INDEX

TOOLS

TOOLS AS er en del av Alligo AB. Alligo AB (publ) er en ledende distributør av industrielt forbruksmateriell og industrikomponenter, med tilhørende tjenester og servicetilbud, til profesjonelle brukere innen industri- og byggsektoren i Norden.

Kundene våre jobber primært innen industri, olje og gass, bygg og anlegg og offentlig forvaltning, og er både små bedrifter og store konsern.

Hovedkontoret til TOOLS AS ligger på Rosenholm like utenfor Oslo. Kjedekonseptene vi jobber med er TOOLS og spesialistbutikker på klær og verneutstyr – Univern.

Det norske hageselskap

Det norske hageselskap er en ideell organisasjon med 22 200 medlemmer, 18 regioner og 270 hagelag over hele landet. Vi byr på inspirasjon, kunnskap og hageglede og skal være den selvfølgelige kunnskaps-, informasjons- og interesseorganisasjon for alle hageinteresserte i Norge.

Med hage mener vi alt fra den private balkong, terrasse og hage til fellesareal i boligområder, offentlige anlegg og store kulturlandskap. Administrasjonen ligger i Oslo og har 9 ansatte.

Vestre

Vestre er en av Europas mest fremgangsrike produsenter av sosiale og bærekraftige utemøbler. Vi jobber sammen med kjente skandinaviske formgivere og har mottatt en lang rekke designutmerkelser. All produksjon skjer i Skandinavia basert på fornybar energi og kortreiste materialer. Vi har mål om å bli anerkjent som verdens mest bærekraftige møbelprodusent, og har verdens mest miljøvennlige møbelfabrikk på Magnor. Den er blitt et globalt utstillingsvindu for bærekraftig og høyteknologisk produksjon. Vestre har hovedkontor i Oslo, produksjon på Magnor og i Torsby, og salgskontorer i Stockholm, Berlin, London, New York og Los Angeles.

Delta

Delta er en partipolitisk uavhengig arbeidstakerorganisasjon. Vi vil utvikle arbeidslivet med fokus på medlemmenes livskvalitet.  Med våre over 94.000 medlemmer er vi det største forbundet i hovedorganisasjonen YS.
Våre medlemmer jobber innenfor offentlig tjenesteyting. Deres oppgaver spenner fra helse- og omsorg til forvaltning og drift av en rekke statlige, kommunale og private tjenester. Vi er menneskene som skaper velferden i landet vårt.

Av-og-til

Av-og-til er en alkovettorganisasjon. Vi vil bidra til å redusere de negative følgene av alkoholbruk i samfunnet og gjøre hverdagen tryggere for alle.

Vi jobber for at flest mulig skal bruke alkovett. Det er å tenke gjennom om man skal drikke og hvor mye man skal drikke i ulike situasjoner. Alkovett er spesielt viktig på noen områder, og våre satsningsområder for perioden 2021-2025 er: folkehelse, barn og unge, båt- og sjøliv, ungdom og alkohol, og idrett.

Bak Av-og-til står bredden av det frivillige Norge. 47 organisasjoner er medlemmer, og mange samarbeider med oss om kampanjene våre både nasjonalt og lokalt. Vi ble etablert i 1981 som Alkokutt, men skiftet i 2007 navn til Av-og-til.

Bonnier Forlag

Bonnier Norsk Forlag startet for fem år siden som Strawberry Publishing, og er i dag Norges fjerde største allmennforlag. Utgivelsene spenner fra sakprosabøker med biografier, dokumentarer og faktabøker til skjønnlitteratur, krim og barnebøker. Med det svenske forlagskonsernet Bonnier i ryggen, er selskapet i kraftig vekst, og digitalisering og lydstrømming er viktige satsingsområder.

Blant forfatterne innen norsk krim og skjønnlitteratur er Jørn Lier Horst, Anne B. Ragde, Vetle Lid Larssen, Tom Egeland, Jørgen Jæger, Jan-Erik Fjell og Unni Lindell. Blant utenlandske er Sally Rooney, Jojo Moyes og Camilla Läckberg. Noen sakprosa-suksesser de siste årene er Karpe, Herman Flesvig, Fattig Student, @helenemoo, Aksel Lund Svindal.

VOICE – Boys of Europe

Voice Norge AS er et ledende selskap innen norsk fashion og tekstilhandel. Selskapet omsetter for omlag 2 mrd kr. VOICE har vel 200 butikker fordelt på Match, VIC og Boys of Europe, og mer enn 1500 ansatte. VOICE ble etablert i 988 og eies av investeringsselskapet O. N. Sunde AS.

VOICE har en helintegrert verdikjede og designer selv kolleksjoner for 13 egne merkevarer, som utgjør 90% av selskapets totale omsetning. Spydspissen er Jean Paul merket, som er Norges største klesmerkevare med salg ut av butikk på mer enn 700 millioner kroner. I tillegg utvikler VOICE merkevarene Va Vite, Henry Choice, Mario Conti, Marie Philippe, Blu, Redford, Donna, Mr. Capuchin, Wos Not Wos, Alvo, Mellowfield og Vesbar.

Vi ønsker å bli kundens førstevalg, og samtidig være en ansvarlig arbeidsgiver i et kreativt selskap. Sammen er vi mye sterkere enn vi er en og en. Sammen er vi et TEAM som kan skape magi. Et team som i alt vi gjør ønsker å være tydelige, engasjerte, ansvarlige og kommersielle. Et verdisett som gjør oss i stand til å skape fantastiske, varige resultater.

Boys of Europe er herrekjeden med størst vekst i Norge de siste årene. Vi har nærmere 60 butikker fra Kristiansand i sør til Tromsø i nord. Vi stimulerer til stor handlelyst og gir de beste handleopplevelsene til våre kunder – hver gang. Vår modell er enkel, smart og lønnsom – og vi skaper kontinuerlig vekst.

Karnov Group Norway

Karnov Group er Skandinavias største utgiver av juridisk litteratur. Karnov er et juridisk forlag som utgir fagbøker, fagartikler, lovkommentarer og annen juridisk litteratur. Karnov har en unik samarbeidsavtale med Lovdata om å utvikle et digitalt oppslagsverk for juridisk litteratur, direkte integrert i Lovdatas plattform. Karnov har som ambisjon, i samarbeid med Lovdata, og å bli det prefererte juridiske digitale oppslagsverk. Karnov har siden oppstarten bygget opp en stor og attraktiv kundebase, både i privat og offentlig sektor.

Karnov har i dag 16 ansatte, med et miljø bestående av jurister, litteraturvitere og legal tech ressurser. Karnov har tilholdssted i Pilestredet i Oslo sentrum.

Franzefoss

Franzefoss er en familieeid hjørnesteinsbedrift med over 100 års lang industrihistorie. Forvaltning, produksjon og gjenbruk av ressurser har preget virksomheten vår siden etableringen i Sandvika utenfor Oslo i 1919. I dag leverer vi pukk og gjenvinningstjenester gjennom datterselskapene Franzefoss Pukk og Franzefoss Gjenvinning. Vi sørger for at stadig mer av både avfall og steinressurser kan gjenbrukes. Hver dag jobber 550 dyktige medarbeidere med å gi nytt liv til avfall og stein.

Vi er stolte av vår historie. Den har formet oss, og vi har vært med på å forme Norge. I 1919 begynte Franzefoss med utvinning av kalk på Hamang gård i Sandvika. Virksomheten ble utvidet med etablering av Franzefoss Bruk og gruvedrift for å ta ut kalkstein. Etter annen verdenskrig skulle landet bygges. Franzefoss svarte med å utvide vår virksomhet for å møte den store etterspørselen av pukk og grus. Tidlig på 1990-tallet så Franzefoss at kompetansen fra pukk- og mineralvirksomheten kunne utnyttes i håndtering og gjenvinning av avfall.

Hel ved, tøff kjærlighet og stadig bedre– er våre kjerneverdier. Vi jobber hele tiden med mål om å være en solid tjenesteleverandør, med en tydelig kommunikasjon som alltid forsøker å finne nye og bedre løsninger. Vi jobber kontinuerlig for å skape et trygt og godt arbeidsmiljø for våre ansatte.

Fremtiden krever at vi forbruker mindre og gjenbruker mer. Franzefoss har en viktig rolle å spille: Vi skal bruke vår historie, våre erfaringer og vår kompetanse til å bygge sirkulærøkonomien. Gjennom verdiskaping, utvikling og samfunnsansvar forplikter vi oss til å være «Samfunnets beste valg» – en visjon som gir retning til alt vi gjør. Sammen jobber vi for en mer bærekraftig fremtid.

Fremtind

Fremtind er et resultat av en fusjon mellom forsikringsselskapene til SpareBank 1 og DNB. Vi er allerede et av Norges største forsikringsselskap – og den største leverandøren til forsikring som selges i bank. Våre kunder er både privatpersoner og bedrifter. Forsikringene våre kjøper du enten hos SpareBank 1 eller DNB, eller gjennom et LO-forbund eller NSF. Vi har dialog med store deler av Norges befolkning – det gir oss påvirkningskraft.

Fremtind er mer enn et forsikringsselskap. Jobben vi gjør påvirker menneskers liv og bidrar til et mer bærekraftig samfunn. For å gjøre denne jobben må vi være modige nok til å ligge i forkant når vi utvikler og skaper nye produkter og tjenester som betyr noe i folks liv. Dette gjør vi gjennom smart bruk av teknologi, datafangst og utvikling av nye tjenester. Vi er i overkant av 1000 medarbeidere som hver dag jobber med å lage produkter og tjenester som betyr noe i folks liv.

Folk er folk, enten det er enkeltindivider, familier, foreninger, bedrifter eller ansatte. Gjennom det vi gjør hver dag, motiverer vi folk til å ta gode valg for seg selv, unngå skader og samtidig ta ansvar for samfunnet og menneskene rundt seg. I bunn ligger tryggheten om at vi hjelper og tar vare på folk når de trenger det, her og nå. Vårt viktigste oppdrag er å hjelpe og motivere folk til å ta vare på helsen, verdiene og omgivelsene sine – og vi skal være der når det trengs.