Skagerak Gruppen – bli med på et norsk gründereventyr!

Collagen Plus har på bare fem år blitt en av Norges sterkeste merkevarer innenfor helsekost og er en ekte norsk gründerhistorie. 

– Det hele startet med at en av våre gründere, Aasmund Brevik, merket at alderen meldte seg. Han fikk mer og mer vondt i fingrene, og til slutt var det så ille at han ikke engang klarte å bære med seg mer enn én melkekartong i hver handlepose fra butikken, forteller Steffen Eidal, CEO i Skagerak Gruppen.

En dag ble Aasmund oppringt av en bekjent, som eier en av Nord-Europas største fasiliteter innen forskning og produksjon av helsekost. Han fortalte om en ny og spennende ingrediens for ledd udenaturert kollagen type II. Kollagen fungerer som støtdempere i alle ledd, men kroppens produksjon avtar med alderen og kan føre til vonde knær og «knirkende» ledd.

-Vår gründer fikk tilbud om å teste produktet. Fra å være bekymret for fremtiden, klarte han på kort tid å bære tunge poser med mange melkekartonger fra butikken, forteller Eidal.

Collagen Plus ble fort en snakkis. Folk som prøvde kosttilskuddet ble positivt overrasket, og dette måtte de bare fortsette å bruke.

-Etter hvert begynte stadig flere å ta Collagen Plus for leddene sine, og i dag er det langt over 50.000 nordmenn som spiser Collagen Plus hver eneste dag. Det er en fantastisk tanke at én telefon og noen melkekartonger har ført til en bedre hverdag for så mange, sier Eidal.

Store planer

Nå har de lansert produktet i både Sverige og Finland, og og har allerede fått en solid kundebase utenfor Norge. Men Skagerak Gruppen stopper ikke der. De har ambisjoner om å lansere flere nye produkter i årene som kommer.

– Jeg må innrømme at vår suksess med Collagen Plus har gjort at lanseringen av andre produkter har blitt satt på vent, men vi har allerede et spennende produkt på markedet og flere kommer snart.

Skagerak Gruppen har bygget opp kundebasen til Collagen Plus primært med e-commerce, men har også satset tungt på en omnikanaltankegang der de er ekstremt opptatt av hver enkelt kanals lønnsomhet. 

Jeg har jobbet med direkte salg i snart 30 år, og noe av det morsomste og mest spennende er nettopp det at vi så tydelig kan måle markedsføringen direkte relatert til hver kanal. Der vi tidligere måtte vente til svarkupongene kom med posten, får vi nå gjennom digitale flater og TV-annonsering umiddelbart svar på hva som trigger kundene og hva som er mest lønnsomt. Folk er så ærlige på om de synes Collagen Plus fungerer eller ikke. Hovedingrediensen i Collagen Plus – udenaturert kollagen type 2 – har flere studier bak seg. Derfor er det ikke så rart at så mange av våre kunder er glade for det nye livet de har fått med produktet, sier Eidal.

Setter kundene først 

Den store suksessen har ført til at Skagerak Gruppen nå har behov for å få på plass flere nye ressurser til markedsavdelingen. Før jul ansatte de en Digital Markedsfører og akkurat nå er de på leting etter en Lojalitetsmarkedsfører som skal jobbe med lojalitetsprogrammer, og dialog med eksisterende kunder og mersalg.

– Vårt forhold til eksisterende kunder er utrolig viktig for oss og vi søker etter noen som kan ivareta og videreutvikle dette gjennom god kommunikasjon og lojalitetsøkende tiltak. Vi er til for våre kunder og deres velvære og ønsker å gjøre vårt aller beste for at de skal ha en enkel, ukomplisert og smertefri hverdag.

En jobb med mening 

Vi lover en spennende rolle, hvor du får varierte og utfordrende arbeidsoppgaver og gode faglige og personlige utviklingsmuligheter. Vi er opptatt av å ha et godt miljø, der alle drar i samme retning, med god takhøyde og å være et sted der gode ideer alltid er velkomne. 

– Om du synes det er moro å jobbe med markedsføring er jeg sikker på at du kommer til å ha det både spennende og faglig utfordrende hos oss. Hos oss får du mange muligheter med et produkter som skaper bedre helse for enkeltpersoner og som betyr mye for veldig mange mennesker, sier Eidal.  

Vil du bli en av våre nye kolleger? Her kan du lese mer om stillingen som Lojalitetsansvarlig.