Euro Sko Gruppen søker innholdsansvarlig
Dette oppdraget er løst – vil du snakke med oss om hvordan dere kan finne og ansette rett innholdskompetanse til deres miljø? Ta kontakt med Eivind Ruud Johnsen
Euro Sko Gruppen er Skandinavias største skokjede med over 360 butikker i Norge, Sverige og Danmark. Eurosko er hovedkonseptet, men kjeden omfatter også konseptene DNA, Shoe Gallery og Shoeday. Sortimentet i butikkene består både av private labels og internasjonale merkevarer. Skokjeden har som ambisjon å være «byens beste skobutikk» og suverene innen omnikanal markedsføring i skobransjen.
Brenner du for bra innhold og god tekst? Vil du bidra til at Euro Sko Gruppen vinner markedsandeler og oppnår økt konvertering gjennom bransjens beste kundedialog?
Som innholdsansvarlig hos oss vil du få ansvar for tone-of-voice på alle digitale flater ut mot Euro Sko Gruppens kunder. Vi ser derfor nå etter en erfaren og driftig innholdsansvarlig til egne kanaler, som skal eie og ha ansvar for Euro Sko Gruppen sitt tekstinnhold på web, i nyhetsbrev, SoMe og kampanjer.
I denne stillingen vil du få muligheten til å skape kundetilpasset, inspirerende og relevant innhold som engasjerer våre eksisterende og nye kunder. Du vil ha publiseringsansvar i både organiske og betalte kanaler, og inngå i et team av dyktige kolleger som har samme mål som deg: Levere bransjens beste kundedialog!
For oss er sosiale medier et svært viktig verktøy. I rollen som innholdsansvarlig vil du derfor få et særlig ansvar for at våre SoMe-kanaler bidrar til å styrke våre merkevarer, gir økt aktivisering og konvertering. For å lykkes hos oss, er det derfor viktig at du hele tiden jobber for å avdekke hva som fungerer i sosiale medier, og optimaliserer innhold i henhold til dette.
Mye av vår kommunikasjon er kampanjestyrt og en viktig del av rollen vil derfor være å publisere og tilpasse kampanjer for kanalene, samt formidle innsikt om resultater til dine samarbeidspartnere, både internt og eksternt. Du vil også være med en viktig bidragsyter til å etablere og forvalte gode prosesser for hvordan vi publiserer i sosiale medier.
Ansvarsområder:
- Produsere og publisere innhold til Eurosko Gruppens ulike sosiale medier, samt øvrige kanaler ved behov
- Produsere og publisere tekstinnhold til øvrige kommunikasjonskanaler
- Sørge for at kundedialogen leverer i henhold til kampanjeplan
- Kontinuerlig jobbe for å forbedre og utvikle bedre kunderelasjoner basert på tilbakemeldinger fra kunder og kampanjeresultater
- Ansvarlig for eventuell bestilling av innhold fra eksterne leverandører
Erfaring/bakgrunn:
- Flere års erfaring fra innholdsproduksjon for digitale medier, og sosiale medier spesielt
- Erfaring fra kampanjemarkedsføring
- Meget god forståelse av sosiale medier som kommunikasjonskanal og rollen sosiale medier har i kundereisen
- Erfaring med og forståelse for merkevarer
- Bakgrunn fra retail eller e-handel er en stor fordel
- Meget gode skriftlige ferdigheter på norsk og engelsk
- Ferdigheter i Adobe-programmene er en fordel
Du er en person med sterk digital kompetanse og god kommersiell teft. Du er god på tekst, og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning. Du må også trives i et arbeidsmiljø preget av høyt tempo og mye samarbeid på tvers av avdelinger. En strukturert arbeidsform vil også være viktig for å lykkes i rollen.
Stillingen er lokalisert i Euro Sko Gruppens hovedkontor i Moss, og vi tilbyr gode betingelser og et hyggelig arbeidsmiljø.