VARD søker Communications Manager

Ønsker du å være med å synliggjøre et fremtidsrettet skipsbyggingskonsern med en lang og stolt historie? Har du erfaring fra å jobbe med kommunikasjon i et internasjonalt selskap?

Skipsbyggingskonsernet VARD har en lang og stolt historie som går flere generasjoner tilbake, til den tiden da fiske var en av de vanligste inntektskildene for nordmenn langs kysten. I dag er VARD et globalt konsern med hovedkontor i Ålesund. Vi har tre skipsverft i Norge, ett i Brasil, to i Romania og ett i Vietnam, samt en rekke spesialselskaper i både inn- og utland. Den italienske verftsgruppen Fincantieri er majoritetseier i konsernet.

Nå er vi er på jakt etter en dyktig Communications Manager som kan være med å styrke vårt kommunikasjonsarbeid på alle plattformer, både eksternt og internt. Vi ønsker å øke vår synlighet og gjennomslag i ulike kanaler og er på jakt etter en stødig fagperson med bred kommunikasjonsfaglig bakgrunn. I denne rollen vil du være en viktig bidragsyter i planlegging og gjennomføring av våre kommunikasjonsstrategier, samtidig som du vil få jobbe operativt med svært varierte og spennende oppgaver i avdelingen Corporate Communications and Branding ved selskapets hovedkontor i Ålesund.

Arbeidsoppgaver

  • Bidra og ta ansvar for utvikling og implementering av kommunikasjonsstrategier, planer og prosedyrer.
  • Utvikle og distribuere internt og eksternt kommunikasjonsmateriell, som innhold til pressemeldinger, presentasjoner, nyhetsbrev, artikler på web, intranett, sosiale medier, o.l.
  • Være en sentral tekstforfatter og bistå kollegaer med gode tekster og presentasjoner til ulike formål.
  • Bistå krise- og beredskapsteamet når behov oppstår.
  • Være rådgiver og kommunikasjonsstøtte til selskapets ledere og talspersoner ved medieopptredener/arrangementer.
  • Være vår kontaktperson for internasjonal fagpresse, samt andre medier etter behov.
  • Være ansvarlig for medieovervåking og systemer knyttet til dette.

Her kan du lese mer om VARD og selskapets historie

Bakgrunn og erfaring

Vi ser etter deg med bred erfaring fra en tilsvarende rolle i et norsk, internasjonalt selskap, som brenner for kommunikasjonsfaget, og som motiveres av muligheten til å jobbe med et bredt spekter av oppgaver. Du har erfaring fra internasjonalt kommunikasjonsarbeid, innholdsproduksjon, og gjerne også endringskommunikasjon, posisjonering og employer branding. Har du i tillegg kunnskap om samfunns- og myndighetsdialog og kriseberedskap, ser vi på det som en stor fordel.

I rollen som Communications Manager er det viktig at du har sterk skriftlig og muntlig formidlingsevne, både på engelsk og norsk. Det stilles høye krav til en god penn, og en kreativ og sterk evne til å formidle krevende budskap på en lett forståelig, troverdig og interessant måte. VARD har mange gode historier som skulle ha vært fortalt intern og eksternt, og trenger deg som evner til å formidle disse. Siden selskapet utvikler teknologisk avanserte fartøy og løsninger, vil det være mye teknisk innhold som skal kommuniseres. Det kan også være andre krevende budskap som skal formuleres på kort tid med høy kvalitet, f.eks. i forbindelse med krisekommunikasjon eller i andre komplekse situasjoner.

Du må ha stor interesse for, og være dyktig i bruk og utnyttelse av digitale verktøy.

Hvem er du?

Som vår Communications Manager er det viktig at du har egenskaper og en personlighet som samsvarer med VARD sine verdier. Du er en sterk fagperson innen kommunikasjon (Craftsmanship), som bygger tillit og relasjoner (Salesmanship), og som kombinerer det å ta ansvar og jobbe godt i team (Fellowship).

Du har den kommunikasjonsfaglige tyngden til å være en trygg talsperson og bidra til å ta viktige strategiske veivalg, samtidig som du kan jobbe med operative kommunikasjonsoppgaver. Vi ser for oss at du er en person som trives i et internasjonalt arbeidsmiljø med høyt tempo, der ingen dager er like og oppgavene er svært varierte. Vi ønsker oss en serviceorientert lagspiller som samarbeider godt på kryss og tvers av organisasjonen. Du er effektiv, strukturert, og vant til å håndtere stressende situasjoner.

Vi tilbyr

Vi holder til i flotte lokaler ved VARDs hovedkontorer på Skansekaia i hjertet av Ålesund. Hos oss vil du få en spennende og variert arbeidshverdag i et selskap med blikket rettet mot fremtiden og et bærekraftig fokus.

Vi behandler søknader fortløpende og vil oppfordre alle til å søke så raskt som mulig.

I rollen som Communications Manager rapporterer du til SVP Corporate Communications and Head of CEO Office.  

 

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Martine Holen
Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
linkedin icon

Martine Holen

Prosjektleder og innholdsprodusent

452 99 838

martine@teft.no
linkedin icon