XXL søker Leder for sosiale medier – Europa

Vil du lede XXL sin inhouse-satsning innen sosiale medier?

XXL er Nordens raskest voksende sportskjede! Vi er kjent for å ha et sterkt nærvær i tradisjonelle kanaler, men vi ønsker å bli enda bedre på å nå våre kunder gjennom digitale flater.

Derfor etablerer vi nå et inhousemiljø med digitale spesialister innen CRM, SEO, SoMe, Content, SEM og PPC. Den nye sentrale markedsavdelingen skal tjene alle fem land som vi opererer i. Den skal jobbe med å styrke vår omnikanalsatsning og sikre at vi når våre kunder de mest relevante kanalene.

Som XXLs Social Media Manager vil du få ansvaret for strategi, gjennomføring og optimalisering av innhold, kampanjer og annonsering i sosiale kanaler i alle fem markeder. Du vil bygge og lede et nytt team som i dag består av fire personer, samt ha tett dialog og samarbeid med våre byråpartnere.

Ditt viktigste ansvarsområde blir å øke trafikk og konvertering fra sosiale medier til alle salgskanaler og sikre at vi når de riktige målgruppene gjennom innsiktsbaserte analyser. Det er viktig at du har meget velutviklet numerisk og kommersiell kompetanse da du vil få ansvaret for å administrere vårt betydelige budsjett innen annonsering i sosiale medier. Måloppnåelse rapporteres til andre interessenter i markedsorganisasjonen. Du bruker gjerne bruker A/B-testing og annen tilgjengelig data for å optimalisere kampanjer og skape innsikt og du vil samarbeide tett med bl.a. Facebook, LinkedIn, SnapChat, lokale byråer og interne ressurser.

Som leder er vi avhengige av at du er en fagekspert som kan bidra til kunnskapsdeling og kompetanseheving både i ditt team og i resten av markedsavdelingen. Du forstår viktigheten av at dine medarbeidere alltid er oppdatert på de siste trendene og verktøyene innenfor sine fagområder, for på den måten å sikre at vi alltid ligger et steg foran våre konkurrenter.

Hvem er du? 

  • En dyktig relasjonsbygger med gode kommunikasjonsevner og et tydelig vinnerinstinkt
  • En analytisk og datastyrt beslutningstaker og problemløser som jobber strukturert og proaktivt
  • God til å analysere resultater og formidle dem videre på en forståelig måte
  • Over snittet opptatt av digital markedsføring og mulighetene som ligger der
  • Interesse for sport og friluftsliv er et meget stort pluss

Ønskede kvalifikasjoner:

  • Minst 2-3 års erfaring med sosiale medier helst fra byrå eller leverandør
  • Erfaring fra teamledelse eller lede andre mennesker
  • Erfaring fra å jobbe med omnikanal-strategier og konvertere budskap så det passer til ulike flater
  • God forståelse for tall og digitale annonse- og analyseverktøy som f.eks. Google Analytics og Facebook Business Manager
  • Hands-on kunnskap om systemer og prosesser som er nødvendige for å opprette og optimalisere kampanjer i sosiale medier
  • Gode skriftlige og verbale ferdigheter på engelsk og norsk.

Vi tilbyr:

  • En selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø

Vi anbefaler deg å søke snarest da vi behandler søknader fortløpende.

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Vibeke Moen, Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Vibeke Moen

Vibeke Moen

linkedin icon

Prosjektleder

976 25 431

Vibeke@teft.no
Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no