TV 2 søker leder for design og profil

Har du kompetanse innen grafisk profil- og identitetsarbeid? Trives du i skjæringspunktet samarbeid, strategi og operativ implementering?

TV 2 skal samle det strategiske arbeidet med identitet og profil rundt én, samlet merkevare i alle kanaler. Vi søker nå etter en viktig rolle som kan ta det overordnede operative ansvaret for å utvikle, skape entusiasme rundt og sørge for riktig implementering av vår identitet og grafiske profil.

Vi leter etter en person med høy faglig integritet, personlig trygghet og operativ kraft som kan utvikle en nyskapende visuell profil og sørge for at denne blir ivaretatt og implementert i organisasjonen. Du må ha et strategisk blikk og tilstrekkelig med erfaring til å se de lange linjene. Det er viktig at du står trygt i beslutninger og at du evner å lede flere avdelinger mot et felles mål. Du må ha interesse og forståelse for mediebransjen. Vi ser for oss at du har bakgrunn fra et byrå eller en designavdeling hos en annen sterk merkevare.

Vi ser etter en person med god forretningsforståelse og et engasjement for godt profil- og merkevarearbeid. Din rolle vil være å motivere til gode prosesser, sikre at strategiske perspektiver blir ivaretatt og at merkevarearbeidet blir implementert på en god måte i hele TV 2-huset.

Kompetanse

  • Høy designfaglig- og grafisk kompetanse
  • Relevant erfaring fra skjæringspunktet mellom grafisk profil, identitet og merkevarestrategi
  • Kan vise til resultater i merkevare, profil og designprosjekter
  • Evne til å implementere identitet og grafisk profil på ulike flater og i ulike formater
  • Interesse og forståelse for mediebransjen
  • God strategisk forretningsforståelse
  • Bakgrunn fra byrå og/eller designavdeling hos en større merkevare
  • Erfaren bruker av Adobe-pakken (Indesign, Illustrator, Photoshop)

Rollebeskrivelse

  • Eierskap til TV 2s visuelle profil
  • Kreativ ledelse med overordnet og operativt ansvar for utviklingen og implementeringen av profilen i alle kanaler, formater og programmer. Du kan lede på tvers av avdelinger og fagmiljøer, og inspirere medarbeidere med ulik bakgrunn til å bidra i profil- og merkevarearbeidet
  • Overordnet ansvar for hvordan merkevaren kommer til uttrykk og blir ivaretatt overfor alle konsumenter av TV 2s innhold.

Personlige egenskaper

  • Høy gjennomføringsevne og resultatorientert
  • Gode sosiale egenskaper og evne til å kommunisere godt med ulike avdelinger og fagmiljøer
  • Høy faglig integritet
  • Et ønske om å utfordre det etablerte
  • Selvgående og en god lagspiller
  • Nysgjerrig og oppdatert på trender og utvikling
  • Evne til å mobilisere og lede prosesser

Stillingen har arbeidssted i Bergen eller Oslo, noe reiseaktivitet må påregnes.

Her kan du lese mer om TV 2s grafiske profil- og identitetsarbeid.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Martine Holen, Henrik Sandberg eller Anna Blom Rian

Kontaktpersoner:

Martine Holen

Martine Holen

linkedin icon

Prosjektleder og innholdsprodusent

45 29 98 38

martine@teft.no
Henrik Sandberg

Henrik Sandberg

linkedin icon

Daglig leder og rådgiver

907 39 816

henrik@teft.no
Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no