og kommunikasjonsavdelingen er i dag organisert i tre huber som dekker merkevare og strategi, innhold og kommunikasjon og markeds- og kommunikasjonsteknologi (MarTech). Med mange dyktige spesialister som dekker ulike deler av kommunikasjonsfaget, jobber avdelingen mye i tverrfaglige team på tvers av hubene.  

BDO

– Vi jobber alltid for å sikre at vi bruker styrkene våre på tvers av avdelingen, og sørger for at alle får bidra med det de er gode på. Slik sikrer vi at leveransene har høy kvalitet, samtidig som det blir morsommere på jobb, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Kjersti Svang Olsen. 

Hun får støtte av brand manager Ove. – Vi har et veldig hyggelig miljø i avdelingen med stort engasjement for faget, sier han.  

En god ting å aldri bli utlært 

BDO er en organisasjon med fokus på trivsel, så her skorter det ikke på ulike initiativer og tilbud om å være med på alt fra trening, samlinger, hytteturer eller sosiale arrangementer. Avdelingen har også egne samlinger som vår egen sosialkomite står for.

 – Som ny i BDO blir du fort kjent med avdelingen og kompetansen vi besitter til sammen. Det er en stor organisasjon og selskapet leverer mange tjenester. Det er naturlig at det tar litt lengre tid å forstå organisasjonen og tjenestetilbudet, men det er også dette som gjør selskapet spennende og som skaper interessante kommunikasjonsutfordringer, Du blir aldri helt utlært, og det er en god ting, mener Ove.

Product manager BDO

Motivasjon og muligheter

Brit Ingvild Holmem, kommunikasjonsrådgiver i BDO fra januar 2022, forteller om sin motivasjon for å begynne i BDO.

– Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skifte jobb, men muligheten til å komme inn i et bredt, tverrfaglig og dyktig kommunikasjonsmiljø i et selskap som satser i hele Norge ble for fristende. Dette har absolutt innfridd, det er veldig motiverende å vite at jeg har et lag med dyktige fagfolk og spesialister i ryggen når vi skal levere til organisasjonen, forklarer hun. 

CRM-ansvarlig Christine Tronstad begynte i BDO i mars 2020, og supplerer: 

– Jeg så en mulighet til å være med på å forme hvordan BDO skal jobbe med CRM og den digitale reisen BDO hadde begynt på. BDO er en fantastisk arbeidsplass der man får mulighet til å påvirke egen arbeidshverdag. I tillegg har jeg har gleden av å jobbe med flinke og trivelige folk.

BDO

Nå søker BDO en ny person til markeds- og kommunikasjonsavdelingen til rollen som webredaktør.

Her vil du få hovedansvaret for innholdsforvaltningen på nettsider og intranettet, og muligheten til å være med å forme din egen rolle. Du vil få ta del i et arbeidsmiljø med engasjerte, motiverte og kompetente medarbeidere, og bli et viktig nav i organisasjonen og samarbeide med kollegaer fra hele landet og alle tjenesteområder.  

 

Bli en del av BDO du også – vi gleder oss til å høre fra deg!