Storebrand søker Content Performance Specialist

Trigges du av å skape gode resultater gjennom å optimalisere innhold i digitale kanaler? Vil du jobbe sammen med dyktige innholdsprodusenter i vår prisvinnende markedsavdeling?

Vi søker etter en proaktiv Content Performance Specialist som vil få ansvaret for å drive og optimalisere trafikk fra våre sosiale kanaler og innholdsaktiviteter. Vi leter etter en person som sørger for at innholdet vi lager fører til økt konvertering og gode kundeopplevelser. Du vet at nøkkelen til suksess ofte ligger i de små detaljene.

Innholdsavdelingen vår består av spesialister innen innholdsproduksjon, web, e-post og sosiale medier. Gjennom godt innhold og god historiefortelling, ønsker vi å inspirere og motivere kundene våre til handling.

Vi tror du har minst tre års operativ erfaring fra byrå, på desken i et redaksjonelt miljø eller i en markeds-/kommunikasjonsavdeling med tilsvarende oppgaver og ansvarsområder. Sannsynligvis har du jobbet med performance marketing, og har hatt fokus på konvertering, effekt og å initiere og drive trafikkøkende tiltak. Du er flink med språk og har øye for detaljer, og liker å jobbe med språk, teknologi og analyse. Du har både initiert, implementert og optimalisert nettsider, innhold på ulike flater, og kan vise til gode resultater.

Du er nysgjerrig og liker å samarbeide med både tallknusere og kreative historiefortellere for best mulig resultater. I denne rollen er det også viktig at du jobber strukturert og systematisk.

 

Vi tror du blir motivert av å

  • Skape gode kundeopplevelser og dermed økt måloppnåelse
  • Initiere og utføre forbedringer av innholdet vi produserer
  • Ta smarte grep for å øke trafikk til egne kanaler
  • Overvåke, optimalisere og rapportere trafikk og resultater
  • SEO-optimalisere innhold
  • Samle og dele oppskrifter for hva som fungerer og ikke fungerer
  • Jobbe tett med andre ansatte i markeds- og innholdsavdelingen

Vi tror du har god erfaring med:

  • Analyse og optimalisering av innhold
  • Målrettet distribusjon gjennom for eksempel sosiale medier, nativekampanjer, SEO eller e-post
  • Segmentering av målgrupper i sosiale medier
  • Bruk av verktøy knyttet til trafikkanalyse, sosiale medier og søk (Google Analytics, Facebook Business Manager, Linkpuls og Brightedge e.l.)
  • Sette opp og vedlikeholde dashboard for å synliggjøre resultater og effekten av innholdet vi skaper
  • A/B testing og optimalisering av innhold, poster i sosiale medier og nettsider

Har du lyst til å skape gode resultater gjennom å optimalisere innhold i digitale kanaler, sammen med erfarne og nytenkende innholdsprodusenter og markedsførere? Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser, knallgod pensjonsordning, ansattrabatt på forsikringer og boliglån. I tillegg får du verdens beste kollegaer.

Se alt det gode innholdet vi lager i nettmagasinet vårt smartere valg eller storebrand.no.

Kjenner du at du har lyst til å gjøre en forskjell hos oss i Storebrand?

Send en søknad så fort som mulig. Vi vurderer søkere fortløpende. Søknadsfrist snarest.

 

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt Anna Blom Rian eller Eivind Ruud Johnsen

Kontaktpersoner:

Anna Blom Rian

Anna Blom Rian

linkedin icon

Rådgiver

900 73 999

anna@teft.no
Eivind Ruud Johnsen

Eivind Ruud Johnsen

linkedin icon

Partner og rådgiver

922 82 349

eivind@teft.no