XXL søker Performance Specialist

Vil du bli med på å bygge opp XXL sin nye digital-satsing?

XXL er Nordens raskest voksende sportskjede! Vi er kjent for å ha et sterkt nærvær i tradisjonelle kanaler, men vi ønsker å bli enda bedre på å nå våre kunder gjennom digitale flater.

Derfor etablerer vi nå et inhousemiljø med digitale spesialister innen CRM, content, SEM, SEO, programmatisk og sosiale medier. Den nye sentrale markedsavdelingen skal tjene alle fem land som vi opererer i. Den skal jobbe med å styrke vår omnikanalsatsning og sikre at vi når våre kunder i de mest relevante kanalene. Les mer om vår satsning her.

Som XXLs Performance Specialist vil du bli en del av vårt performance team som har ansvar for strategi, gjennomføring og optimalisering av våre performance aktiviteter i alle markeder vi opererer. Vi ser etter deg som ønsker å være med å utvikle XXLs ny digitale strategi og som liker å utvikle nye løsninger, slik at vi alltid ligger et steg foran våre konkurrenter. Det er viktig at du har meget velutviklet numerisk og kommersiell kompetanse da du vil få ansvaret for å administrere vårt betydelige budsjett innen performance marketing. Det er også et stort pluss hvis du har utdanning eller erfaring med programmering. Du skal rapportere på måloppnåelse til andre interessenter i markedsorganisasjonen.

Vi ser etter deg som er en dyktig relasjonsbygger med gode kommunikasjonsevner. Du vil samarbeide tett med Google, lokale byråer og interne ressurser og håndtere avtaler med mediehus. Du er i tillegg en analytiker, som gjerne bruker A/B-testing og tilgjengelig data for å optimalisere kampanjer og skape innsikt.

Hvem er du?

  • En analytisk og datastyrt beslutningstaker og problemløser
  • Lagspiller med gode kommunikasjonsevner og et tydelig vinnerinstinkt!
  • En strukturert og proaktiv problemløser.
  • God til å formidle komplekse analyser på en forståelig måte.
  • Utmerkede organisasjons- og kommunikasjonsferdigheter og over snittet opptatt av teknologi

Ønskede kvalifikasjoner

  • Minst 1 års erfaring med performance, helst fra byrå eller leverandør.
  • Erfaring fra å jobbe med programmatisk kjøp, SEM, SEO eller sosiale medier.
  • God forståelse for digitale analyseverktøy som Google Analytics
  • Du har analytiske ferdigheter og gjerne noe kjennskap til eller interesse for programmering.
  • Hands-on kunnskap om systemer og prosesser som er nødvendige for å opprette og optimalisere displaykampanjer.
  • Gode skriftlige og verbale ferdigheter på engelsk og norsk.

Vi tilbyr:

  • En selvstendig og ansvarsfull stilling i Nordens største sportskjede
  • En del av et vinnerlag med store ekspansjonsplaner
  • Svært dynamisk ledelse i et ungt, levende og hardt arbeidende miljø

Er dette av interesse for deg? Søk snarest, vi behandler søknader fortløpende.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no