TV 2 søker leder markedsstrategi

Har du lyst til å jobbe i det råeste markedsføringsmiljøet der de dyktigste folka jobber, og være strategisk ansvarlig for å styrke og utvikle merkevaren TV 2?

Mediehuset TV 2 er en norsk allmennkringkaster som består av Norges største kommersielle TV-kanal TV 2, strømmetjenesten TV 2 Play og nyhetsnettstedet TV2.no. Som allmennkringkaster er vi opptatt av å ivareta samfunnsansvaret vårt gjennom egenproduserte nyheter. I tillegg satser vi på sport med rettigheter som Champions League, norsk fotball, EM og VM, for å nevne et lite utvalg. Samtidig investerer vi stort i underholdning som Farmen, The Voice, Skal vi danse, Kompani Lauritzen og mye, mye mer.

Nå samler vi markedsressursene i TV 2 inn i en nyopprettet enhet med mål om å skape Norges råeste markedsføringsavdeling, og i den forbindelse ser vi etter vår nye leder for markedsstrategi. Her vil du få ansvaret for TV 2s profil og overordnede design, og bli strategisk ansvarlig for at vi styrker og utvikler merkevaren TV 2 videre.

 Stillingen rapporterer til direktør for merkevare og markedsføring i TV 2 og inngår i ledergruppe for Marked.

Hovedansvar:

  • Ansvarlig for markedsstrategien til TV 2, herunder styrke og utvikle merkevaren og posisjonering i markedene 
  • Utvikling TV 2s mediestrategi i samarbeid med leder for medieoptimalisering og øvrig ledergruppe.
  • Ansvarlig for forvaltning av merkevaren, herunder TV 2s profil, design, tone-of-voice mm. for å sikre helhetlig merkevareopplevelse på tvers av plattformer og mediekanaler
  • Være en pådriver i markedsavdelingen for å øke kunnskap, kompetanse og innsikt rundt marketing som fagområde for å sikre faglig utvikling og innsiktsbaserte beslutninger
  • Lede og utvikle ansatte i eget team og sikre at avdelingen som helhet har en tydelig retning, måte å jobbe på og har det gøy på jobb
  • Lede og utvikle ansatte i eget team og sikre at avdelingen som helhet har en tydelig retning, måte å jobbe på og har det gøy på jobb

Ønsket bakgrunn:

Vi ser etter deg med sterk merkevare- og markedsføringskompetanse og dokumentert erfaring innen både strategi og utvikling, herunder posisjonering, merkevarestruktur . Du har god erfaring med å jobbe innsiktsbasert og bred kunnskap om hvordan drive utvikling basert på kundeinnsikt, samt dokumentert erfaring med å etablere, jobbe etter, og måle KPI’er om kunder, markeder og utvikling.

Arbeidsoppgaver:

Som vår leder for markedsstrategi skal du jobbe med strategisk utvikling av merkevaren TV 2, med mål om å gjøre denne til en av Norges aller sterkeste merkevarer.

Du vil få ansvar for å videreutvikle og forvalte merkevarestrategi for TV 2 (posisjonering og arkitektur) som skaper god vekst og verdier for selskapet. Du vil også jobbe med å utvikle en innsiktsplattform for markedsføring med relevante KPI’er.

Sist, men ikke minst: Du skal lede, utvikle og motivere medarbeidere i eget team og ellers i organisasjonen, samt sørge for at disse til enhver tid innehar relevant kompetanse.

Personlige egenskaper:

Vi ser etter en strategisk sterk leder som jobber godt på tvers av organisasjonen og skaper samarbeidslyst, også hos kolleger i andre deler av organisasjonen. Du er en typisk lagspiller som engasjerer og motiverer utover egen avdeling, og du har en god balanse mellom å være pragmatisk og tydelig.

Høres det ut som noe for deg? Da vil vi gjerne høre fra deg!

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Henrik Sandberg eller Martine Holen Instefjord
Kontaktpersoner:

Henrik Sandberg

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
linkedin icon

Martine Holen Instefjord

Prosjektleder og innholdsprodusent

452 99 838

martine@teft.no
linkedin icon