XXL søker SEM Specialist

Vil du bli med på å bygge opp XXL sin nye digitale satsing?

XXL er Nordens raskest voksende sportskjede! Vi er kjent for å ha et sterkt nærvær i tradisjonelle kanaler, men vi ønsker å bli enda bedre på å nå våre kunder gjennom digitale flater.

Derfor etablerer vi nå et inhousemiljø med digitale spesialister innen CRM, content, SEM og PPC. Den nye sentrale markedsavdelingen skal tjene alle fem land som vi opererer i. Den skal jobbe med å styrke vår omnikanalsatsning og sikre at vi når våre kunder i de mest relevante kanalene. Les mer om vår satsning her.

Som XXLs SEM Specialist vil få ansvaret for strategi, gjennomføring og optimalisering av våre søkekampanjer på alle markeder. Du vil jobbe med å øke trafikk og konvertering fra søk til alle salgskanaler og sikre at vi når de riktige målgruppene gjennom analyser. Det er viktig at du holder deg oppdatert på de siste trendene innen SEM, slik at vi alltid kan ligge et steg foran våre konkurrenter. Det er viktig at du har meget velutviklet numerisk og kommersiell kompetanse, da du vil få ansvaret for vårt betydelige søkebudsjett og kunne rapportere på måloppnåelse til andre interessenter i markedsorganisasjonen.

Vi ser etter deg som er en dyktig relasjonsbygger med gode kommunikasjonsevner. Du vil samarbeide tett med Google, lokale byråer og interne ressurser.  Du er en analytiker, som gjerne bruker A/B-testing og tilgjengelig data for å optimalisere kampanjer og skape innsikt.

Hvem er du?

  • En analytisk og datastyrt beslutningstaker og problemløser
  • Lagspiller med gode kommunikasjonsevner og et tydelig vinnerinstinkt
  • En strukturert og proaktiv problemløser
  • God til å formidle komplekse analyser på en forståelig måte
  • Utmerkede organisasjons- og kommunikasjonsferdigheter og god samlet forståelse for digital markedsføring

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Minst 2 års erfaring med søkemarkedsføring, helst fra byrå eller evt. Google
  • Du har erfaring med verktøy som AdWords, Tag manager, Search Console og Google Analytics, og gjerne CMS systemer ift teknisk SEM. Har du en AdWords og Google Analytics sertifisering er dette en fordel
  • God kjennskap til Google Shopping
  • Det er en fordel hvis du også har kjennskap til SEO
  • Du har analytiske ferdigheter og gjerne noe kjennskap til HTML (men dette er ikke et krav)
  • Høyere utdanning, gjerne innen Business, Marketing, Statistikk eller IT
  • Gode skriftlige og verbale ferdigheter på engelsk og norsk

Vi tilbyr:

  • Selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no