Varner søker SEM Specialist

Vi ser etter deg som har god erfaring med Google Ads og Bing, men som fortsatt ønsker å videreutvikle deg innenfor Performance Marketing i et stort og kompetent inhouse-miljø hvor du ser resultatene av ditt arbeid og dine forslag på nært hold.

Varner Digital Retail bygger nå opp det som skal bli en av de absolutt sterkeste avdelingene innen digital markedsføring i Norden, med fokus på CRM, mediekjøp, performance marketing, SEO og analyse, innenfor våre merkevarer, Dressmann, Cubus, Bik Bok, VOLT, Carlings, Urban og Junkyard. Digital Retail-avdelingen jobber med noe av det mest spennende som skjer innenfor OMNI og digital markedsføring, og dette er din mulighet til å være med på reisen. 

 Du vil jobbe i en meget fremoverlent markedsorganisasjon i tett samarbeid med mediekjøpere, inkludert SEO, E-com teamene våre og analytikere og utviklere. Vi ser derfor etter deg som er en dyktig relasjonsbygger med gode kommunikasjonsevner.  Du er en analytiker, som gjerne bruker A/B-testing og tilgjengelig data for å optimalisere kampanjer og skape innsikt.

Som vår nye SEM-spesialist vil du få ansvaret for strategi, gjennomføring og optimalisering av våre søkekampanjer i alle våre markeder. Du vil jobbe med å øke trafikk og konvertering fra søk til alle salgskanaler, og sikre at vi når de riktige målgruppene gjennom analyser. Det er viktig at du holder deg oppdatert på de siste trendene innen SEM, slik at vi alltid kan ligge et steg foran våre konkurrenter. I tillegg har du god numerisk og kommersiell kompetanse, da du vil få ansvaret for vårt betydelige søkebudsjett, samt å rapportere på måloppnåelse til andre interessenter i organisasjonen.

Hva vi tilbyr:

Vi tilbyr en meget spennende og utfordrende jobb med gode muligheter for faglig utvikling. Du vil være en del av et kreativt, sterkt analytisk og resultatdrevet miljø. Vi har flotte lokaler på Slependen med fantastisk lunsj og kaffebar. Du vil jobbe i et team med ulike fagspesialister hvor vi tar frem det beste hos hverandre for sammen å nå de råeste resultatene. Sist, men ikke minst tilbyr vi et arbeidsmiljø med fantastiske kolleger og en kultur som er helt unik. Forhåpentligvis samsvarer vår kultur med deg, for da kan vi virkelig få til noe bra sammen!

Hva kan du forvente å jobbe med?

  • Faglig og strategisk ansvar for Google Ads/Bing Ads
  • Planlegge digitale kampanjer og gjennomføre kjøp alle Varner sine kjeder i Google Ads og Bing, inkludert søk, shopping, display og video
  • Videreutvikle hvordan vi best kan bruke vår 1.parts data på 7 millioner kunder når vi gjør annonsekjøp
  • Annonsetekster og annonseformater, og sette gode KPI’er for de ulike kampanjene
  • OMNI-kanal strategier for netthandel og fysiske butikker
  • Konverteringsoptimalisering og attribusjonsmodellering
  • Delta i diskusjoner om hva som skal optimeres mot, for eksempel hvor mye man skal vektlegge branding-aktiviteter i forhold til ren resultatbasert markedsføring
  • Tett samhandling med vårt E-com team, SEO team og våre kontaktpersoner hos Google

Personlige egenskaper:

  • Tydelig lidenskap for digital markedsføring
  • Strategisk sterk
  • Nysgjerrig og initiativrik
  • Du er kommersiell av natur og opptatt av å måle verdien av arbeidet ditt
  • Gode kommunikasjons- og formuleringsevner
  • Du ser muligheter og ønsker å forbedre og optimalisere 
  • Selvgående, ansvarsbevisst og kan ta egne beslutninger 
  • Du har god analytisk og teknisk forståelse  
Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Julie Kase eller Anna Blom Rian
Kontaktpersoner:

Julie Kase

Prosjektleder

938 85 004

Julie@teft.no
linkedin icon

Anna Blom Rian

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
linkedin icon