Varner søker Online Assortment Merchandiser

Til vår digitale avdeling søker Varner nå etter en Online Assortment Merchandiser. Stillingen er ny i Varner, og rollen vil få ansvar for at vi har et optimalt og attraktivt sortiment i våre nettbutikker. Du vil jobbe nært med kjedene, e-commerceansvarlige og innkjøpsavdelingene for våre respektive merkevarer. 

Som Online Assortment Merchandiser vil du bidra med analyse og rapportering av varer som omsettes i nettbutikkene, og ut fra dette sørge for et sortimentet som bidrar til entusiasme blant våre kunder og vekst for Varners kjeder. Blant oppgavene er innspill til sortiment som kun vil være tilgjengelig på nett, og hvilke strategier Varner skal ha for dette. Du vil følge med på hva som rører seg i markedet både hos konkurrenter og markedet generelt innen nettsortiment, og bidra til at organisasjonen er oppdatert på dette. Stillingen rapporterer til Revenue Manager.

Vi ser etter en person med meget god forståelse for retail og verdikjede. Du må ha erfaring fra analyse og rapportering, og er generelt en person som er analytisk og jobber datadrevet. Ved å bruke innsikt og data kommer du med løsningsforslag, gjerne på eget initiativ. Du liker høyt tempo, drives av forbedringer og resultater, og er en lagspiller.

Sentrale arbeidsoppgaver for rollen:

  • Utvikle retningslinjer og bidra med analyser til kjedene og teamene for innkjøp og vare-allokering
  • Etablere, utvikle og optimalisere Varners strategi for nettsortiment
  • Analysere omsetningsutviklingen til nettsortimentet i henhold til strategien, og på bakgrunn av dette komme med hypoteser og tiltak som øker omsetningsvekst og lønnsomhet for kjedene
  • I tett samarbeid med kjedene, innkjøp og e-commerce sikre at tiltakene iverksettes og fungerer optimalt
  • Analysere og forstå kundeadferd som berører nettsortimentet
  • Følge opp og rapportere på relevante KPIer til resten av organisasjonen
  • Komme med forslag til endringer i markedsplaner, budsjetter og øvrig planlegging 
  • Utvikle nødvendige forbedringer i produkt- og kundedata sammen med omnichannel-teamet 

På CVen din finner vi relevant høyere utdannelse, og erfaring fra analytiske roller, gjerne tilknyttet retail. Du må ha jobbet med budsjetter og rapportering, ha god systemforståelse og ha evne til gjennomføre forbedringstiltak. Det er også en forutsetning at du er meget god/flytende skriftlig og muntlig i norsk/svensk og engelsk. 

Vi tilbyr en meget spennende og utfordrende jobb med gode muligheter for faglig utvikling. Vi har flotte lokaler på Slependen med fantastisk lunsj og kaffebar. Du vil jobbe i et team med ulike fagspesialister hvor vi tar frem det beste hos hverandre for sammen å nå de råeste resultatene. Sist, men ikke minst tilbyr vi et arbeidsmiljø med fantastiske kolleger og en kultur som er helt unik. Varner har tydelig innarbeidede verdier (business minded, passion, make it easy, friendship, happiness og responsible) og disse står sterkt i alt vi gjør.  

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Julie Kase eller Katrine Toven
Kontaktpersoner:

Julie Kase

Prosjektleder

938 85 004

Julie@teft.no
linkedin icon

Katrine Toven

Rådgiver

907 60 718

Katrine@teft.no
linkedin icon