Varner søker Project Manager – Supply Chain

Kampen om kundene skjer ikke lenger lokalt eller nasjonalt. Konkurransen er global og internasjonale aktører forsøker å forsyne seg godt av det nordiske markedet. De fleste nye og globale aktørene har til felles at de bygger sin business på digitale plattformer som forenkler og effektiviserer både drift og kundeopplevelse. Varner ønsker å møte konkurransen og morgendagens forbrukere med gode og brukervennlige teknologiske plattformer.

Vi søker nå etter en Project Manager til vårt Supply Chain team. Målsetningen vår er å sikre en skalerbar Supply Chain for betydelig økt omsetning online og gjennom kundens forflytning mellom ulike salgskanaler, ved å levere et butikktilpasset sortiment og volum i alle kanaler. Supply Chain må sikre optimal lønnsomhet ved hjelp av prisstyring, og en Supply Chain bygget på bærekraftige prinsipper. Vi ser etter deg som jobber kontinuerlig med forbedring og som liker å jobbe i grensesnittet mellom IT og forretning. Du må kunne forstå behovene til våre interne brukere og omsette disse til prosjekter og aktiviteter med beste mulige ressursutnyttelse.

Om jobben

Prosjektleder har ansvaret for planlegging, koordinering og gjennomføring av prosjekter og aktiviteter innen vårt team og på tvers andre team, og sørge for best mulig ressursutnyttelse til de prioriterte prosjektene og oppgavene. Dette innebærer også å støtte områdene Infrastructure og Support med prosjektledelse og aktivitetsstyring.

Prosjektlederens viktigste oppgave blir å dokumentere og følge opp leveransene som utgjør verdikjedens ansvarsområde, ved hjelp av leverandører og de andre verdikjedeteamene, og rapportere på fremdrift, risikovurderinger og risikoreduserende tiltak i avtalte verktøy. Oppfølgingen av leverandørene inkluderer å følge opp at leveransene er i tråd med avtalte ytelser.  Du vil støtte Business Delivery Manager i arbeidet med å oversette forretningens og fagområdenes behov til IT-leveranser og å bryte dette ned i konkrete oppgaver. Sammen med de andre verdikjedeprosjektlederne vil du også utvikle og vedlikeholde verktøy og metodeverk for planlegging, gjennomføring og rapportering på prosjekter og oppgaver.

Om deg

Du er en operativ, resultatorientert person med god kunde- og forretningsforståelse. Du er endringsvillig og ser etter forbedringsmuligheter som kan komme virksomheten til gode. Det er svært viktig i rollen at du tar initiativ, tar ansvar og er god på å prioritere. Dette betyr også at du er handlekraftig og utnytter momentum. Du må ha gode samarbeidsevner, håndtere tilbakemeldinger og ta ansvar for egen læring og utvikling.

Du har relevant utdanning på høgskole-/universitetsnivå eller tilsvarende arbeidserfaring, enten innen IT-fag med ERP-systemet eller Supply Chain/logistikk supplert med IT-erfaring. Noe erfaring fra retail og/eller fashion kan være en fordel, samt sertifisering eller erfaring med ITIL.

Vi ser etter en person med følgende erfaring og bakgrunn:

  • Erfaring fra større IT-miljøer med tung bruk av ERP og logistikksystemer, gjerne i et internasjonalt selskap eller i et selskap med globale forsyningslinjer.
  • Erfaring med å strukturere og opprettholde oversikt over initiativ og aktiviteter over tid, samt å forstå og kunne kommunisere effekten av endringer.
  • Ha en sterk interesse for fagområdet – både prosjektledelse og Supply Chain, og opprettholde kunnskap om praktisk anvendelse av beste praksis innen prosjektledelse
  • Sertifisering eller bred erfaring fra bruk av agile/smidig metodikk eller annet ledende metodeverk for prosjektledelse.
  • Evne til å jobbe selvstendig og å hjelpe andre til det samme, samt balansere god struktur og fremdrift i prosjekter.
  • Evne til å kommunisere med tekniske og ikke-tekniske prosjektdeltagere og interessenter, og å bistå forretningen med å artikulere leveranser og akseptansekriterier.
  • Erfaring med bruk av støtteverktøy for prosjekt- og porteføljestyring

Varner omsatte for 11 mrd norske kroner i 2018 og er inne i en tid der vi setter enda mer fart på digitaliseringen av vår forretningsvirksomhet. Vi har i dag rundt 30 dedikerte spesialister på IT som hver dag jobber med brukere og verdikjeden for å forstå behov og finne frem til de riktige løsningene.

IT Value Chains har fire verdikjedeteam som speiler IT mot Varners fagfunksjoner;

  • Design, Buying and Production
  • Supply Chain
  • Market and Online Sales, Sales and Store Operations
  • Finance and HR, Controlling and Reporting

Varner søker nå flere flinke folk. Se alle stillingene her.

Les mer om Varners digitale satsning: Varner blir en digital utfordrer.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Katrine Toven eller Victor Sanchez Barrera

Kontaktpersoner:

Katrine Toven

Katrine Toven

linkedin icon

Rådgiver

907 60 718

Katrine@teft.no
Victor Sanchez Barrera

Victor Sanchez Barrera

linkedin icon

Rådgiver

995 31 313

victor@teft.no