INDEX

Oktan Oslo AS

​​​​​​​Oktan Oslo AS er et reklamebyrå som inngår i Media Bergen konsernet. Byrået har 18 ansatte som jobber med reklame, digital markedsføring, design, innholdsmarkedsføring og Inbound Marketing. Blant kundene er det mange innenfor Corporate Communication, eiendom, samt tradisjonelle kampanje kunder. Selskapet hadde en byråinntekt på 18 millioner i 2019. I Media Bergen konsernet inngår en rekke forskjellige byråer innen reklame, kommunikasjon og teknologi som Oktan, Respons Analyse, Per Høj, Keyteq, Svensson, MK, Apility, Vangen & Plotz, Effektor, Cox, Digitroll og Aprill.

JCDecaux

I over 50 år har JCDecaux spilt en viktig rolle ved å forme bybildet i en rekke land verden over. I dag er JCDecaux verdens største utendørsreklameselskap, med over 1 million reklameflater i mer enn 80 land på 5 kontinenter.

JCDecaux er den mest innovative og innflytelsesrike aktøren også når det kommer til digitalisering av utendørsreklamekanalen. Vi tilbyr også programmatiske kjøp av våre reklameflater i en rekke markeder, og mange flere er på gang.

JCDecaux Norge ble etablert i 1998 og teller i dag 77 ansatte. Vår første avtale om reklamefinansierte gatemøbler ble tidlig inngått med Tønsberg kommune. I dag er vi til stede over hele landet og våre annonseflater når hver uke mer enn halve Norges befolkning. Norge er et av landene i JCDecaux-konsernet hvor digitaliseringen av vår kanal har kommet lengst. Vi besitter følgelig høy kompetansen og erfaringen når det gjelder effektiv bruk av digitale utendørsreklameflater.

Utendørsreklame (OOH) er en av vekstvinnerne på mediemarkedet. En av hovedgrunnene er den omfattende digitaliseringen de siste årene, men vi har også kanal- og kommunikasjonsegenskaper som stadig blir viktigere for annonsører. Publikummet vårt vokser, og vi evner å skape god dekning raskt. Vi er også sterke mot unge målgrupper. I sum er dette egenskaper som norske annonsører etterspør.

Rebel U2 AS

Sammen med eiendomsselskapet Entra skal selskapet The Rebel AS etablere et kompetansehus i Oslo sentrum. Det skal være skreddersydd for teknologer, kalles for Rebel og skal stå ferdig i 2021.  Rebel U2 AS et joint venture-foretak, eiet 50 prosent av Entra Eiendom og 50 prosent av The Rebel.

På Rebel i Universitetsgata 2 vil miksen av brukere (leietagere) komme fra etablerte IT- og teknologiselskaper, fra offentlige IT prosjekter, fra selskaper som jobber med digitalisering av sin forretningsmodell,  akademia og communities.

Teft Flex

Teft Flex jobber bredt med selskaper som har behov for konsulenter, vikarer og freelancere innen markedsføring, kommunikasjon, web og reklame. Det betyr at våre kunder er forskjellige reklame-, medie-, digital- og designbyråer. Vi jobber også med store og små annonsører og markeds/kommunikasjonsavdelinger i tillegg til forskjellige selskaper i mediebransjen.

Våre vikarer, konsulenter og vikarer jobber oftest i lenger oppdrag og inkluderes hos den oppdragsgiveren de jobber hos. Vi anstrenger oss for å tilby konkurransedyktige betingelser og rettferdige rammer og ordninger for våre folk.

Å jobbe som utleid ressurs kan være en god måte å få ny relevant erfaring, utvide nettverket sitt og ikke sjelden er et engasjement veien til et jobbtilbud fra våre kunder.

FinansWatch

FinansWatch er en del av nyetablerte Watch Media Norway som eies av JP/Politikens Hus, Danmarks største aviskonsern. Vårt danske søsken, Watch Medier, er en av Danmarks største næringslivsredaksjoner, med rundt 65 journalister, og er bygget på uavhengig, kritisk, objektiv og rettferdig journalistikk med fokus på substans. Samtlige redaksjoner i Watch Medier er abonnementsbaserte, digitale næringslivsredaksjoner.

Digistar AS

DIGISTAR AS er et in-house markedsføringsbyrå med digitalt fokus. Vår visjon er å skape de ypperste digitale spesialistene som skaper vekst for våre søsterselskaper.

DIGISTAR er eid av Mizaki Sports Group som også eier MUDO Gym, HITIO Gym og Fighter Sport. Vi har det globale ansvaret for merkevaren og markedsføring av MUDO Gym som har 30 treningssentre i Norge med gruppetimer innen kampsport, og HITIO Gym med samme konsept og er vår internasjonale satsing. Nylig åpnet vårt første gym i London og de neste er på vei i UK, Sverige, Tyskland, Frankrike og Italia. Fighter Sport er Norges største leverandør av kampsportutstyr med nettbutikken fighter.no.

Boston Consulting Group

Boston Consulting Group partners with leaders in business and society to tackle their most important challenges and capture their greatest opportunities. BCG was the pioneer in business strategy when it was founded in 1963. Today, we help clients with total transformation—inspiring complex change, enabling organizations to grow, building competitive advantage, and driving bottom-line impact.

To succeed, organizations must blend digital and human capabilities. Our diverse, global teams bring deep industry and functional expertise and a range of perspectives to spark change. BCG delivers solutions through leading-edge management consulting along with technology and design, corporate and digital ventures—and business purpose. We work in a uniquely collaborative model across the firm and throughout all levels of the client organization, generating results that allow our clients to thrive.

Mediacom

MediaCom består av mange dedikerte rådgivere og spesialister på markedskommunikasjon, mediestrategier, mediekjøp, search & performance, innholdsproduksjon og analyse.

Sammen skaper vi resultater for noen av landets største og dyktigste annonsører.

I en stadig mer kompleks og teknologidrevet kommunikasjonsverden ligger MediaCom i forkant med å finne effektive og integrerte møtepunkter mellom merkevarer og mennesker

MediaCom er 100 % eid av WPP-gruppen og er en del av det internasjonale MediaCom-nettverket med kontorer i 81 land. Med mange ansatte, formidlet MediaCom i 2015 reklame for omkring 1,13 milliarder kroner (begge tall inkluderer vårt datterselskap MediaPlus).

Lab3 Talent

LAB3 er en rekrutterings-lab og en bro fra klasserom og inn i arbeidslivet for nyutdannede studenter.

Tine SA

TINE SA er morselskapet i konsernet TINE Gruppa. TINEs formål er å drive næringsmiddelvirksomhet på samvirkebasis. TINE skal arbeide for at eierne får best mulig økonomisk resultat av sin melkeproduksjon, i tillegg til å ivareta eiernes øvrige felles interesser. Historien til TINE startet i 1881, og TINE Gruppa er i dag representert over hele landet med sine i overkant av 12 000 eiere, omlag 5 600 ansatte og 33 meierianlegg. Konsernet foredler og omsetter primært melk og meieriprodukter, men har i tillegg produksjon og salg av andre næringsmidler. I tillegg har konsernet flere hel- og deleide datterselskap innen annen næringsmiddelvirksomhet som juice, is og marine produkter. Konsernet har datterselskap i Sverige, Danmark, England og USA. Omsetning i konsernet i 2014 var ca 21 milliarder kroner.