SOS-barnebyer søker ansvarlig for kundereiser

SOS-barnebyer jobber for at alle barn skal få vokse opp med god omsorg i en trygg familie. Dette har vi gjort i over 70 år og i løpet av denne perioden har vi støttet over fire millioner barn og unge. Våre givere er våre viktigste støttespillere, og nå ønsker vi en forretningsorientert og analytisk spesialist som skal være ansvarlig for våre giverreiser – som er det vi kaller våre kundereise. 

Som kundereiseansvarlig skal du designe og sette opp våre givereiser fra A til Å i Salesforce Marketing Cloud. Gjennom solid teknisk forståelse, bruk av data og fokus på hva som gir best lønnsomhet, vil du styrke oss i SOS-barnebyer slik at vi kan hjelpe enda flere barn i verden gjennom lojale givere og gode kundeopplevelser. Du vil ha oversikt over alle våre giverreiser og passe på at de henger sammen.

Vi ser etter deg som har en brennende interesse for å utvikle sømløse og datadrevne giverreiser gjennom hele giverens livsløp, og som vil ta eierskap for dette. Skal vi lykkes med dette arbeidet må du jobbe godt i tverrfaglige team, og gjennom testing og kontinuerlig optimalisering vil vi sammen finne frem til hva som gir de beste resultatene. Denne måten å jobbe med giverreiser på er ny for oss, så du vil få stor påvirkningskraft og mulighetsrom.

Rollens viktigste mål og arbeidsområder:

  • Lede arbeidet med å utvikle og drifte automatiserte giverreiser og kampanjer i samarbeid med prosesseier av reisene, samt innholdsprodusent
  • Oppnå kommersielle mål og sikre gevinstrealisering innen lojalitets- og giverutviklingsarbeidet
  • Utvikle og videreutvikle automatisert og triggerbasert kundedialog gjennom viktige faser av kundelivsløpet
  • Kontinuerlig forbedring av eksisterende reiser gjennom testing og måling
  • Eier av Salesforce Marketing Cloud fra forretningssiden, være superbruker og sørge for intern opplæring
  • Bidra til å ta i bruk eksterne datakilder og atferdsdata i giverreisene
  • Utarbeide dokumentasjon, analyser, effektmålinger og etablere beste – og neste – praksis

Vi tror den rette kandidaten kan ha følgende bakgrunn:

  • Bakgrunn fra forbrukerorientert virksomhe eller byråt innen CRM, kundedialog og 1:1 markedsføring
  • Ledet arbeid med å bygge og utvikle triggerbaserte og automatisert kundedialog og kan vise til gode resultater
  • Erfaring med bruk av data og innsikt for å øke relevans og lønnsomhet i kundedialog, samt kjennskap til segmentering, maskinlæring og scoringmodeller
  • Inngående kjennskap til Salesforce Marketing Cloud eller andre marketing automation-verktøy
  • Høy digital kompetanse og god teknologi- og systemforståelse
  • God forretningsforståelse og ser verdien av CRM og automatisert marketing

Vi tilbyr en meningsfull jobb med stort utviklingspotensial i en organisasjon med stort engasjement og med et tydelig mål om å endre seg og vokse. Gode pensjon- og personalforsikringer og lønn etter avtale.

Vi tar ditt personvern på alvor. Vi ber deg derfor om å sende søknad og CV via lenken i annonsen som fører deg inn i Teft sitt rekrutteringssystem. Da kan vi behandle din søknad og dine opplysninger på en trygg og sikker måte.

Er dette av interesse for deg, søk på stillingen snarest.

Har du øvrige spørsmål kontakt
Kontaktpersoner: