XXL søker PPC Specialist

Vil du bli med på å bygge opp XXL sin nye digital-satsing?

XXL er Nordens raskest voksende sportskjede! Vi er kjent for å ha et sterkt nærvær i tradisjonelle kanaler, men vi ønsker å bli enda bedre på å nå våre kunder gjennom digitale flater.

Derfor etablerer vi nå et inhousemiljø med digitale spesialister innen CRM, content, SEM og PPC. Den nye sentrale markedsavdelingen skal tjene alle fem land som vi opererer i. Den skal jobbe med å styrke vår omnikanalsatsning og sikre at vi når våre kunder i de mest relevante kanalene. Les mer om vår satsning her.

Som XXLs PPC Specialist vil få ansvaret for strategi, gjennomføring og optimalisering av våre PPC-aktiviteter og kampanjer på alle markeder vi opererer. Du vil jobbe med å øke trafikk og konvertering fra displayannonser til alle salgskanaler, og sikre at vi når de riktige målgruppene gjennom innsiktsbaserte analyser. Vi ser etter deg som vet viktigheten av å holde deg oppdatert på de siste trendene innen PPC, slik at vi alltid kan ligge et steg foran våre konkurrenter. Det er viktig at du har meget velutviklet numerisk og kommersiell kompetanse da du vil få ansvaret for å administrere vårt betydelige budsjett innen display- og programmatisk annonsering. Du skal rapportere på måloppnåelse til andre interessenter i markedsorganisasjonen.

Vi ser etter deg som er en dyktig relasjonsbygger med gode kommunikasjonsevner. Du vil samarbeide tett med Google, lokale byråer og interne ressurser og håndtere avtaler med mediehus. Du er i tillegg en analytiker, som gjerne bruker A/B-testing og tilgjengelig data for å optimalisere kampanjer og skape innsikt.

Hvem er du?

  • En analytisk og datastyrt beslutningstaker og problemløser
  • Lagspiller med gode kommunikasjonsevner og et tydelig vinnerinstinkt!
  • En strukturert og proaktiv problemløser.
  • God til å formidle komplekse analyser på en forståelig måte.
  • Utmerkede organisasjons- og kommunikasjonsferdigheter og over snittet opptatt av teknologi

Ønskede kvalifikasjoner

  • Minst 2 års erfaring med PPC, helst fra byrå eller leverandør.
  • Erfaring fra å jobbe med programmatisk kjøp og kjennskap til ulike DSPer, som Adform, DCM, Delta, Appnexus
  • God forståelse for digitale analyseverktøy som Google Analytics
  • Du har analytiske ferdigheter og gjerne noe kjennskap til HTML (men dette er ikke et krav).
  • Hands-on kunnskap om systemer og prosesser som er nødvendige for å opprette og optimalisere displaykampanjer.
  • Gode skriftlige og verbale ferdigheter på engelsk og norsk.

Vi tilbyr:

  • En selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no